kuvvet antrenmanı

KUVVET ANTRENMANINI KUSURSUZ BİR HALE GETİR

Apr 9, 2021 | FITNESS

Birçok faydası bulunan kuvvet antrenmanını gerçekten doğru yaptığından emin misin?

Doğru olduğunu düşündüğün bazı şeyler seni fitness hedeflerine ulaşma konusunda engelliyor olabilir, bu sebeple sana tavsiyemiz kendi kendine engel olmadığından emin olman!

Kuvvet antrenmanları yalnızca atletler için değildir, kişinin yaşı veya fitness hedefi ne olursa olsun, aslında herkes kuvvet antrenmanından yararlanmalıdır. Kuvvet antrenmanı sadece sakatlanma riskini azaltmak veya kemik yoğunluğunu ve eklem sağlığını iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda günlük aktivitelerde daha iyi performans için fonksiyonel gücü, kas kütlesini ve metabolik verimliliği artırabilir. Uzmanlar ne kadar çok kas dokusu taşırsan, dinlenme metabolizma hızın o kadar yüksek olacağını belirtiyor.

Şimdi gelelim kuvvet antrenmanında yapıyor olabileceğin hatalara…

Çok ağır veya çok hafif ağırlıklar kullanmak

Eğer hazır değilsen, çok yüksek kilolarda ağırlıklar kullanmak senin için çok doğru olmayabilir. Özellikle vücudunun dinlenmesi gereken dönemlerde, ona çok yüklenmekten kaçınman iyi olacaktır.

Aynı zamanda, vücudunun gelişmesi ve kuvvet kazanmak için onu makul bir düzeyde zorlamak gerekir. Bu sebeple kendinde bir gelişme ve ilerleme, kas kazanımında artış görmediğin noktada kontrollü bir şekilde ağırlık artırabilirsin. Kolayca 15- 20 tekrar yapabiliyorsan artık bu ağırlığı artırabilirsin demektir. 8-12 tekrar yaptığında buna ek olarak en fazla 1-2 tekrar daha çıkarabiliyor, onu gerçekten hissediyor ve yoruluyorsan doğru noktadasın!

kuvvet antrenmanı

Hareketi ağırlıksız bir şekilde tam olarak yapmadan buna ağırlık eklemek

Örneğin squat ve lunge hareketlerini düşünelim. Bu hareketlere ağırlık eklemek gerçekten faydayı artıracaktır. Ancak bundan önce hareketi yalnızca vücut ağırlığınla tam olarak doğru formda yapabildiğine emin olman gerekir.

Alternatif versiyonları dikkate almamak

Hemen hemen her hareketin daha kolay ve daha zor bir versiyonu vardır. Hırsımız, hedeflerimiz bize daha ileri gitmemizi söylese de, eğer vücudumuz bu daha zor harekete hazır değilse, kendimize zarar verebiliriz. Alternatif hareketleri yapmadan hareketi tam olarak yapmanın nasıl bir şey olduğunu asla bilemeyebiliriz. Bir hareketi daha kolay alternatifiyle değiştirmekte bir sorun olmadığını bilmen önemli. Kolaylaştırılmış pozisyonlarda egzersizin temellerini öğrenebilirsin. Güçlendiğin zaman veya daha zinde olduğunda, daha zor versiyonlara rahatça geçebileceksin.

kuvvet antrenmanı

Kuvvet antrenmanını destekleyecek yeterlilikte beslenmemek

Eğer düşük kalorili bir diyet uyguluyorsan kuvvet antrenmanından verim alamayabilir ve tempoyu sürdürülebilir kılmakta zorlanabilirsin. Vücudunun kaç kaloriye ihtiyacı olduğunu anlamak için günde toplam ne kadar enerji harcadığını belirle. Bu doğrultuda ne kadar kalori alman gerektiğini de anlayacaksın. Eğer bu konuda kendini yeterli hissetmiyorsan bir beslenme uzmanıyla çalışmak sana yardımcı olacaktır.

kuvvet antrenmanı

Dinlenme günlerini atlamak

“Daha fazlası daha iyidir” zihniyetiyle hareket ediyor ve dinlenme günlerini atlıyorsan, bunun çok doğru bir alışkanlık olmadığını sana söylememizde fayda var. Pek çok insan, kas büyümesinin ve kilo kaybının egzersiz sırasında meydana geldiğini varsayar. Ancak bunun aksine, kuvvet antrenmanı kas dokusunu parçalar ve kaslar yoğun enerji harcamadıklarında onarılır ve büyür. Bu sebeple dinlenme günlerini atlamamaya ve doğru planlamaya dikkat etmelisin.

Tekrarları çok hızlı yapmak

Kuvvet egzersizlerinde hızlıca hareket etmek, özellikle ağır ağırlıklarda yaralanma riskini artırabilir. Çok hızlı hareket ediyorsan doğru kasları çalıştırmıyor bile olabilirsin. Veya tüm hareket aralığını kullanamayabilirsin, bu da hedefindeki kas kazanımını yeterince tamamlamıyor olabilir. Nefesine odaklanarak yavaş ve kontrollü hareket et. Burundan derin bir nefes al ve hareketin en zor noktasında nefesini güçlü bir şekilde boşalt. Bu şekilde doğru hızı yakalaman mümkün olacak.