Kaygıyı azaltacak öneriler

KAYGIYI AZALTACAK 5 ÖNERİ

May 7, 2021 | YAŞAM

Kendini kaygılı hissettiğinde bu beş yöntemi uygulamak sana kontrol yeteneği kazandıracak  

Kaygı hissetmek yaşamın bir parçası, bu nedenle her şeyden önce sağlıklı bir kaygı düzeyinin normal olduğunu kabul etmen gerekiyor. En önemlisi de eğer hissettiğin kaygı gerçekten normal ve sağlıklı bir düzeydeyse, uygun yöntemlerle onu kendi başına yönetebilirsin.

Kaygı hissi ortaya çıktığında kontrolü elinde tutabilmek için en iyi 5 yöntem ise şöyle…

Senaryolardan Uzak Dur

Kaygıyı azaltmak için en iyi yöntemlerden biri, zihninde senaryo kurmayı bırakmak ve bunun yerine verileri, yani o durumun gerçeklerini yerleştirmektir. Unutma, ruh halini kontrol etmek senin elinde. Kontrol eksikliği hissetmekse kaygının büyük bir tetikleyicisidir, bu nedenle kontrolün dışında gerçekleşebilecek sonuçlara odaklanmak yerine, kesin olan gerçeklere ve bu durumda yapabileceğin eylemlere odaklanmalısın.

Şimdiye Odaklan

Kendini endişeli hissettiğinde beynin stres hormonları yayar. Bundan doğabilecek tepkileri bastırmak için kendini şimdiki ana geri getirmen önemlidir. Bunun için örneğin, bir bulmaca çözebilir, derin derin nefes alabilir, yürüyüşe çıkıp açık havada biraz vakit geçirebilir ya da sevdiğin bir hobiyle ilgilenebilirsin.

Kaygıyı azaltacak öneriler

5 Duyunu Hareket Geçir

Duyularını harekete geçirmek hissettiklerini düzenlemene yardımcı olur. Görme duyunu harekete geçirmek için doğanın sakinleştirici gücünden yararlanarak evdeki bitkilerle ilgilenebilir, hatta sadece bitki fotoğraflarına bakabilirsin. Koku duyun için lavanta, okaliptüs veya nane gibi rahatlatıcı kokulu uçucu yağlar kullanabilirsin. Podcast’ler, sesli kitaplar, doğa sesleri veya sevdiğin şarkılarla duyma duyunu devreye sokabilir; dokunma duyunu ise yumuşak kumaşlara ya da evcil hayvanına dokunarak harekete geçirip zihnini rahatlatabilirsin. Bazı bitkisel çaylar da hem faydalı içerikleriyle seni sakinleştirir, hem de tat alma duyunu harekete geçirir. 

Kaygıyı azaltacak öneriler

Kaslarını Gevşet

Kaslarını aşamalı olarak gevşetme yöntemi sadece vücuttaki fiziksel gerginliği gevşetmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda zihni endişeli düşüncelerden de uzaklaştırır. Bunu yapmak için vücudundaki kasları üç saniye sıkıp ardından gevşetebilirsin. Ayak parmaklarınla başla, baldırlarına doğru hareket et ve başının tepesine ulaşana kadar yukarı doğru ilerlemeye devam et.

Kaygıyı azaltacak öneriler

 Egzersiz Yap

Mutlaka fiziksel olarak aktif kalmalısın, bu nedenle hoşlandığın bir spor aktivitesi belirle ve onu düzenli olarak yapmayı hedefle. Egzersiz genel sağlığın için faydalı olduğu kadar kaygı ve stresle mücadelede de önemli bir rol oynar. Egzersiz yaparken beynin endorfin salgılar bu da ruh halini iyileştiren bir etkiye sahiptir. Ayrıca düzenli egzersiz yapmak uyku kaliteni artırır ve bu da stresin azalmasına yardımcı olur.

Seni egzersiz yapmak için motive edecek canlı ders yayınlarına MACFit’in Instagram hesabından ulaşabilirsin!