ısınma hareketleri

ISINMA HAREKETLERİNİN ÖNEMİ

Jun 24, 2021 | FITNESS

Antrenmana başlarken ısınma hareketleri yapman neden önemli?

Doğru bir şekilde ısınmak, egzersizden sonra yapacağın uygun soğuma hareketleriyle birlikte fitness yolculuğunun en önemli adımlarından biri. Sayısız faydaya sahip bu adımı antrenman rutinlerine dahil etmekten vazgeçmemelisin.

Haydi gel ısınma hareketlerinin önemine ve onları nasıl yapman gerektiğine biraz daha detaylı bakalım.

Isınma Nedir?

ısınma hareketleri

Isınma, vücudunu fiziksel aktiviteye hazırlamak için çok önemli bir ilk adımdır. Isınmayı farklı biçimlerde yapabilirsin, ancak temel amaç, kalp atış hızını yavaşça artırmak ve vücudunu daha yoğun harekete hazırlanmak için hareket ettirmektir.

Isınma Neden Önemlidir?

ısınma hareketleri

Isınmanın çeşitli fiziksel faydaları vardır, ancak asıl odak noktası vücudunu daha yorucu aktivitelere hazırlamaktır. Isınma, kaslarının ve vücudunun ısısını; kalp atış ve solunum hızını artırmalıdır. Bunu yapmak ise kaslarına aşağıdaki faydaları sağlar:

• Kan akışını artırır

• Oksijen ve besin takviyesi yapar

• Daha fazla esneklik kazandırır

Kısacası, ısınma sayesinde kaslarının daha yoğun bir egzersiz için ideal durumda olduğundan emin olabilirsin. Bu da antrenmanında herhangi bir sakatlığa maruz kalma veya antrenman sonrasında ağrı hissetme olasılığını düşürür.

Bazı araştırmalar, ısınmanın fiziksel performansını gerçekten iyileştirebileceğini, daha etkili ve daha iyi bir hareket aralığı ile çalışmana yardımcı olduğunu da göstermiştir .

En İyi Isınma Yöntemi Nedir?

Isınırken statik esneme hareketleri yapmak isteyebilirsin; bu egzersizden sonra soğumak için harika bir yöntem olmasına rağmen egzersiz öncesinde dinamik esneme hareketleri yapman daha iyi olacaktır.

ısınma hareketleri

Dinamik ısınma, vücudunu ana egzersiz seansına hazırlayan aktif hareketler demektir. Dinamik ısınma hareketleri için şu örnekleri verebiliriz:

• Tempolu yürüyüş

• Jumping jacks

• Squat

• Omuz çevirme

• Eliptik bisiklet

Nasıl Isınmalısın?

Senin için en iyi ısınma türü, yapmak üzere olduğun antrenmana bağlı olabilir, ancak en iyi başlangıç neredeyse her zaman hızlı bir yürüyüş, hafif bir koşu veya bisiklet seansı gibi hafif bir kardiyo olacaktır. Yavaşça başlamalı ve ter atana kadar yaklaşık beş dakika boyunca yoğunluğu artırmalısın. Buradan sonra, yapacağın antrenman sırasında en çok kullanacağın vücut bölgelerine odaklanabilirsin.

Örneğin ağırlık kaldırmaya başlamak üzereysen, omuz çevirme ve squat gibi hareketlerle hazırlanabilirsin. Tüm vücut antrenmanı yapacaksan, jumping jacks, plank veya lunge yapabilirsin.

ısınma hareketleri

Isınma Sırasında Nelere Dikkat Etmelisin?

• Hareket etmeye devam et, böylece kalp atış hızını artırabilir ve hafifçe ter atmaya başlayabilirsin.

• Eksiksiz bir hareket aralığı elde etmelisin, böylece vücudunu yapmak üzere olduğu antrenmana hazırlayabilirsin.

• Yavaşça başlamalı ve ilerledikçe yoğunluğu artırmalısın.

• Isınmanın tam uzunluğu, antrenmanının yoğunluğuna bağlıdır. Antrenmanın ne kadar yoğunsa, ısınman o kadar uzun olmalı. Isınma antrenmanı süresi olarak ortalama 5-10 dakika arası tavsiye ediliyor.