YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN FITNESS İPUÇLARI

Jun 16, 2020 | YAŞAM

Unutma, en iyi sporcular bile bir zamanlar sporda yeniydi.

Eğer egzersiz yapmakta yeniysen ya da yaşamına hareketi dahil etmeyi düşünüyorsan öncelikle kendini tebrik etmekle işe başlayabilirsin. Daha aktif olmaya karar vermek sana daha iyi bir psikolojiden, daha derin bir uykuya ve daha yüksek özgüvene kadar birçok fayda sağlar.

 Ama spora başlamaya karar verdikten sonra işler biraz zorlaşabilir. Nereden başlayacağını bilemeyebilirsin, ne yaptığından emin olamayabilirsin ya da işlerin planlandığın gibi gitmediğini hissettiğinde havlu atmayı düşünebilirsin.

İşte bu engelleri aşmanı sağlayacak yeni başlayanlar için fitness ipuçları.

1. Hedeflerin Hakkında Net Ol

Öncelikle “neden”, “ne” ve “nasıl” sorularına cevap ver; hatta dilersen bunları yazabilirsin.

Yaşamına neden sporu dahil ediyorsun? Düzenli olarak spor yaptığında hayatında neyin farklı olacağını düşünüyorsun? Yaşam tarzına sporu nasıl dahil edeceksin? Bunları bildikten sonra ilk adımı atman daha kolay bir hale gelecek.

2. Haftada 30 Dakikalık 3 Antrenmanla Başlamayı Dene

Bir antrenman programına yeni başlıyorsan kendine yoğun bir hedef koymak yerine haftada üç günle başlamayı dene ve bu üç günü bir doktor randevusuna gider gibi sabit bir şekilde planla. Bu 30 dakikalık bir özel ders ya da evde yapacağın bir egzersiz seansı olabilir. Dördüncü haftadan sonra, haftalık antrenman sayısını her iki haftada bir artırabilirsin.

3. Yoğunluğa Değil Tutarlılığa Öncelik Ver

Haftada üç kez 45 dakikalık, orta yoğunlukta bir antrenman yapmak haftada altı kez iki saatlik, yüksek yoğunluklu bir antrenman yapmaktan çok daha iyidir. Çünkü ikincisi sürdürülebilir olmadığından birkaç hafta içinde spordan soğumana neden olabilir.

4. Çabaları Destekleyecek Arkadaşlar Bul

Spora başlamanın ilk adımı motivasyondur ancak asıl önemli olan bunu bir alışkanlık haline getirmektir. Birlikte egzersiz yapabileceğin arkadaşlar, aile üyeleri ve iş arkadaşların olursa bu, spor alışkanlığını sürdürmene yardımcı olabilir.

5. Gerçekten Sevdiğin Antrenmanları Yap

Hoşuna giden bir antrenman bul. Çünkü tutarlı olabilmenin en önemli kuralı yaptığın şeyden keyif almandır.

6. Sakatlıkları Önlemek İçin Yavaş Başla ve Mola Ver

Yavaş başla, gerçekçi hedefler belirle, vücuduna karşı nazik ol ve gerektiği kadar mola ver. Fitlik seviyen konusunda kendine karşı dürüst olmazsan ve kendini çok zorlarsan sakatlık riskiyle karşı karşıya kalmış olursun. Bu nedenle gerçekçi hedefler belirle ve bunların ötesine geçme.

7. Aksiliklerin De Olabileceğini Kabul Et

Kendine karşı sabırlı ol, bazı aksilikler yaşayabilirsin; her spor seansın mükemmel geçmeyebilir. Burada işin en temel kuralı ısrarcı olmak ve ilerlemeye devam etmek.

8. Isınma ve Soğuma Hareketlerini Atlama

Antrenman rutinine başlamadan önce ısınmak, vücudu sakatlanmadan hareket etmeye hazır hale getirmek için çok önemlidir. Egzersiz yaptıktan sonra da esnemek için zaman ayır ve dinlenme günlerini atlama.

9. Temel Hareketlere Hakim Ol

Spora yeni başlayan bazı kişiler temel egzersizleri atlayarak havalı ve modaya uygun egzersizler uygulamaya yönelir. Ancak vücudunu bu tarz karmaşık egzersizlerle zorlama, önce işin temelinde ustalaş. Squat, row, lunge ve göğüs presleri gibi temel hareketlerde uzmanlaşmak bile zaman alır, bu yüzden aşamalı bir temel egzersiz programını tercih et.

10. Kendini Başkalarıyla Karşılaştırma

Yapacağın hatalara açık ol ve denemeye devam et. Yaptığın her antrenmanla daha iyi olacağını göreceksin. Unutma amaç mükemmellik değil ilerleme. Bu nedenle kendini başkalarıyla karşılaştırma.

12. Hemen Sonuç Almayacağını Kabullen

Bazen spora yeni başlayanlar uzun vadeli sonuçların hızla gerçekleşeceği beklentisine sahip olur. Ancak sabırlı olmalı, bu yolculuğa büyük bir resim olarak bakmalı ve egzersizi sağlıklı yaşam rutininin bir parçası haline getirmelisin.

13. Bahaneleri Ortadan Kaldır

Özellikle yeni bir alışkanlığı hayatına katmaya çalışırken bahane bulmak çok kolaydır. Bu nedenle spor giysilerini ve çantanı bir önceki geceden hazırla. Grup derslerine gidiyorsan veya bir kişisel eğitmenle çalışıyorsan, haftanın başından programını yap; gerekirse randevularını al ve bunu takvimine işle. Ayrıca haftalık sağlıklı yemek planı yapıp bunları hazırlamak da spor rutininin üzerine sağlıklı beslenme alışkanlığını eklemene yardımcı olur.