yüz yogası

CİLDİN YÜZ YOGASI İLE IŞILDASIN

Feb 12, 2021 | YAŞAM

Yüzündeki kasların da egzersiz yapmaya ihtiyacı olduğunu biliyor muydun?

Tıpkı sağlıklı ve fit bir görünüme sahip olmak için vücudundaki kaslarını çalıştırdığın gibi yüzünde bulunan kasları çalıştırmanın da benzer bir mantığı var. Yüz kaslarını çalıştırmak için yüz yogasını deneyebilirsin. Yüz yogasının faydaları arasında cildinin gergin, dinç ve kırışıksız görünmesini sayabiliriz. Çünkü yüz yogası, cildinin üst, orta ve alt tabakalarını çalıştırıyor ve bu sayede kan dolaşımının hızlanarak, cilt hücrelerine daha fazla oksijen gitmesini sağlıyor. Böylece cildin orta tabakasının kolajen ve elastin üretme kapasitesi artıyor. İşte yüz yogasının cildi hem daha esnek hem de pürüzsüz kılmasının ardındaki sır da bu.

Düzenli olarak yüz yogası yaparsan, sağlıkla ışıldayan, toksinlerden arınmış ve nemlendiriciyi daha hızlı emme özelliğine sahip bir cilde kavuşabilirsin. Haftada altı gün yirmi dakika boyunca yüz yogası yaptığında, bu bahsettiğimiz sonuçları cildinde görmeye başlayacaksın.

İşte uzmanların yüzünün farklı bölgelerini çalıştırması için tavsiye ettiği 4 temel yüz yogası egzersizi.

V Hareketi

yüz yogası

Orta ve işaret parmaklarını V şeklinde aç, sağ ve sol kaşlarının iki ucunun üzerine yerleştir. Göz kapaklarını kaldırarak tavana bakmaya çalış, ardından rahatla. Bu hareketi 6 defa yaptıktan sonra gözlerini on saniye boyunca sıkıca kapatarak dinlendir.

O Hareketi

yüz yogası

Bu hareket için önce dudaklarını O şekline getir. Ardından dişlerini göstermeden gülümsemeye çalış ve bunu 6 kez tekrarla. Son olarak işaret parmağını çenene koy, başını hafifçe arkaya atarak çeneni aşağı ve yukarı hareket ettirmeye başla. Bu hareketi aralarda dinlenerek üç defa tekrarla.

E Hareketi

yüz yogası

İki elinin 3 parmağını kaşların ile saç çizgin arasına yerleştir. Ellerinle alnına hafif bir baskı uygulayarak yavaşça dışa doğru kaydır. Bunu on kere tekrarlamalısın.

Zürafa Hareketi

yüz yogası

Tam karşıya bakarken parmaklarını boyunun altına yerleştirip derini hafifçe aşağı çek. Ardından, önce başını arkaya at, daha sonra çeneni göğsüne yaklaştır ve bunu 3 kez tekrarla.