5 dakikalık mutluluk ritüelleri

SADECE 5 DAKİKADA KENDİNİ DAHA İYİ HİSSET!

Mar 7, 2022 | YAŞAM

Yoğun ve stresli günlerinde bile, sadece beş dakika ayırarak kendini daha iyi hissetmen mümkün!

Bazı günler biraz daha fazla desteğe ihtiyacın olabilir; belki motive olamıyor ya da enerjini artırman gerekiyor olabilir. İşte böyle anlarda, kendini daha iyi hissettirme görevi büyük oranda yine sana düşüyor. Öz bakım neden önemli? Öz bakım, senin için yoğun yaşamında çok ihtiyaç duyduğun kısa bir mola demek olabilir. İşte bu yüzden öz bakım ritüellerinin bir SPA merkezine gitmek veya bir yaşam koçuyla randevulaşmak gibi büyük planlar olması şart değil.

Bazen sağlıklı bir iş-yaşam dengesini korumak zor olabilir. Her zaman kitap okumak için bir saatin, hatta cilt bakımı yapmak için 15 dakikan bile olmayabilir. Ancak gününde anlamlı bir fark yaratmak için, sadece 5 dakikada bile etki gösteren iyi hissettirme ritüellerini uygulayabilirsin. Sonuçta amacın kendini iyi hissetmek, bu nedenle öz bakım programına eklediklerinin sana ve ajandana ekstra bir yük getirmemesi gerektiğini de unutma!

İşte sana ilham vermesi için beş pratik fikir!

5 dakikalık mutluluk ritüelleri

1. Telefonunu Kapat

Telefonunla ne tür bir ilişkiniz var? Sürekli bildirimler mi geliyor? Yoksa kendini amaçsızca ekranı kaydırırken mi buluyorsun? Durumun ne olursa olsun telefonunu beş dakikalığına kapat ve insanların 7 gün 24 saat sana ulaşamadığı eski günleri yaşamanın tadını çıkar. Peki bu beş dakikada ne yapacaksın? Bu tamamen sana kalmış! Sağlıklı bir atıştırmalığın keyfini sürebilir veya boya kalemlerini çıkarıp yetişkinlere özel boyama kitaplarıyla bir boyama aktivitesi yapabilirsin. Ne yaparsan yap bunu telefonundan herhangi bir bildirim, titreşim veya ses gelmeyeceğini bilerek yapabilirsin!

2. Bir Liste Yap

Kabul edelim, beş dakika gerçekten de çok uzun bir süre değil. Ancak bazen kendine özen göstermenin en iyi yöntemlerinden biri zihninde dönen şeylerden bazılarını kağıda dökmektir. Ve beş dakika, bunu yapmak için kesinlikle yeterli! Örneğin bir dahaki sefere denemek istediğin farklı beş dakikalık mutluluk ritüellerinin bir listesini yapabilirsin!

5 dakikalık mutluluk ritüelleri

3. Vücudunu Esnet

Esnetme hareketleri yapmak sana kendini iyi hissettirir. Yapılan bir araştırmanın sonuçları, düzenli olarak esnetme hareketleri yapmanın, kronik boyun veya omuz ağrısı yaşayan masa başında çalışan kişiler için boyun fonksiyonlarını ve yaşam kalitesini iyileştirmeye yardımcı olabileceğini gösteriyor.

5 dakikalık mutluluk ritüelleri

4. Meditasyon Yap

Kendine duygusal olarak destek vermek için meditasyon harikadır. Araştırmalar, meditasyonun zihinsel sağlığı iyileştirmeye yardımcı olabileceğini de söylüyor. Eğer meditsyon konusunda yeniysen, birçok ücretsiz, beş dakikalık rehberli meditasyonu çevrimiçi olarak bulabilirsin. Meditasyonla ilgili en güzel şey, sadece beş dakikan olsa bile, onu gerçekten istediğin her zaman, istediğin her yerde yapabilmendir.

5. Sevdiğin Bir Şeyi Yap

İster dans et, ister şarkı söyle, ister resim yap… Sevdiğin bir şeyi yapmak için beş dakika ayırmak bile ruhuna iyi gelecek çünkü beş dakikalığına da olsa ajandanda bekleyen işleri unutacaksın!

Günün her saati kendini iyi hissetmek istiyorsan sana en yakın MAC veya MACFit kulüplerinden birine hemen üye olabilirsin!