yoğun bir tempoda sağlıklı alışkanlıklar

YOĞUN BİR TEMPODA NASIL SAĞLIKLI YAŞAYABİLİRSİN?

Jan 28, 2022 | YAŞAM

Ajandan ne kadar dolu olsa da hayatında sağlıklı alışkanlıklara yer açabilirsin!

Hepimiz düzenli spor yapmak, yeterli uyumak, dengeli beslenmek, sosyal hayattan geri kalmamak ve iyi bir psikolojiye sahip olmak istiyoruz. Ancak günlük hayatın yoğun temposu bunların hepsini birden yapmamıza izin vermeyebiliyor. Bazen de yoğunluğumuzu bir bahane olarak kullanıp kendimizi sağlıksız ve düzensiz bir yaşam biçimine itebiliyoruz.

İşte yoğun bir tempoda bile sağlıklı ve düzenli bir yaşam biçimine sahip olmanda sana yardım edecek beş ipucu!

Kendine Karşı Samimi Ol

Kendini tanımak demek nasıl daha sağlıklı yaşayabileceğini de öngörebilmek demektir. Daha sağlıklı olmak adına sana uygun olmayan bir diyet ya da bir egzersiz programını uygulamaya çalışma. Belki kağıt üstünde çok ideal görünseler de senin için iş görmüyorsa veya hayatını çok kısıtlıyorsa sana keyif vermekten çok uzakta demektir. Öncelikle kendine karşı samimi ol. Örneğin hangi besinlere neden yöneldiğinin farkına var; hatta gerekirse bir beslenme günlüğü tut. Kendini yargılamadan neye ihtiyacın olduğunu fark edersen, bu bilgiyi kendi yararına kullanarak kendine daha uygun bir planla yola devam edebilirsin.

yoğun bir tempoda sağlıklı alışkanlıklar

Rutinden Korkma

Rutin sanki yapmak istemediklerini hayatına mecburen dahil etmen gerektiği gibi bir anlam taşıdığından kulağa sıkıcı gelebilir. Ancak zaman zaman, örneğin tatildeyken esnetebileceğin bir rutin, hayatını düzenli kılman için en büyük yardımcındır. Günlük, küçük değişikliklerle işe başla. Ardından bunların sana kendini nasıl hissettirdiğini gözlemle ve bunları alışkanlıklara dönüştürerek hayatında daha büyük değişimlere yol aç. Hem keyif aldığın hem de sana kendini verimli ve iyi hissettiren bir rutine bağlı kalmak, sağlıklı alışkanlıklarını tutarlı kılmak adına çok faydalıdır.

Kendine Zaman Ayır

Nasıl ajandanı doldururken birçok kişiye yer veriyorsan ajandana kendi ismini not alırken de asla suçluluk duymamalısın, çünkü sen hayatındaki diğer önceliklerinden daha önemlisin. Kendine ayırdığın bu sürenin çok uzun olmasına da gerek yok. On beş, yirmi dakikalık bir zaman dilimi bile kendini nasıl hissettiğini fazlasıyla değiştirebilir!

yoğun bir tempoda sağlıklı alışkanlıklar

Sınırlar Koymayı Öğren

Öncelike gereğinden fazla yoğun bir temponun övünülecek bir durum olmadığını unutma. Kendini kaybedeceğin kadar dolu bir takvime sahip olmak istenen bir şey değildir. Eğer zamanını ve enerjini sürekli başkalarına ayırıyorsan sınırlar koymayı öğrenmenin vakti gelmiş demektir. Karşındakini kırmadan ‘hayır’ demeyi öğrenerek takvimini biraz olsun boşalttığında, hem sağlıklı alışkanlıklarına daha fazla vakit ayırma hem de anı yaşama fırsatın olacak.

yoğun bir tempoda sağlıklı alışkanlıklar

Acil Durum Planın Olsun

Bazen sağlıksız alışkanlıklara yönelmenin nedeni kendini yalnız hissetmen olabilir. Örneğin televizyon karşısında abur cubur tüketmek, internetten ihtiyacın olmayan şeyleri satın almak veya saatlerce sosyal medyadan çıkamamak gibi… Bu zararlı alışkanlıklarından vazgeçmek için bir acil durum planı yapabilirsin. Hayatını sağlıklı bir biçimde sürdürmende sana destek olacak fiziksel ya da zihinsel aktivitelerin listesini yap. Kendini ne zaman yalnız hissetmeye başlarsan bunlardan birini uygula. Örneğin sana açık havada yürüme bahanesi yaratan bir işi halletmek, dolabının bir çekmecesini düzenlemek gibi… Ancak seçtiğin bu işler senin için gerçekten rahatlatıcı aktiviteler olmalı.