nefes çalışması

RAHATLAMAN İÇİN BASİT BİR NEFES ÇALIŞMASI

Sep 16, 2020 | YAŞAM

Derin derin nefes alacağın birkaç dakikalık basit bir nefes çalışması seni rahatsız eden hisleri ortadan kaldırabilir.

Özellikle son birkaç aydır sosyal medyada sen de nefes çalışması içeren birçok gönderiye denk gelmiş olmalısın. Bu wellness trendini geçirdiğimiz bu stresli dönemde popülerleşmesi şaşırtıcı değil. Çünkü düzenli nefes çalışması yapmak seni daha sakin, daha rahat birine dönüştürebilir.

Bu bedava terapi, kendini endişeli veya belki de yorgun hissettiğinde nefesini belirli bir yöntemle kontrol etmekten geçiyor. Yapılan bir araştırma, günde 10 dakika müzik eşliğinde nefes egzersizi yapmanın kan basıncını ilaç gerektirmeden düşürmenin etkili bir yolu olduğunu ortaya çıkardı. Daha yeni bir çalışma ise haftalık rutinlerine 15 dakikalık birkaç yavaş, derin nefes alma seansı ekleyen hipertansiyon hastalarının kan basıncında büyük bir düşüş gördüklerini buldu.

Ve en iyisi de nefes çalışması uygulamanın epey basit olması. Sen de nefes çalışmasına başlamak için bu dört ipucu izleyebilirsin.

nefes çalışması

1. Rahat bir pozisyona geç

Kendini tamamen rahat hissetmeyebilirsin ama bu sorun değil. Ancak ister yatarak ister ayakta ister oturarak olsun vücudunun hareketsiz kalmasına izin vermenin bir yolunu bul ve boyun, göğüs, sırt ve gırtlak kasları dahil olmak üzere farklı alanların bilinçli olarak gevşemesine izin vermeye başla.

2. Dört saniye sayarak dört veya beş dakika boyunca nefes alıp vermeye başla

Burnundan dört saniyede nefes al, ardından yine burnundan dört saniyede dışarı ver. Bunu yaklaşık dört ila beş dakika devam ettir. Nefesi diyafram aracılığıyla veya hava doğrudan alt kaburgalarına ve midene girecek şekilde almaya çalış.

Nefes alırken kaburgalar ve karın boyunca genişlemeyi hissedeceksin. Aslında her zaman böyle nefes alman gerekse de bu kolayca unutulabilen bir yetenek. Bir bebeğe veya köpek ya da kedi gibi bir hayvana baktığında bunu onların nefes alma biçiminde göreceksin.

Dört saniyelik nefes alma ve nefes verme düzeninde ustalaştıktan sonra, daha uzun aralıklara geçmeyi düşün. Mesela altı saniye. Ancak yeni başlayanlar için en önemli olan şey uygulamayı yapmaktır. Bu yüzden daha en baştan itibaren daha uzun nefes alıp vermeye çalışarak kendini zorlama.

nefes çalışması

3. İdeal olarak, bunu sabah ilk iş olarak yapmalısın

Yeni uyandığında, dünyanın geri kalanı dikkatini dağıtmak için orada olmadığından zihnin taze olur. Ayrıca sabahları çevrenin talepleri sana gelmeye başlamadan önce belki 30 dakikan veya 1 saat gibi bir vaktin olabilir.

4. Fazla düşünme

Nefes çalışmasıyla ilgili harika olan şey bunu kelimenin tam anlamıyla herkesin yapabilmesi. Nefes çalışması yapmak için deneyimli bir yogi veya meditasyon ustası olmana ya da herhangi bir yere gitmene gerek yok. Herkes nefes çalışmasından yararlanabilir, sonuçta nefes almak hepimizin sahip olduğu inanılmaz bir yetenektir.