SPOR YAPMANIN GÖRÜNMEYEN 6 FAYDASI

Jun 1, 2020 | YAŞAM

Kas geliştirmek, yağ yakmak, forma girmek… Bunların dışında fiziksel aktivitenin hayatına kattığı diğer faydaları biliyor musun?

Neden spor yapıyoruz? Bu sorunun akla gelen ilk cevapları büyük bir olasılıkla forma girmek, fiziksel olarak güçlenmek, kilo vermek, kas yapmak, kendini iyi hissetmek gibi cevaplar olacak. Ter atmak sana kendini gerçekten çok iyi hissettirir, bu sayede hareket etmeyi ne kadar sevdiğini keşfettikten sonra, bunu düzenli yapmak sana daha kolay hale gelir.

Eğer düzenli egzersiz yapmaya yeni başladıysan, sporun faydalarının her zaman gözle görülür değişimlerle sınırlı olmadığını ve bu faydaların egzersiz yaptıktan sonra da yaşam tarzına etki ettiğini fark edeceksin.

Ruh Halinin Olumlu Değişimini Göreceksin

Özellikle de küresel bir salgın yaşadığımız bu günlerde stres seviyenin yükselmesi epey normal. Sana bu konuda en büyük yardımı spor sağlayacak. Birkaç hafta boyunca düzenli egzersiz yaptığında genel modunun yükseldiğini rahatlıkla hissedebilirsin. Bilimsel araştırmalar da günlük olarak fiziksel aktivite yapmanın kaygı duyma eğiliminde olanlara yardımcı olduğunu söylüyor. Spor, sana kendini iyi hissettiren endorfin gibi hormonların salgılanma seviyesini artırır, bu da kendini iyi hissetmeni sağlar.

Ayrıca egzersiz yaparken beyninin egzersize odaklandığını ve başka hiçbir şey düşünmediğini fark edebilirsin. Spor, olumsuz düşünceleri dağıtır ve günlük işlere odaklanma becerini günün tamamına yayar. Araştırmalar egzersiz yapmanın beynin düşünme, hafıza ve konsantrasyon yeteneklerini artırabildiğini de göstermiştir.

Daha iyi bir arkadaş ve partner olursun

Bu günlerde çevrimiçi bir antrenmana katılmaya karar verdiğinde ya da normal dönemde spor salonuna gittiğinde sağlığını bir öncelik haline getirmiş oluyorsun. Bu da kendini sevmeyi seçmen demek. Daha güçlü, daha hızlı ve daha mutlu olabilmek için kendine bu zamanı ayırarak önem verdiğin kişilere daha fazlasını verme şansına sahip oluyorsun. Çünkü kendimizi sevmek ilişkilerimizi geliştiriyor ve elimizden gelenin en iyisi olmaya doğru bizi bir yola çıkarıyor. Antrenman sonrası kendini daha sabırlı hissediyor ve arkadaşların veya partnerinleyken o ana daha fazla odaklanabiliyorsan bunun nedeni, antrenman sırasında kendine ihtiyaç duyduğun zamanı vermen.

Daha fazla su içersin

Çoğumuz su içmenin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bunun nedeni sadece vücudumuzun yüzde 60’ı sudan oluşması değil. Yeterli su içmek iş performansı, ruh hali, genel sağlık için ve elbette egzersiz yaparken de faydalı.

Spor yaparken ter atmanın nedeni vücudunun bunu serinlemek için yapması. Bu da su kaybetmene sebep oluyor. Eğer su tüketimini artırarak bu kaybı yerine koymazsan dehidrasyon riski altında olabilirsin. Dolayısıyla spor yaparken zaten su tüketirsin. Bu alışkanlık da yavaş yavaş günlük yaşam tarzına yayılır ve sürdürülebilir bir hale gelir. Günde yaklaşık iki ila üç litre su içersen kendini çok daha iyi hissedersin.

Daha iyi uyursun

Düzenli spor yapmaya başlamadan önce nasıl uyuyordun? Yatakta dönüp duranlardan mıydın? Dinlenemeden uyandığını mı hissediyordun? Peki düzenli egzersizi hayatına dahil ettiğinden beri daha derin uyuduğunu fark ediyor musun? Bir fitness rutini izlemek uykunu daha iyi almana katkıda bulunuyor. Uyku sorunu olan biriysen düzenli egzersiz yapmak sadece daha yüksek bir uyku kalitesine değil, aynı zamanda daha uzun bir uyku süresine sahip olmana da yardımcı oluyor.

Günlük işleri daha kolay yaparsın

Alışveriş poşetlerini taşımak ya da pencereleri temizlemek için parmak uçlarında durmak sana egzersiz gibi gelmeyebilir. Ancak bunlar mobiliteni ve gücünü test eden görevlerdir. Düzenli antrenmanlara belli bir süre devam ettikten sonra bu gündelik işlerin daha kolaylaştığını fark edersen bu, vücudun için doğru olanı yapıyorsun anlamına gelir.

Bu gibi günlük işleri daha da basit hale getirmek için antrenman rutinine fonksiyonel hareketler eklemeni öneririz. Bunlar arasında squat, lunge, biceps curl gibi hareketleri sayabiliriz. Ve bu hareketleri mümkün olduğunca yavaşlatıp doğru bir şekilde yaptığında doğru kasları aktive edersin, böylece onları daha etkili biçimde çalıştırmış olur ve gündelik işleri daha da kolay hale getirirsin.

Daha dik oturursun

Şu anda bu yazıyı okurken nasıl oturuyorsun? Omurgan düz mü? Ayakların yere sıkıca basıyor mu? Eğer evde egzersiz rutinini oturtabildiysen daha iyi bir duruşa sahip olduğunu fark edebilirsin. Çünkü egzersiz yaparken güvenli bir şekilde hareket ettiğinden emin olmak için her kası kontrol edersin. Doğru bir postüre odaklanarak tüm yanlış duruş alışkanlıklarını doğruya çevirebilirsin. Fitness yaparken vücudunun nasıl formuna odaklanıyorsan, aynı dikkati günün geri kalanında da gösterme alışkanlığını edineceksin.