odaklanma sorunu

BU 6 ÖNERİYLE ODAKLANMA SORUNUNU AŞABİLİRSİN!

Jul 25, 2021 | YAŞAM

Eğer sen de tatil sonrası odaklanma sorunu yaşıyorsan bu altı öneriye kulak verebilirsin.

Odaklanamamak, özellikle de uzun bir tatilin ardından gelen bu günlerde birçoğumuzun karşı karşıya kaldığı bir problem. Son bir buçuk yıldır daha fazla insanın uygulamaya başladığı evden çalışma sistemi de odaklanmayı zorlaştıran bir başka etken.

İşlerini planlıyor ancak gün içinde bunları tamamlayamadığını düşünüyorsan; kendi sevdiğin şeylere gerçekten zaman ayıramadığını hissediyorsan sen de odaklanma sorunu yaşıyor olabilirsin. Zamanı daha etkin kullanmak adına, dikkatini toplamak ve odaklanmak için bu altı pratik öneriyi uygulamayı deneyebilirsin.

Öncelikler listeni oluştur

Yapman gereken ya da istediklerinin hepsi zihnindeyken tek bir göreve odaklanmak çok kolay değil. Bu nedenle önce yapılacaklar listeni hazırla. Ardından bu listeyi gözden geçir ve beş maddeyi seç. Bu beş maddeyi de kendi aralarında sıraladıktan sonra gününü planlamış olacaksın. Ancak biri görevi tamamlayıp sonra diğerine geçerek zihnini temiz tutmaya özen göstermelisin.

odaklanma sorunu

Nefesine dikkat et

Nefes en hayati fonksiyonlarımızdan biri. Fakat hissettiğimiz heyecan ya da stres, işimizin yoğunluğu ve hatta beslenmemiz gibi birçok etken nefes alış verişimizi etkiliyor. Bu da gün içinde doğru nefes almamızı engelleyebiliyor. Odaklanmak istediğin göreve başlarken nefes alıp verişine dikkat et. Hatta başlamadan önce sayarak burundan nefes alıp vermeyi dene. Böylece sakinleşecek ve konsantrasyon seviyeni yükseltebileceksin.

Olumsuz fikirlerden arın

Bir işe başlarken zihninde onun hakkında olumsuz fikirler olabilir, bu tür kalıplar ise odaklanmanı zorlaştırır; hatta belki de o işe başlamak bile istemezsin. Zihnin sen ne düşünüyorsan onu daha da büyütür, bu nedenle bu tür olumsuz fikirlerden arındırarak sadece amacına odaklan; böylece bitirmek istediğin işle ilgili zihnini temiz tutabilirsin.

odaklanma sorunu

Çevreni düzenle

Zihninin temizliği gibi, çalıştığın ortamın düzeni de odaklanma konusunda sana çok yardımcı olacak. Çalıştığın ortamı kendi zevkine ve kullanımına göre organize et. Bilgisayar, aydınlatma ve diğer ekipmanları yerleştir, bu düzeni koru. Seni motive eden objeler de görüş alanda bulunsun.

Hafif ve dengeli beslen

Beslenmemizin zihnimizi etkilediğini biliyoruz. Öğün atlamak ve aç kalmak zihnini bulanıklaştırıp sana odaklanma sorunu yaşatır. Bu nedenle zihnini berrak tutacak hafif ve sağlıklı besinler tüketmeli, bol su içmeyi unutmamalısın.

odaklanma sorunu

Çalışma saatlerin planlı olsun

Yapman gereken iş üzerinde çalışacağın verimli zamanı ve o işi ne zaman bitirebileceğini en iyi sen bilebilirsin. Bu nedenle bir konu üzerinde çalışmadan önce ne kadar süre odaklanabileceğini belirle ve buna sadık kal. Bu çalışma süresine kısa molaları da dahil etmeyi unutma.