Yüzmenin faydaları

YÜZMENİN FAYDALARI SAYMAKLA BİTMİYOR!

Jul 20, 2020 | FITNESS

Hem kardiyo hem de kuvvet antrenmanı olan yüzmenin sağlığına olan rakipsiz faydalarını biliyor musun?

Yüzme, özellikle de yazın tatildeyken bile rahatlıkla yapabileceğin bir antrenman. Yüzmenin sana kattığı faydalar ise saymakla bitmiyor. Spor rutinine yüzmeyi de eklemenin sana sağlayacağı en önemli avantajlara birlikte göz atalım mı? Yüzmenin faydaları nedir öğrenmek için okumaya devam et!

Yüzmenin Faydaları: Yüzme Hem Kardiyo Hem De Kuvvet Antrenmanıdır

Yüzmenin en büyük faydalarından biri o günkü antrenmanın kardiyo mu yoksa ağırlık çalışma odaklı mı olacağına karar vermek zorunda kalmamandır. Yüzerken sürekli hareket ettiğin için kalp atış hızın hep yüksek olur. Ayrıca su havadan yaklaşık 800 kat daha yoğun olduğu için sudayken kasların sürekli bir dirençle karşı karşıya kalır.

Yüzmenin faydaları

Yüzmenin Faydaları: Yüzme Düşük Etkili Bir Antrenmandır

Yüzme gibi düşük etkili antrenmanlar sakatlık yaşayan sporcuların bir yandan eklemlerini dinlendirirken bir yandan da fit kalmaya devam etmesini sağlar. Vücudunu sakatlamaktan ve yıpratmaktan korkmadan düzenli olarak yüksek yoğunluklarda yüzebilirsin. Diğer yüksek yoğunluklu egzersizlerin aksine, bir gün çok yoğun bir yüzme seansı yaptıktan sonra ertesi gün de havuza geri dönebilirsin. Üstelik yapılan araştırmalar yüzmenin kaslarının toparlanması için dinlenme günlerine oranla daha etkili olduğunu da gösteriyor.

Yüzmenin Faydaları: Akciğerlerin İçin Harikadır

Sudayken vücudun oksijeni daha verimli kullanmaya adapte olur. Ayrıca her nefes alışla daha verimli oksijen almayı ve her nefes verişle daha fazla karbondioksiti dışarı atmayı da öğrenir. Hatta yapılan bir araştırma, yüzücülerin rahat nefes alış sırasında akciğerlerine giren ve çıkan hava miktarının koşuculara kıyasla daha yüksek olduğu sonucuna vardı. Bu da dinlenme kalp atış hızının daha düşük olması, daha düşük kan basıncı ve daha iyi bir koşu performansı demektir.

Yüzmenin Faydaları: Daha İyi Bir Koşu Performansın Olur

Oksijeni verimli bir biçimde alma ve kullanma yeteneğini artıran yüzme, dayanıklılık kapasiteni de artırır. Bu nefesin kesilmeden daha hızlı koşabileceğin anlamına gelir. Kontrollü bir solunum tekniği izleyen yüzücülerin sadece 12 yüzme seansından sonra koşu kapasitesini yüzde 6 artırması, yapılan çalışmalarda ortaya çıkan yüzmenin bir diğer faydasıdır. Üstelik yüzme daha iyi koşu performansı için gerekli olan kalça ve hamstring kaslarını, core bölgeni ve omuzlarını da çalıştırır.

Yüzmenin faydaları

Yüzmenin Faydaları: Herkes Yüzebilir

Yüzmenin en önemli avantajlarından biri de herkesin yapabileceği bir spor olmasıdır. İster bir sakatlığı yeni atlatmış ol, istersen yeni doğum yapmış bir anne ya da profesyonel bir sporcu, yüzme senin için harika bir egzersizdir. Her antrenmanın hızını ve yoğunluğunu kontrol etmek senin elindedir.

Yüzmenin Faydaları: Stresi Azaltır

Egzersiz yaptıkça salgıladığın endorfinin stres seviyeni düşürmek için harikalar yarattığını biliyor olmalısın. Yüzme antrenmanın için suya girmek ise ruh halini daha da iyileştiriyor. Suda olmak duyularından vücuduna gelen bilgi miktarını azaltıyor ve kendini daha sakin hissetmene yardımcı oluyor.

Yüzmenin Faydaları: Zamanı Geri Döndürür

Yapılan araştırmalar düzenli yüzen kişilerin, 70 yaşına geldiklerinde bile kan basıncı, kolesterol seviyeleri, kardiyovasküler performans, merkezi sinir sistemi sağlığı, bilişsel işleyiş, kas kütlesi ve kan kimyası açılarından gençlik yıllarına benzerlikler sergilediğini ortaya çıkardı.

Yüzmenin Faydaları: Az Çalışan Kasları Çalıştırır

Günlük hayatımızda kollarımız başımızın üstünde olacak şekilde oturmayız. Ancak havuzda olduğunda kolların her yerde olur, yani sık sık ihmal edilen kaslarını çalıştırman gerekir. Üstelik bunlar bisiklete binerken ya da koşarken de hedeflenen kaslar değildir. Yüzmek hem kolların hem de bacakların hareket ederken dengeli olmak ve suda düz kalmak demek olduğu için, core ve bel bölgelerinde, daha derinde bulunan dengeleyici kasları geliştirmene yardımcı olur.