Spor sakatlanmalarını önlemek

SPOR SAKATLANMALARINI ÖNLEMEK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİN?

Oct 2, 2020 | FITNESS

Spor alışkanlığı kazanırken önüne çıkabilecek sakatlanma risklerini ortadan kaldırman için alman gereken önlemler.

Spor yapmak sağlıklı bir yaşam, fit bir vücut ve sağlam bir psikoloji için mutlaka edinmen gereken bir alışkanlık. Fakat spor yaparken bazı noktalara dikkat etmediğinde bunun sonucu sakatlık riskiyle karşı karşıya kalman olabiliyor. Spor sakatlanmalarını önlemek ve böylece spora ara vermeden devam edebilmek için dikkat etmen gereken bazı noktalar bulunuyor.

Doğru Ekipmanları Kullan

Spor yaparken alacağın en önemli önlemlerden biri doğru ve kaliteli ekipmanlar kullanmak olacak. Ayakkabı ve kıyafet seçimlerin yaptığın spora uygun olsun. Örneğin dışarıda koşuyorsan ayakkabını mutlaka tabanı, esnekliği, yapısı, zemini kavraması gibi özelliklerine dikkat ederek satın al. Veya bisiklete biniyorsan kask ve diğer koruyucu aksesuarları kullanmayı unutma.

Spor salonunda antrenman yaparken de aynı kural geçerli. Terinin çabuk kuruyabileceği kumaştan yapılmış ve hareket özgürlüğünü kısıtlamayacak giysileri, spor salonunda çalışmaya uygun ayakkabıları tercih et. Spor salonundaki aletlerle çalışırken onları doğru kullandığından emin olmak için mutlaka salondaki eğitmenlerden yardım al.

Kendi Seviyene Uygun Egzersizler Yap

Her spor rutini, her vücut tipine ve fitness seviyesine uygun değildir. Yaşın, kilon, varsa daha önce geçirdiğin sakatlıklar gibi faktörler kendine uygun bir seviyede spor yapabilmen için göz önünde bulundurman gereken şeylerin başında gelir. Spora yeni başlayan biri ile düzenli spor yapan birinin yapacağı egzersizler ve egzersiz yapma sıklığı farklı olmalıdır. Eğer kendini fazlasıyla zorlarsan sakatlık riski almış olursun. Spor düzenini oturturken ve yapacağın egzersizleri seçerken eğer ihtiyacın varsa bir eğitmenden destek alıp kendine en uygun seviye ve hareketleri doğru bir biçimde planlayabilirsin.

Spor sakatlanmalarını önlemek

Spor Sakatlanmalarını Önlemek İçin Isınmayı Unutma

Spora başlamadan önce mutlaka ısınma hareketlerini yapmalısın. Bu hareketler vücudunu egzersize hazırlar. Isınma hareketleri yapmak olası sakatlanma durumlarının önüne geçmek için atacağın ilk ve en önemli adımlardan biridir.

Esnemeyi De Unutma

Tıpkı ısınma hareketleri gibi esneme hareketleri de spor sakatlanmalarını önlemek için çok önemlidir. Kaslarını esneterek açmak, hem sakatlanmanı engeller hem spordan maksimum verim almanı sağlar hem de iyileşme süreni kısaltır.

Sürekli Aynı Kas Gruplarını Çalıştırma

Çalıştırdığın kas gruplarına dikkat et ve özellikle de spora yeni başlıyorsan üst üste aynı kas grubu özelinde egzersiz yapma. Böylece hem tüm vücudunu dengeli bir biçimde çalıştırmış olursun hem de sakatlık risklerini en aza indirgersin.

Soğumanın Önemini Hatırla

Isınma hareketlerinin öneminin çoğumuz farkındayız ancak onlar kadar önemli olan soğuma hareketlerini bazen göz ardı edebiliyoruz. Antrenmanını bitirirken soğuma ile kalp atış hızını, kan basıncını ve nefesini yavaş ve kontrollü bir şekilde egzersiz öncesi seviyelerine döndürmelisin.

Spor sakatlanmalarını önlemek

Spor Sakatlanmalarını Önlemek İçin Uzmanlara Kulak Ver

Aslına bakarsan, özellikle de henüz vücudunu çok iyi tanımayan ve uzun bir spor geçmişine sahip olmayan biriysen, yukarıda bahsettiğimiz risklerin birçoğunu bir kişisel eğitmenden destek alarak ortadan kaldırabilirsin. Kasların, eklemlerin spora ne kadar hazır; daha önce geçirdiğin bir sakatlık varsa bu vücudunda bir hasar bırakmış mı gibi pek çok soruya cevap vermek etkili bir spor programı hazırlayabilmek için önemlidir. Bu konuda da sana en büyük yardımı bunun eğitimini almış ve daha önce birçok kişiye yardım ederek değerli deneyimler kazanmış eğitmenler verebilir.

 MACFit salonlarında seni hem verimli bir biçimde egzersiz yapabileceğin son teknoloji spor ekipmanları hem de deneyimleriyle sana yol gösterip, sağlıklı bir antrenman planı hazırlayacak kişisel eğitmenler bekliyor. Sen de hemen en yakın MACFit kulübünü ziyaret edip spor yolculuğuna ilk adımı atabilirsin!