ip atlamak mı koşmak mı

İP ATLAMAK MI KOŞMAK MI? HANGİ KARDİYO EGZERSİZİ SENİN İÇİN DAHA İYİ?

Sep 16, 2021 | FITNESS

Kardiyo antrenmanların için ip atlamayı mı koşmayı mı tercih etmelisin?

Kardiyo egzersizi dendiğinde akla ilk koşmak gelse de ip atlamanın da büyük faydaları var. Peki hangisi senin için daha iyi? Haydi her iki egzersize de daha detaylı olarak bakalım… 

Koşunun Faydaları Nelerdir?

ip atlamak mı koşmak mı

Aerobik bir aktivite olarak koşmak hem akciğer hem de kalp sağlığını destekler. Ayrıca koşu, kardiyovasküler dayanıklılığını iyileştirir. Uygun formda koşmak, alt vücut kaslarını da geliştirebilir. Koşmak için ya bir koşu bandına ya da dışarıda bir alana ihtiyacın olur. Koşu, özellikle açık havada yapıldığında, fiziksel faydalarının yanı sıra, hızın ne olursa olsun zihinsel sağlığı da iyileştirir.

İp Atlamanın Faydaları Nelerdir?

ip atlamak mı koşmak mı

İp atlamak, koşmanın akciğer ve kalp sağlığına olan faydalarını ve kalori yakıcı özelliğini, çok fazla zaman harcamadan, hatta evden bile çıkmadan deneyimlemek isteyen herkes için harika bir egzersizdir. İp atlamanın en iyi yanı ise, bunu yapmak için hiçbir yere gitmene gerek olmamasıdır!

Hızlı koşmak alt vücut gücünü geliştirmeye yardımcı olabilirken, ip atlamak üst vücudu hedefler. Bu da dayanıklılığı artırırken omuzlarını şekillendirmeye ve core kaslarını güçlendirmeye yardımcı olur. Aynı zamanda ritim ve koordinasyonun üzerinde çalışmak için de harikadır, çünkü fit olmak süre ve hızdan daha fazlasını gerektirir.

Hangisi Senin İçin Daha İyi?

Hem koşmak hem de ip atlamak etkili ve erişilebilir kardiyo egzersizleridir. Hangisi daha iyi sorusuna gelirsek, bunun cevabı bu kişiye ve duruma göre değişir.

Eğer diz ağrısı veya eklem iltihabı gibi bir sorunun yoksa, koşmak için bir engelin de yok demektir. Ancak antrenman süren sınırlıysa ve özellikle çeviklikle esnekliğini artırmak istiyorsan, ip atlamak senin için harika bir egzersizdir. Kalori yakma, kas geliştirme gibi belirli hedefler de senin için en iyi egzersizin hangisi olduğunu belirlemende yardımcı olur. Örneğin koşmak, özellikle de depar atmak ip atlamaya göre, kalça ve üst bacak kasları dahil olmak üzere, daha fazla bacak kasını geliştirir.

İp Atlamak Kaç Kalori?

Bir dakika ip atlamak ile yedi dakikada 1 km mesafe koşmak yaklaşık aynı kaloriyi yakar. Bu hızı koruyabilirsen ve uzun mesafe koşma dayanıklılığına sahipsen, sonuçta koşmak daha fazla kalori yakabilir, çünkü ip atlayabileceğinden daha uzun süre koşabilirsin.

Dayanıklılık ve hız konusunda çok gelişmiş değilsen, o zaman yüksek yoğunlukta ip atlamak senin için daha verimli olabilir. Çünkü ip atladığında daha kısa sürede daha fazla kalori yakabilirsin.

Özetle hem koşu hem de ip atlama benzer miktarda kalori yakar, ancak ip atlamak daha kısa sürede daha fazla kalori yakmanı sağlar.

ip atlamak mı koşmak mı

İp Atlamayı Antrenman Rutinine Nasıl Dahil Edebilirsin?

İp atlamaya yeni başladığında, basitten başla ve bir süre böyle devam et. Temeli iyice oturttuğunda ise tempona meydan okuyan ve vücudunun farklı kısımlarını daha fazla çalıştıran, daha gelişmiş ip atlama egzersizlerine doğru ilerleyebilirsin. Eğer ip atlamada gerçekten yeniysen önce ip kullanmadan, belirli bir ritimde zıplayarak ve kollarını da bu ritme uygun sallayarak başlayabilir; kendini hazır hissettiğinde ipi de ekleyebilirsin.

Başlangıçta, bir dakika boyunca düz ip atlamak için kendine meydan okuyabilirsin. Ardından ister ısınmana dahil ettiğin, ister kuvvet antrenmanı araları arasında kardiyo molası olarak uyguladığın üç dakikalık ip atlama antrenmaları yapabilirsin.