yüksek performans göstermek

GEREĞİNDEN DÜŞÜK VEYA YÜKSEK PERFORMANS GÖSTERMEK

Oct 27, 2020 | FITNESS

Aşırı egzersiz yapmak veya yetersiz beslenmek. Bunlar arasındaki fark nasıl anlaşılır ve düzene geri dönmek için ne yapmalısın? Bu soruların cevabını yazımızda bulabilirsin.

Diyelim ki uzun zamandır düzenli olarak antrenman yapan bir arkadaşın var. Hiçbir antrenmanını atlamıyor ve her antrenmanını yüksek şiddette yapıyor. Her seferinde de zorluk seviyesini üst sınıra taşıyor. Birkaç ay sonra o kişi demotive olmaktan, yorgun hissetmekten, uyku sorunu yaşamaktan vs. şikayet etmeye başlar.

Gereğinden Yüksek Performans Göstermek

Az önce bahsettiğimiz belirtilere göre bu durum aşırı ve yüksek şiddette egzersiz yapmaktan kaynaklanır. Fazla antrenman yapmanın vermiş olduğu etkiler, şiddet ve sürdürdüğün zaman dilimine bağlıdır. Dinlenme ve toparlanması için vücuda izin vermediğin sürece bu süre uzar ve aynı durum tekrarlanır.

yüksek performans göstermek

Düşük Performans Göstermek

Vücudunun gereğinden fazla antrene olduğunu düşünmeden önce başka faktörlerin de etkili olabileceğini unutma; mesela yetersiz beslenmek gibi. Yetersiz beslenmek gereğinden az kalori ile beslenip tüm bu aktiviteleri sürdürmeye çalışmaktır. Bu durum, kilo vermek için kalorileri sınırlamakla aynı şey değildir çünkü yetersiz beslenmek bilerek yapılmaz. Genellikle kişi gerçek besin ihtiyaçlarını eksik bildiğinden bu durum ortaya çıkar. Aşırı antrenmanda olduğu gibi, antrenmanlarının sayısı ve şiddetti artarsa ama beslenmen aynı kalırsa ya da aktivitene uygun olmayan bir beslenme planı izlersen semptomlar yavaş yavaş artacaktır. Örneğin, ihtiyaç duyduğu besin miktarını hesaba katmadan aniden düşük karbonhidratlı diyete geçen bir dayanıklılık sporcusu, beslenme ihtiyaçları karşılanana kadar muhtemelen kötü performans gösterecektir.

yüksek performans göstermek

Karar Verme Aşaması

Sende hangi durumun söz konusu olduğuna nasıl karar vereceksin? Bunu ayırt etmek zordur ancak yetersiz beslendiğini kas kaybetmeye başlamanla, bağışıklık sisteminin bozulmasıyla anlayabilirsin.

İyi haber! Bu iki durum da kaçınılmaz değildir ve bunların önüne geçebilirsin. Aşırı antrenman yaptığını düşünüyorsan bunu birazcık azaltabilirsin veya bazı günleri dinlenme günü olarak planlayabilirsin. Antrenman programını düzenleyerek her güne yüksek şiddete antrenman koymak yerine, bazı günleri daha hafif bir rutinle, belki yalnızca biraz kardiyo ile geçirebilirsin. Yetersiz beslendiğini düşünüyorsan da tükettiklerini yazacağın bir günlük tutabilir, metabolizman için yeterli olacak miktarda beslenip beslenmediğini kontrol edebilirsin.