antrenmanda farkındalık

GÜÇ ANTRENMANINA FARKINDALIK KAT!

Apr 22, 2021 | YAŞAM

Farkındalık stresi azaltıyor, peki onu güç antrenmanını geliştirmek için de kullanabileceğini biliyor musun?

Farkındalık ya da İngilizce adıyla mindfulness yaptığımız herhangi bir görev sırasında düşüncelerimizin ve davranışlarımızın farkına vararak beyin ile vücut bağlantısı kurmak demektir. Farkındalık bir terapi tekniği olarak kullanıldığında, zihnimizi sakinleştirmek, duygularımızı kabul etmek ve bedensel hislerimizle uyumlu olmak için şimdiki ana odaklanmamıza yardımcı olur. Farkındalığın daha iyi bir gece uykusu uyumana, kilo verme hedeflerine doğru ilerlemene, stres seviyelerini düşürmene ve kaygıyı azaltmana yardımcı olduğu artık araştırmalarla kanıtladı. Peki farkındalık pratiğini daha iyi egzersiz yapmak için de kullanabileceğini biliyor muydun?

Farkındalık genellikle antrenmanın için bir hedef belirlemeyle başlar. Bu hedef, antrenman sırasında başarmak istediğin şeyi zihninde canlandırmana ve sonuçları yönlendirmeye yardımcı oluyor. Bu örneğin, hareketler zorlaştığında nefesine odaklanmak veya egzersizler sırasında ayaklarının yerde olduğunu hissettirmek gibi çeşitli farkındalık biçimleri olabilir.

antrenmanda farkındalık

Kendine bir hedef belirlemek, en başından itibaren odaklanmanı sağlar ve bedeninin gerçek zamanlı olarak nasıl hissettiğine dair farkındalık hissini beraberinde getirir, bu da performansını artırmaya yardımcı olabilir.

Güç Antrenmanında Farkındalığı Nasıl Uygulayabilirsin?

Farkındalık genellikle bir meditasyon biçimi olarak düşünülse de, aynı zamanda kuvvet antrenmanlarında da kullanabileceğin bir yöntemdir. Vücudunun nasıl hareket ettiğine odaklanabilir, kas yorgunluğu veya gerginliği gibi hislerin farkında olma pratiği yapabilir ve her egzersizi yaparken düşüncelerine ve nefesine odaklanabilirsin.

İşte güç antrenmanında farkındalık uygulamak için birkaç ipucu:

Dikkatini dağıtmayacak bir ortam yarat

Arka plan gürültüsünü bastırmak için kulaklık kullan, dikkat dağıtıcı görsel unsurları ortadan kaldır ve egzersiz yapacağın alanı egzersize başlamadan önce hazırla.

Bir hedef belirle

Hedefin, belli bir ağırlığı kaldırmak, her bir sette artık o ağırlığı kaldırman mümkün olmayana kadar tekrar yapmak veya formunu düzeltmek olabilir.

Her antrenmana plan yaparak başla

Tam olarak ne yaptığını ve neden yaptığını bil. Bir antrenmana başlamadan önce somut bir plan yap ve bir hareketten sonra sırada hangi hareketin olduğunu bil.

antrenmanda farkındalık

Hareketleri yapmadan önce zihninde görselleştir

Bunu yapmanın harika bir yolu, gözlerini kapatmak ve kendini egzersizi kolaylıkla yaparken hayal etmektir. Vücudunun nasıl hissedeceğini ve zorlukların üstesinden nasıl geleceğini hayal ederek, gerçek eyleme daha iyi hazırlanabilirsin.

“Nedenini” hatırla

Egzersiz sonrası kendini nasıl hissedeceğini ve iyi bir egzersiz rutinine bağlı kalmanın faydalarını düşün. Başlamadan önce hedeflerini yeniden gözden geçir ve yardımcı olacaksa kendi kendine olumlu bir onaylama cümlesini tekrarla.

Şimdi temel bir squat hareketi örneğini kullanarak farkındalığı antrenmanına nasıl dahil edeceğini açıklayalım.

• Ayaklarını zemine yerleştir ve ayağa kalkarken topuklarını bastırmaya odaklan.

• Formunu mükemmelleştirmek adına, göğsünü dik, dizlerini ayak parmaklarının arkasında tutup tutmadığını fark etmek için bir aynadan faydalanabilirsin.

• Nefesine odaklan. Her harekete başladığında nefes al ve ayağa kalkarken güçlü bir şekilde nefes ver.

• Hangi kasları çalıştırmayı hedeflediğini düşün. Kalça kaslarının kasıldığını ve çömelirken diğer bacak kaslarınla birlikte çalıştığını zihninde canlandır.

• Ana, yani o sırada yaptığın harekete odaklan. Günün ilerleyen saatlerinde yapman gerekenler veya çevrenizde neler olup bittiği gibi diğer tüm düşünceleri ortadan kaldırmaya çalış.

antrenmanda farkındalık

Farkındalığı uygulayabilmek pratik gerektirir ama giderek daha kolay hale geleceğinden emin olabilirsin. Zamanla, daha ağır ağırlıkları kaldırabileceğini, daha fazla tekrar yapabileceğini veya doğru kasları hedefleyebileceğini fark edebilirsin. Konu güç kazanmak olduğunda, vücuduna doğru yollarla sürekli olarak meydan okumak, ilerleme kaydetmene, kaslarını geliştirmene ve sonuç almana yardımcı olabilir.

Kuvvet antrenmanları sırasında odaklanmayı sürdürerek ve bu temel farkındalık stratejilerini uygulayarak, sadece antrenmanlar sırasında zihnini sakinleştirmekle kalmayacak, aynı zamanda günlük yaşamdaki stresli durumlarla daha iyi başa çıkabileceksin. Bu, fitness hedeflerine daha hızlı ulaşmana yardımcı olurken aynı zamanda genel zihinsel ve fiziksel sağlığını iyileştirmende de sana destek olabilir.