metabolizma hızlandırma

HIZLI BİR METABOLİZMA İÇİN İKİ TEMEL İPUCU

Feb 11, 2020 | FITNESS

Dinlenirken bile kalori yakmak için antrenman rutinine dahil etmen gereken iki ipucu.

Metabolizma vücudunun tükettiğin gıdaları enerjiye çevirmesini sağlayan sistemdir. Dolayısıyla hızlı bir metabolizmaya sahip olman demek aldığın kalorileri daha hızlı yakman demektir. Evet, bazı insanların metabolizması yapıları gereği diğerlerininkine göre daha daha hızlı çalışıyor. Ayrıca metabolizma hızını yaş, cinsiyet ve genetik gibi faktörler de etkiliyor.

Peki sen metabolizmanı hızlandırmak için neler yapabilirsin? Öncelikle şu bilgiyi unutma: kas hücreleri yağ hücrelerinden daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu da onların sen dinlenirken bile önemli miktarda kalori yakması demek.

Diğer bir deyişle, spor salonunda döktüğün terler sen salondan çıktıktan sonra da sana avantaj olarak geri dönecek.

İşte yaptığın egzersizlerle metabolizmanı hızlandırmak istiyorsan özellikle dikkat etmen gereken iki temel kural:

metabolizma hızlandırma

Antrenmanını Yoğunlaştır

Koşu, zumba gibi aerobik egzersizlerin tümü sana kalori yaktırır. Bunları daha yoğun bir hale getirerek daha fazla kalori yakabilirsin.

Bunun için interval training yani aralıklı antrenman yöntemini uygulayabilirsin. Aralıklı antrenman, düşük ve yüksek yoğunluklu hareketleri birbiri ardına yapmak demek. Örneğin 15 dakikalık bir kardiyo egzersizini 1 dakika jumping jack, 2 dakika yerinde yürüyüş, ardından tekrar 1 dakika jumping jack şeklinde bölümlere ayırabilirsin.

Aralıklı antrenman tüm kardiyo egzersizlerine uygundur, sadece yoğun bölümlerde hızı veya zorluğu kendini gerçekten zorlayacak bir seviyeye çıkarman gerekiyor.

metabolizma hızlandırma

Ağırlık Kaldır

Kas kütlen ne kadar fazla olursa metabolizmanın o kadar hızlı çalışacağını belirtmiştik. Bu da spor yapmadığın zamanlarda bile vücudunun bir kalori yakma makinesine dönüşmesi demek.

Kas kütleni artırmak için haftada iki defa karın, biseps, kalça ve üst bacak gibi ana kas gruplarına odaklanabilirsin. 15 tekrarlı bir ya da iki ağırlık çalışması seti yaptığında o ana kas grubunu güçlendirmiş ve metabolizmanı hızlandırmış olacaksın.