metabolizma hızlandırma

METABOLİZMANI NASIL HIZLANDIRABİLİRSİN?

Jan 21, 2022 | YAŞAM

Daha hızlı çalışan bir metabolizmaya sahip olman için 4 öneri!

Metabolizma, tükettiğin gıdalardan aldığın besin maddelerini enerjiye çevirme görevini gören bir sistemdir. Hızlı bir metabolizma demek, genel anlamda daha hızlı kalori yakmak demektir. Metabolizma hızı yaş, cinsiyet, genetik ve hormonal yapı gibi birçok etkene göre değişiklik gösterse de onu hızlandırmak için senin de yapabileceklerin var. 

Egzersizi İhmal Etme

Hareketsizlik vücuttaki yağ kütlesinin oranını artırır, buna paralel olarak da kas kütlesinin oranı düşer. Vücudundaki kas kütlesi oranı ne kadar fazla olursa metabolizman bir o hızlı çalışır. Düzenli egzersiz, tam dinlenme halinde iken yaşamsal fonksiyonlar için kullanılan enerjiyi, yani bazal metabolik hızı da artırır. Bir başka deyişle kas hücrelerin sen dinlenirken bile kalori yakar. İşte bu nedenle düzenli sporu hayatından eksik etmemeli, antrenmanlarını fitness seviyene göre giderek daha yoğunlaştırmalı ve ağırlık çalışması yaparak kas inşa etmeyi de unutmamalısın.

metabolizma hızlandırma

Protein Tüket

Protein tüketmek yaktığın kalori miktarını artıran şeylerden biridir. Proteinlerin bir diğer avantajı da sana uzun süre tokluk da sağlamalarıdır. Protein grubunda yer alan yumurta, yoğurt, et ürünleri ve bakliyatlar gibi besinleri mutlaka yeterince tüketmelisin. Ancak protein içeren besinlerden bazılarının doymuş yağ oranı da yüksek olduğu için ideal tüketim miktarını aşmamaya özen göstermen gerekiyor.

metabolizma hızlandırma

Öğün Atlama

Karnın açken metabolizman buna ayak uydurabilmek için hızını yavaşlatır. Dolayısıyla uzun süre aç kalıyorsan metabolizma hızın genel anlamda yavaşlar. Bu nedenle az ama sık beslenmeye dikkat etmen önemli. Günlük ihtiyacın olan kalori miktarını 2 öğün yerine 4-6 gibi daha fazla öğünde alırsan metabolizma hızın da artar.

metabolizma hızlandırma

Bol Su Tüket

Yapılan araştırmalar, 500 ml su içmenin metabolizma hızını yüzde 30’a kadar artırabildiğini ortaya çıkardı. Yani günde 2-2.5 litre kadar su tüketerek hem metabolizma hızını artırabilir hem de vücudunda susuzluktan kaynaklanabilecek sorunlarla karşılaşma riskini azaltabilirsin.