spor ne zaman yapılmalı

SPOR NE ZAMAN YAPILMALI?

Jan 21, 2022 | FITNESS

Sabah yapılan antrenmanlarla akşam yapılanların farklı faydaları var. İşte artılarıyla eksileriyle sabah ve akşam sporu!

Spor hangi saatlerde yapılmalı sorusunun doğru cevabı aslında kişiden kişiye göre değişir. Çünkü egzersiz yapmak için mükemmel zamanı bulmak, fizyoloji kadar kişisel tercihinle de ilgilidir. Ama yine de koşu bandında en iyi sürene ulaşmak veya ağırlık sehpasında daha iyi bir performans göstermek için günün belli bir zaman diliminin diğerinden daha iyi olup olmadığını merak ediyor olabilirsin. İşte günün farklı saatlerinde yapılan egzersizlerin artıları ve eksileri! 

spor ne zaman yapılmalı

Sabah Sporunun Faydaları

Alarm çaldığında yataktan kalkmak ve spor salonuna gitmek zor gelebilir ancak sabah antrenmanın yapmanın sana getireceği birçok harika faydası vardır.

Öncelikle, spora yeni başlıyorsan sabah sporu rutin oluşturmak ve alışkanlık kazanmak için daha avantajlıdır. Sporu sabah kalkar kalmaz yapmadığında, günün ilerleyen satlerinde “Şu işimi bitirip daha sonra antrenman yapacağım,” diye düşünmen olasıdır. Öğleden sonra ve akşam yapılan antrenmanlar, günün diğer sorumluluklarıyla çakışabilir. Ayrıca, bütün gün çalışıp yorulmak irade gücünü etkileyebilir. İşte bu nedenle, sabah egzersiz rutinini tutarlı kılmak daha kolaydır. İkinci kez düşünmeden kapıdan çık, spor salonuna vardığında zaten tamamen uyanmış olacaksın.

spor ne zaman yapılmalı

Sabah egzersizleri daha iyi bir uyku için de iyi bir seçenek olabilir. Egzersiz, kalp atış hızını ve vücut ısısını artırdığı için akşam sekizden sonra yapılan egzersizler uyku kalitesini bozabilir. Yapılan araştırmalar sabah erken saatte egzersiz yapmanın, öğleden sonra veya akşam yapmaya kıyasla geceleri daha sağlıklı uyumaya yardımcı olduğunu gösteriyor.

Ayrıca aç karnına egzersiz yapmanın daha fazla yağ yaktığı da biliniyor. Öğleden sonra ya da akşam aç olman daha zor olacağı için, bunu da sabah sporunun faydalarından bir başkası olarak sayabiliriz.

Akşam Sporunun Faydaları

Birçok kişi insan sabahın erken saatlerinde yapılan antrenman seanslarının faydalarından bahsetse de günün ilerleyen saatlerinde egzersiz yapmanın da iyi bir seçim olmasının birçok nedeni vardır.

Öncelikle yataktan yeni çıkmış olmadığından, gün boyunca artan vücut ısın sayesinde kas gücü, esneklik ve dayanıklılık seviyelerin öğleden sonraları zirveye çıkabilir. Yapılan çalışmalar ayrıca vücudun en fazla kaloriyi öğleden sonra saatlerinde yaktığını gösteriyor.

spor ne zaman yapılmalı

Öğleden sonra ve akşam saatlerinde hormonların da senin avantajına çalışır. Çünkü gün boyunca, kas büyümesinden sorumlu testosteron seviyelerin artarken, yağın depolanmasına ve kas dokusunun azalmasına yardımcı olan stres hormonu kortizol seviyelerin azalır.

Son olarak spor salonuna gitmek için sabah, öğle ya da akşam saatlerini seçmenden bağımsız olarak sürekli günün aynı saatinde egzersiz yaptığında daha iyi sonuçlar alırsın. Programın için sabahları egzersiz yapmak en iyisiyse, uykudan uyanmış kaslarını iyice ısıttığından emin olmalısın. Öğleden sonra antrenmanlarını tutarlı kılmak içinse onları iptal edemeyeceğin randevular olarak görmeli ve bahaneleri en aza indirmek için ofiste bir spor çantası bulundurmalısın.