core antrenmanı

CORE ANTRENMANINI KUSURSUZ HALE GETİR!

Nov 18, 2021 | FITNESS

Karın kaslarını şekillendirmek için core antrenmanında bu hataları yapmadığından emin ol!

Güçlü core kasları, günlük yaşamda yaptığın hemen hemen tüm diğer egzersizler ve hareketler için sana sağlam bir temel sağlar, bu nedenle de genel kondisyonunda önemli bir rol oynar. Karın kaslarını güçlendirmenin ve şekillendirmenin uzun ve zorlu bir yolculuk olduğunu biliyoruz. Ancak zaman zaman, farkında bile olmadan bunu daha da zorlaştırıyor olabilirsin.

İşte core antrenmanı sırasında yapılan en yaygın hatalar ve karın antrenmanını kusursuzlaştırman için öneriler!

Beslenmeye Yeterince Dikkat Etmemek

Sağlam bir core rutini oluşturmaya başlamadan önce, beslenme düzenine bakman gerek. İyi gelişmiş core kaslarına sahip olmak istiyorsan, önce yediklerine dikkat etmelisin. Minimum düzeyde işlenmiş gıdalar, kaliteli protein ve mikro besinlerden oluşan tutarlı bir diyet, seni hayallerindeki core bölgesine yapabileceğin tüm plank’lerden daha fazla yaklaştıracak!

core antrenmanı

Core Bölgesinin Tüm Kaslarını Çalıştırmamak

Yaptığın egzersiz türleri ve bunları nasıl yaptığın, core rutininin etkinliği üzerinde büyük bir rol oynar. Örneğin çok sayıda mekik çekmek, mekik çekmede gerçekten iyi olmanı sağlar; ancak karın bölgenin enine uzanan orta hattını şekillendirmez. Sadece core bölgenin merkezindeki kaslarını çalıştırmakla kalmayıp aynı zamanda karın bölgesinin derinlerinde, enine bir şekilde bulunan kaslarını hedef alan egzersizleri de rutinine dahil etmelisin. Bu karın kasını çalıştıran egzersizler omurganın stabilizasyonunu sağlar, press, squat ve deadlift antrenmanlarını geliştirir.

core antrenmanı

Hep Aynı Egzersizi Yapmak

Vücudumuz uyum sağlama konusunda harikadır, bu yüzden onu sürekli yeni ve farklı bir uyaran sağlarsak buna da uyum sağlar ve sonuç olarak gelişir. Bu nedenle yaptığın egzersizleri, setleri ve tekrarları sık sık değiştirmelisin.

Sadece Temel Egzersizleri Yapmak

Klasik karın egzersizleri core bölgeni çalıştıran tek egzersiz değildir. Squat, deadlift, bench ve press gibi birleşik hareketlerin tümü core bölgeni işlevsel bir şekilde çalıştırır. Bununla birlikte, bu egzersizler boyunca core kaslarını aktif tuttuğundan emin olman gerek.

core antrenmanı

Her Gün Karın Antrenmanı Yapmak

Kaslarının performans göstermesi, büyümesi ve yeniden yapılanması için dinlenmeye ihtiyaçları vardır. Her gün aynı kasları çalıştırmak, fiziğinde çok az değişiklik görmene neden olur. Core kas grubunu en az bir gün dinlendirmek kan akışını hızlandırabilir, enflamasyonu azaltabilir ve kas büyümesini artırabilir. Yeterli dinlenmek ayrıca sakatlık riskini de azaltır.

core antrenmanı

Hareket Düzlemini Değiştirmemek

İnsan vücudu tek bir hareket düzleminde çalışmaz. Bu nedenle, karın kaslarını çok düzlemli bir şekilde çalıştırmak, daha fazla verim almanı sağlayacak ve aynı anda daha fazla core kasını hedef alacak. Örneğin plank veya mekik tek bir hareket düzlemine odaklanır. Dumbbell woodchopper, windshield wiper gibi komplike egzersizler veya dönerek yaptığın plank hareketleri seni aynı anda birden fazla düzlemde zorlar.