stresle başa çıkmak

STRESLE BAŞA ÇIKMAK İÇİN HAREKETE GEÇ

Apr 9, 2021 | YAŞAM

Ne kadar çok spor, o kadar az stres!

Stres günümüzde çok sık karşılaştığımız bir sorun. İş yaşamının yoğun temposu, özel hayatın getirdikleri derken kendimizi zaman zaman stresli hissetmek çok olası bir durum. Aslında düşük bir stres seviyesi seni motive ederek daha üretken bir hale getirebiliyor. Ama eğer yüksek bir stres seviyesi, daha sık ve daha uzun bir süre deneyimleniyorsa bunun sonucu kişilerde zihinsel, ruhsal ve fiziksel sağlık açısından önemli riskler olarak ortaya çıkabiliyor.

Yapılan araştırmalar, stresle başa çıkma konusunda en büyük yardımcımızın düzenli yapılan egzersiz olduğunu söylüyor. Spor ve ruh sağlığı arasında pozitif bir ilişki var. Peki spor yapmak stresi nasıl azaltıyor ve kendimizi hangi açılardan daha iyi hissetmemizi sağlıyor?

Spor endorfin hormonu salgılanmasını artırır

Fiziksel aktivite, beyninin endorfin adı verilen ve sana kendini iyi hissettiren hormonun üretimini hızlandırmaya yardımcı olabilir. Bu nedenle de koşu, tenis veya doğa yürüyüşü gibi herhangi bir aerobik aktivite yapmak sana kendini mutlu hissettirir.

stresle başa çıkmak

Stresin olumsuz etkilerini azaltır

Vücudumuz stres altındayken psikolojide “dövüş ya da kaç” adı verilen bir tepki gösterir. Egzersiz de bu etkiyi taklit ederek vücudunun stres altında daha iyi tepkiler vermeye alışmasını sağlar. Vücudundaki kardiyovasküler, sindirim ve bağışıklık gibi tüm sistemlere pozitif etki yaparak vücudunu stresin zararlı etkilerinden korumayı sağlar.

stresle başa çıkmak

Hareket halindeki meditasyondur

Hızlı tempolu bir kardiyo egzersizi, uzun bir yürüyüş veya havuzda birkaç turdan sonra, çoğu zaman günün rahatsızlıklarını unuttuğunu ve sadece vücudunun hareketlerine konsantre olduğunu fark edebilirsin.

Fiziksel aktivite yoluyla günlük gerginliklerini düzenli olarak atmaya başladığında, tek bir göreve odaklanmanın ve bunun sonucunda hissettiğin enerji ve iyimserliğin, yaptığın diğer şeylerde de sakin ve net olmanı, yaptığın ile odaklanmanı sağladığını görebilirsin.

stresle başa çıkmak

Uyku düzenini iyileştirir

Düzenli egzersiz yapmak özgüvenini artırabilir, ruh halini iyileştirebilir, rahatlamana yardımcı olabilir; hatta hafif depresyon ve anksiyete belirtilerini azaltabilir. Egzersiz ayrıca, genellikle stres nedeniyle bozulan uyku düzenini de daha iyi bir hale getirir.

Özetle, boş vakitlerini fiziksel aktivitelere ayıran kişilerin stres seviyelerinin, hareketsiz yaşam süren kişilere göre daha düşük olduğu, yaşamdan aldıkları mutluluğun ve hazzın daha yüksek olduğu kanıtlanmış gerçekler. Sen de haftada 3-4 gün düzenli spor yaparak bu pozitif etkileri deneyimleyebilirsin!