VÜCUDUNDAKİ YAĞ ORANINI NASIL AZALTABİLİRSİN?

Apr 16, 2020 | BESLENME

Vücut yağ oranını azaltmak sana sayısız fayda sağlayacak. İşte bu hedefini gerçekleştirebilmen için birkaç kolay uygulanabilir ipucu.

Yaz sezonu yaklaşırken vücudundaki yağ oranının fazla olmasından şikayetçiysen sana ilk önerimiz, yağ oranını düşürmek için kesinlikle hızlı ve şok diyetlere ya da yan etkilerinin ne olduğu tam olarak bilinmeyen özel çayları ya da besin destekleri gibi şeylere yönelmemen olacak. Çünkü bu tip hızlı ‘çözümler’ işe yaramadıkları gibi, üstelik bir de sana birçok sağlık sorunu olarak geri dönebilir.

Kısacası, vücudunun yağ oranını azaltmanın hızlı ve kolay bir yöntemi yok. Bu, ciddi bir kararlılığa sahip olmanı ve bunu sürdürebilmeni gerektiren bir hedef. Tabii ki bu hedefe giden yoldaki en önemli kurallar sağlıklı beslenmek, spor yapmak, iyi uyumak ve stresten uzak durmak.

Vücut yağ oranını azaltmanın faydaları nelerdir?

Daha sağlıklı olmak için vücudunun genel kilosunu azaltmaya odaklanman harika, ancak eğer bunu kas kütlesi yerine yağdan kaybediyorsan çok daha fit bir vücuda kavuşma yolunda ilerliyorsun demektir.

Vücudunun yağ oranı sağlığına dair çok önemli bir göstergedir, çünkü vücut yağ oranı yüksek olan kişiler diyabet ve metabolik sendrom gibi sorunlar karşısında daha yüksek risk altındadır.

Sağlıklı bir vücudun yağ yüzdesi ne olmalı?

Uzmanlar sağlıklı yağ oranının kadınlar için %23 civarında, erkekler için de %15 civarında olduğunu belirtiyor.

Sağlıklı yağ oranını belirleyen bir diğer faktör ise yaş. Yaşlandıkça vücut yağ oranın belirli bir seviyede artması normal, çünkü bu yaşlanma sürecinin bir parçası.

Uzmanların bir diğer tavsiyesi ise bu sayılara fazla takılmamak. Çünkü burada devreye giren iki diğer faktör de genel kas kütlesi seviyen ve bel çevrenin genişliğinin boyuna olan oranı.

Yağ Oranını Azaltmak İçin Kolayca Uygulayabileceğin İpuçları

Vücut yağ oranını azaltmaya çalışırken doğrudan bu hedefe odaklanmak zorunda değilsin. Aslında yaşam tarzında yapacağın bazı sağlıklı değişiklikler vücut yağ oranının azaltmana yardımcı olacak.

1. Ne Yaptığına Göre Yemek Ye

Her gün aynı miktarda yemek yemek yerine, beslenmen gününün aktiflik seviyesine uygun olmasını sağla. Vücutlarımız birer makinedir ve onlara yakıtını günlük yaşam tarzımıza göre vermemiz gerekir. O gün ne yaptığını ve hangi yakıta ihtiyacın olduğunu düşün. Proteinler, karbonhidratlar ve yağların hepsi birer yakıttır ve bunları ihtiyacından çok tükettiğinde fazlalıklar vücutta yağ olarak depolanır.

Aktif bir gün geçiriyorsan bu yakıtlardan biraz daha fazlasına ihtiyacın olabilir, ancak bütün günü evde geçirdiysen o zaman tatlı, çikolata, cips gibi abur cuburlardan kesinlikle uzak durmalısın.

2. Hareketin Her Türlüsü İşe Yarar

Vücudunun yağ oranını düşürmek için yapacağın her türlü hareketin faydasını görebilirsin. Elbette düzenli olarak spor salonuna gitmek ve hatta bir kişisel eğitmenle çalışmak en iyi yöntem ancak, spora gidemediğin zamanlarda, akşamları sadece 20 dakikalık bir yürüyüş yapman bile faydalı olur. Spor için kısıtlı zamanın varsa antrenmanının etkisini en üst düzeye çıkarabilmek için HIIT gibi kısa süreli ama yüksek yoğunluklu antrenmaları tercih etmen de ideal olur.

3. Yemeklerine Zaman Ayır

Akşamları televizyonun karşısında hızlıca yemek yeme alışkanlığın varsa bunun vücut yağ oranını düşürmende sana hiç yardımcı olmadığını bilmen gerek; çünkü hızlı yemek yediğinde vücudun besin maddelerini etkili bir biçimde sindiremez. Bu sağlıksız alışkanlık yerine masada oturarak yemek yeme alışkanlığına geri dön ve böylece yemek yemeyi ayrı bir eylem haline getir. Bu hem sindirim sistemine iyi gelecek hem de yediğin yemekten tatmin olacağın için hemen ardından açlık hissetmemeni sağlayacak.