kettlebell ile tüm vücut antrenmanı

KETTLEBELL İLE TÜM VÜCUT ANTRENMANI

Sep 1, 2021 | FITNESS

En kullanışlı ekipmanlardan biri olan kettlebell ile tüm vücudunu çalıştıracak altı egzersizden oluşan bu antrenmanı mutlaka denemelisin.

Kettlebell birçok kişinin favorisi ekipmanlarından biri; bunun nedenini anlamak ise çok zor değil çünkü kettlebell, dumbbell ile neredeyse aynı etkiyi sunan çok yönlü bir ekipman. Biz de kettlebell ile yapabileceğin harika bir tüm vücut antrenmanı tasarladık. Haydi eline bir kettlebell al ve başlayalım!

kettlebell ile tüm vücut antrenmanı

Kettlebell Sumo Squat: 20 Tekrar x 3 Set

Bir kettlebell’i iki elinle göğüs hizasında tutup ayaklarını genişçe açarak squat pozisyonunda başlayabilirsin. Ayaklarını hafifçe dışa doğru döndür ve squata in, burada iki tane kısa kısa squat yap. Bu sırada kettlebell’i göğsünden uzaklaştırmamaya çalış. Ayrıca dizlerinin ayak parmaklarının hizasında olduğundan ve karın kaslarını sıkı tuttuğundan emin ol.

Kettlebell Tek Kol Salınım: 20 Tekrar x 3 Set

Kettlebell’i doğru ve güvenli tutmak için baş parmağını kulbunun etrafına geçirerek yan şekilde kavra. Kalçanı sık ve kettlebell’i bacaklarının arasından arkaya gönder. Ardından kettlebell’i kalçanla ileriye doğru hareket ettirerek ona ivme kazandır. Çalıştığın kolu vücuduna yakın tut ve çok fazla sallamamaya dikkat et.

Kettlebell Yan Lunge: 20 Tekrar x 3 Set

Kettlebell’i göğüs hizanda ve vücuduna yakın olacak şekilde tut. Dirseklerin aşağıda kalmalı. Sağa doğru bir lunge adımı at, arkaya ve kalçana doğru otur. Daha sonra kalça kaslarını ve çalışan bacağını kullanarak başlangıç pozisyonuna geri dön. Hareket boyunca dizinin ayak parmağını geçmemesine dikkat et. Bir taraftaki tekrar sayısını tamamladıktan sonra diğer tarafa geçebilirsin.

kettlebell ile tüm vücut antrenmanı

Kettlebell Baş Üstü Pres: 20 Tekrar x 3 Set

Kettlebell’i göğüs hizana getir ve ardından başının üzerine doğru yukarı it. Kettlebell’i başının arkasına getirerek dirseklerini bük ve ardından triseps’lerini kullanarak yukarı, baş üstü pres pozisyonuna getir. Hareket boyunca kalçaların omuzlarla aynı hizada, karnın sıkı ve omurgan dik olmalı.

kettlebell ile tüm vücut antrenmanı

Russian Twist: 40 Saniye x 3 Set

Yere otur, kettlebell’i göğsünün orta hattına yakın tut. Dizlerini bükerek ayaklarını yerden kaldır ve onları havada tutmaya çalış. Core bölgeni iyice sıkarak kettlebell’i bir sağına bir soluna götür.

Kettlebell Plank: 40 Saniye x 3 Set

Plank pozisyonuna geç, denge için ellerini omuzların altında tutabilirsin. Core bölgen sıkı olmalı. Kettlebell’i bir yönden diğer yöne ters kolunla al ve diğer yöne bırak. Daha sonra diğer kolunla alarak hareketi tekrar et. Bu sırada vücudunu olabildiğince sabit tutmaya çalış ve kalçanı kaldırmamaya dikkat et.