kardiyo sonrası esnetme

KARDİYO SONRASI ESNEKLİK KAZANMAK İÇİN EN İYİ EGZERSİZLER

Feb 26, 2022 | FITNESS

Kardiyo antrenmanından sonra yaptığında esnekliğini artıracak en iyi 6 egzersiz.

Esnetme hareketleri antrenmanın en heyecan verici kısmı olmayabilir, ancak çok yönlü bir fitness rutininin önemli bölümlerindendir. Kardiyo antrenmanından sonra esnetme hareketleri için zaman ayırmak vücudunun dengeli biçimde soğumasına ve esnekliğinin artmasına yardımcı olur.

Kardiyo Antrenmanından Sonra Neden Esnetme Yapmalısın?

Egzersiz sonrası esneme, vücuduna düzgün bir şekilde soğuma şansı verir. Bu nedenle antrenmanı aniden bitirmek yerine esnetmeye zaman ayırmak önemlidir. Bunu yapmadığında kardiyo sırasında yükselmiş olan kalp atış ve solunum hızın bir anda düşer ve baş dönmesi hissedebilirsin. Ayrıca antrenman sırasında vücudun ısınır ve bu durum da esnetme hareketleri için avantajlıdır ve sakatlıkları önler.

Kardiyodan Sonra Yapabileceğin En İyi Esnetme Egzersizleri

1. Kurbağa Esnetmesi

Dört ayak üzerinde başla. Dizlerini omuzlarından biraz daha geniş bir şekilde aç. Ayak parmaklarını dışa çevir ve ayaklarının iç kenarlarını düz bir şekilde yere koy. Kalçalarını topuklarına doğru kaydırarak kalça fleksör ve iç uyluk kaslarının iyice esnediğini hisset.

kardiyo sonrası esnetme

2. Lunge Kombinasyonu

Ayakların bitişik olacak şekilde ayakta dur. Sağ ayağınla ileri doğru büyük bir adım at, sağ dizini bük ve bu sırada sol bacağını düz bir şekilde arkanda, ayak parmakların yerde olsun. Sol uyluğunun önünde bir gerginlik hissetmelisin. Ellerini sağ ayağının yanında yere yerleştir. Burada iki nefes bekle. Ellerini sol ayağına doğru getirerek sağ bacağını düzeltip ve sol dizini bük. Sağ bacağın doğrudan sağ tarafına doğru uzanmalı, ayağın sağ topuğunun üzerinde durmalı. Burada da iki nefes bekleyip tekrar ilk lunge pozisyonuna geri dön. Diğer tarafınla tekrarla.

kardiyo sonrası esnetme

3. Dizden Göğüse Esnetme

Her iki bacağını da uzatarak sırt üstü yat. Sol bacağını düz tutup belini yere bastırırken sağ dizini göğsüne çek. Diğer bacakla tekrarla.

kardiyo sonrası esnetme

4. Thread the Needle

Omuzların el bileklerinin, kalçaların ise dizlerinin üzerinde olacak şekilde masa üstü pozisyonunda başla. Avucun yukarı bakacak şekilde sağ kolunu sol kolunun altından geçir. Sağ tarafına hafifçe yaslanırken sol dirseğini bük; sağ omzunun arkasında bir gerginlik hissetmelisin. Bu pozu 8-10 nefes boyunca tut ve ardından sol kolunla tekrarla. 

kardiyo sonrası esnetme

5. Omurga Esnetme

İki bacağını düz uzatarak yere otur. Sağ dizini bükerek sağ bacağını solunun üzerinden geçir ve sağ ayağını düz bir şekilde yere yerleştir. Sağ elini vücudunun arkasında yere koy. Sol dirseğini sağ dizine yerleştir ve gövdeni sağa çevirirken sağ bacağını sola doğru bastır. Tarafları değiştirip tekrarla.

6. Kalça Esnetme

Başın kolunun üzerinde olacak şekilde sol tarafına yat. Sağ dizini bük ve dizini mümkün olduğunca göğsüne doğru getir. Sol dizini bük ve vücudunun arkasından sağ elinle sol ayağını tut. Kürek kemiğini yere doğru nazikçe getirirken, bacağının ve gövdenin düz bir çizgide kaldığından emin ol. Tarafları değiştir ve tekrarla.