motivasyon yöntemi

SENİ HAREKETE GEÇİRECEK 5 MOTİVASYON YÖNTEMİ

Nov 16, 2020 | YAŞAM

Hayatında bazı hedeflerini sürekli ertelediğini düşünüyorsan bu 5 motivasyon yöntemi ile hemen harekete geçebilirsin.

Günümüzün yaşam koşullarında ne istediğini saptamak, hedefler koymak ve bu hedefe ilerlemek üzere harekete geçmek çok kolay değil. Buradaki kilit faktör ise motivasyon seviyen. Bu hedef ister daha iyi bir iş bulmak, ister yeni bir hobi edinmek, ister kilo vermek olsun, motivasyonun düşükse ulaşılması imkansız bir hale gelebilir.

Sorumluluklar, yoğun iş hayatı, özel yaşam derken kendinde hedeflerine doğru ilerlemek için motivasyon bulamıyorsan harekete geçmeni sağlayacak bu 5 motivasyon yöntemine hemen göz atabilirsin.

Ya kabul et ya vazgeç

Yapman gerekenlerin ya da yapmak istediklerinin bir listesini çıkar. Yazdıklarını kendi aralarında kategorize et ve kategorilerin içinde kalanları da numaralandır. Sonra kategorilerin arasında öncelikli olanı seç ve bu kategorinin altındaki listeyi gözden geçir. Eğer acil olmayan ve seni ilk adımlarda zorlayacak işler varsa bunları ilerleyen zamanlara ertele. Böylelikle önündeki işleri ve yapman gereken planları görecek; kendine bir yol haritası çizerek daha motive bir şekilde harekete geçmiş olacaksın.

motivasyon yöntemi

Acele etme

“Acele işe şeytan karışır” atasözünün büyük bir gerçeklik payı var. Acele verdiğin kararlar genelde ters teper; acele yaptığın işler ters gider. Acele edip sıkıntı yaşamamak için harekete geçmeden önce kendine bir plan yap ve önceliklerini belirle. Burada yavaş davranmaktan bahsetmiyoruz, hızlı olabilirsin. Ancak kesinlikle önce zamanlama ve planlamanı iyi yapmalısın. Böylece daha yerinde hareket edip gereksiz sıkıntılar yaşamayı önleyebilir, motivasyonunun düşmesini engelleyebilirsin.

Kendin zaman tanı

Motivasyonunun düşmesi demek zaman kaybetmen demektir. Çünkü yaptığın herhangi bir işe odaklanma seviyen düşer, bu da o işin normalden daha uzun sürmesine neden olur. Kendine bir hedef koyduğunda ona motive olabilmek için kendine bu hedefe giden tüm adımlarda zaman tanı. Çok aceleci davrandığında geçirdiğin süreç verimli olmaz. Ne zaman ihtiyaç duyduğunu hissedersen ufak molalar ver, zaman zaman sürecin dışından bakmaya çalış. Hatta belki güvendiğin yakınlarından fikirler alman da faydalı olabilir.

Hedefin doğru adım adım ilerle

Ulaşmayı hedeflediğin yolu ufak adımlara böl. Böylece motivasyonunun düşebileceği potansiyel direnç noktalarında daha sağlam şekilde durabilirsin. Ana hedefini gerçekleştirilebilir ufak hedeflere böl. Bu ufak hedeflere ilerledikçe ve bunlara birer birer eriştikçe kendini çok daha motive hissettiğini göreceksin.

motivasyon yöntemi

Ara vermeyi untuma

Harekete geçme ve motive olma konusunda yaptığın çalışmalarda araya başka işlerini koy ve başkalarına destek ol. Daha farklı işler yapmayı dene. Mesela yemek hazırla, çiçeklerini sula, kitap oku, film izle. Hatta bazen hiçbir şey yapma. Çünkü bazen zorunlulukları bir kenara bırakıp kendini akışa bırakmaya yönlendirmen de gerekir. Bu şekilde kendini şarj ederek, işine ve hedeflerine çok daha motive şekilde geri dönebilirsin.