İŞTE EV ANTRENMANLARINDA KULLANMAN İÇİN KAPSAMLI BİR REHBER!

Apr 29, 2020 | FITNESS

Evde yaptığın antrenmanlara nasıl hazırlanmalısın?

Yalnızca matını yere sererek antrenmana başlayacağını sanıyorsan yanılıyor olabilirsin. Antrenmana başlamadan önce planını yaparsan bu seni ekipmanlarını nerede ve nasıl kullanman gerektiği hakkında yönlendirecektir.

Hedefini belirle

Yapılacaklar listenin ilk maddesinde antrenmandan nasıl bir fayda sağlamak istediğin ve hedefinin ne olduğu olmalı. Bu antrenman tarzı, şiddeti ve uzunluğu gibi faktörleri belirlemende yardımcı olacak. Tabii ki bir de hangi ekipmanlarını kullanacağını bu faktörler belirleyecek. Örneğin Crossfit tarzı antrenmanlar yapmayı planlıyorsan eve dumbell gibi malzemeler, pilates planlıyorsan direnç bandı, pilates topu gibi malzemeler alman gerekebilir. Ayrıca bu egzersiz türlerini yalnızca kendi vücut ağırlığını kullanarak yapman da mümkün!

Alanını hazırla

Matının sığacağı genişlikte bir alan seç, bu alanın esneme ve core egzersizlerini yapacak kadar büyük olması yeterli olur. Antrenman esnasında kullanmayacağın ekipmanları ortadan kaldırmak sana daha çok alan sağlayacak. Yaptığın antrenmana göre ihtiyacın olan boş alan değişiklik gösterebilir. Örneğin bir HIIT antrenman yapıyorsan biraz da geniş ve sağlam bir yere ihtiyacın olabilir.

Bunları yaparken apartman sakinlerini de düşünerek gürültü seviyesine dikkat etmen iyi olur. Örneğin hoparlörden son ses müzik açmak yerine kulaklık ile antrenman yapabilirsin. Antrenmanın etkisiyle topu veya dumbell’ı yere sertçe bırakmamayı aklında tutman gerek. Ayrıca gecenin bir vakti zıplayarak hareket etmemeyi de düşünmelisin, zaten aynı kas gruplarını çalıştıracak daha sessiz alternatifler bulabilirsin.

Programını yap

Bu günlerde tam saatine yetişmen gereken bir özel dersin veya grup dersin olmaması seni egzersizden alıkoyabilir veya erteleme davranışı geliştirmene neden olabilir. Bu da o günkü antrenmanını pas geçmeye kadar varabilir. İşte tüm bunların olmasına fırsat vermemek için haftalık planını önceden hazırla, böylece kendini kulübe gitmiş ve o derse girmiş gibi motive hissedebilirsin. Ayrıca program yapıp o programa sadık kalman hem sana bir düzen oturtur hem de var olan rutini sürdürmeni sağlar.

Unutma ki antrenmanı nerde yapıyorsan yap rutinine süreklilik kazandırman vücudunda değişim, gelişim ve dayanıklılık sağlayacak.

Planlamanı daha iyi yapmak için kendine şu soruları sorabilirsin:

– Günün erken saatlerinde mi motivasyonun daha yüksek yoksa akşam saatleri ter atmayı mı daha çok seversin?

– Ev antrenmanlarına ne kadar vakit ayırmak istiyorsun?

– Evde çalışmaya devam ediyorsan antrenmanın işini ve üretkenliğini negatif etkilememesini nasıl sağlayacaksın?

– Antrenmanını tek başına mı yoksa online olarak bir partnerle mi yapmayı seviyorsun?

– Antrenmanını bir uygulama veya video üzerinden destek alarak mı yapıyorsun yoksa yalnız mı?

Yaratıcılığını kullan

Evde antrenman yapmak için illa yüksek fiyatlı ekipmanlar almak zorunda değilsin. Vücut ağırlığını kullanarak yaptığın antrenmanların da etkisi büyük olur. Buna ek olarak evde bulduğun bazı objeleri yaratıcılığını kullanarak spor ekipmanlarına dönüştürebilirsin. Örneği su şişeleri, içine ağırlık doldurduğun bir çanta, deterjan şişeleri gibi günlük objelerden yeni ekipmanlar yaratmak hem eğlenceli ve motive edici olur. Buna mutlaka bir şans ver!

Son olarak dinlenme ve kasların toparlanmasına izin vermek de en az antrenman yapmak kadar önem taşır. Kendine ve kaslarına dinlenmek, toparlanmak ve gelişmek için zaman vermeyi ihmal etme!

Evde uyguladığın spor rutininde bir eğitmenin yönlendirmeleriyle çalışmak ya da farklı egzersizler denemek istersen MACFit’in sosyal medya hesapları ile Youtube kanalını takip edebilir ve canlı yayınlanan online derslere katılabilirsin.