yorgunluk hissinin sebepleri

YORGUNLUK HİSSİNİN 6 SEBEBİ

Nov 18, 2021 | YAŞAM

Özellikle de mevsim geçişlerinde kendini yorgun hissediyor olabilirsin. İşte bunun en sık rastlanan 6 nedeni!

Gün boyunca kendini yorgun mu hissediyorsun? Eğer evet yanıtı verdiysen yorgunluk hissinin olası nedenlerini ve bunun önüne geçmek için neler yapabileceğini senin için derledik.

1. Mevsim Değişikliği

Tam da bu günlerde kendini yorgun hissediyorsan bunun sebebi büyük bir ihtimalle mevsim değişikliği olmalı. Vücudumuzun mevsimsel değişikliklerin getirdiği biyolojik değişimlere verdiği tepki yorgunluğa neden olabilir. Bu özellikle alerjik bir bünyeye sahipsen geçerli. Çünkü alerjiyle mücadele etmek için vücudun salgıladığı antikorlar ve diğer kimyasal maddeler, burun dokularımızın şişmesine neden olur ve bu da başımızda bir ağırlık hissetmemize sebep olabilir.

yorgunluk hissinin sebepleri

2. Beslenme Eksikliği

Bazen işin kolayına kaçmak için dışarıdan yemek sipariş etmek veya işlenmiş gıda satın almak gibi şeylere yönelebiliriz. Ama ne yazık ki bu vücudumuza yorgunluk gibi yan etkilerle geri dönebilir. Beslenme kaynaklı yorgunluğun büyük bir sebebi de yüksek şeker alımıdır. Çünkü bu kan şekerimizin ve dolayısıyla insülin seviyelerimizin hızla yükselmesine ve yorgunluk hissetmemize neden olur. Yorgunlukla savaşmak için vitaminler ve mineraller yoluyla vücuduna enerji sağlamalısın.

3. Yanlış Yemek Zamanları

Yemek yediğin saat de yorgunluğa neden olabilir. Örneğin gece yemek yiyen biriysen bu alışkanlığın sana yorgunluk hissi olarak geri döner. Vücudumuz yatmadan önce yemek yediğinde uyku süresi boyunca enerji seviyesini yükseltmek yerine sindirime yardımcı olmaya odaklanır. Bu nedenle vücuduna sindirim yapmak için yeterli zaman tanımalı ve uyku döngünü bozmamak için günün son öğününü yatmadan en geç üç saat önce yemelisin.

yorgunluk hissinin sebepleri

4. Düzensiz Uyku

Vücudumuzun verimli çalışması tutarlı bir uyku düzenine bağlıdır. Vücut düzenli uykudan yoksun olduğunda ya da bazen çok az uyuyup bazen de fazla uyuduğunda, bunun sonucu olarak yorgunluğun önde gelen nedenlerinden biri olan enerji eksikliği ortaya çıkar. Bunu önlemek için uyku saatlerini planlamayı dene, yani her gece aynı saatte yatıp ertesi gün aynı saatte uyanmalısın. Gevşemeye ve uykuya hazırlanmaya yardımcı olmak için yatmadan en az 30 dakika önce telefonundan, bilgisayarından veya televizyonundan gelen mavi ışıktan da kaçınmalısın.

yorgunluk hissinin sebepleri

5. Gereğinden Fazla Antrenman Yapmak

Düzenli spor yapmak yorgunluğu giderebilir ancak spor salonunda aşırıya kaçmak, bunun tam aksine, gereksiz yorgunluğa neden olabilir. Haftada kendine bazı dinlenme günleri ayırmalı, odaklandığın kas gruplarını değiştirmelisin.

yorgunluk hissinin sebepleri

6. Stres

Artan stres seviyesi vücudun kortizol hormonunu daha fazlasını pompalamasına ve bu da yorgunluğa yol açar. Kontrolün dışında gelişen birçok faktör olsa da, iç stres faktörlerini yönetmek, kortizol düzeylerini en aza indirmeye yardımcı olmak için iyi bir başlangıçtır. Sakinlik kazanmana yardımcı olması için meditasyonun gücünden yararlanabilirsin.