kardiyo mu ağırlık mı

FİTNESS HEDEFLERİNE ULAŞMAN İÇİN KARDİYO MU AĞIRLIK MI?

Jul 6, 2021 | FITNESS

Seni fitness hedeflerine kardiyo mu yoksa ağırlık antrenmanı mı daha çabuk ulaştırır? Cevabı yazımızda!

Bu hep sorulan bir sorudur, “Kardiyo mu ağırlık mı, hangisi daha iyi?” Hedefin ister gücünü artırmak ister kilo vermek olsun, bu hedefe ulaşmak için en iyi şekilde çalışmayı istemen çok doğaldır. Bu nedenle biz de yazımızda ağırlık çalışması yağ yakar mı, kilo kaybı için kardiyo ne kadar önemli gibi sorulara cevap vereceğiz.

Kardiyo Antrenmanı Nedir?

Kardiyo aerobik bir aktivitedir, yani nefesini ve kalp atış hızını artırmak için oksijen kullanır. Koşu genellikle kardiyo grubunun en popüler egzersizidir, ancak daha hızlı nefes almanı sağlayan ve kalp atış hızını artıran tüm egzersizler kardiyodur.

kardiyo mu ağırlık mı

Kardiyonun Faydaları Nelerdir?

Kalp sağlığını ve dayanıklılığını geliştirir

Herhangi bir kardiyo egzersizi yaptığında, kalp atış hızın yükselir ve vücudun daha fazla oksijen almaya çalışırken daha hızlı nefes almaya başlarsın. Böylece kardiyo egzersizi, aerobik kapasiteni artırmaya yardımcı olur; kalbinin ve ciğerlerinin oksijeni vücudunda daha verimli bir şekilde taşımasına izin verir.

Antrenmanı sırasında daha fazla kalori yakarsın

Kardiyonun bir başka büyük artısı antrenmanın sırasında ağırlık antrenmanından daha fazla kalori yakmandır; ama burada ‘sırasında’ kelimesinin altını çizmemiz gerek.

kardiyo mu ağırlık mı

Daha hızlı kilo kaybı sağlar

Ağırlık antrenmanı ile karşılaştırıldığında, kardiyo daha fazla yağ yakmanı ve daha hızlı kilo vermeni sağlar. Sadece güç antrenmanı yapmaya kıyasla yağ ve vücut kütlesini azaltmada daha etkilidir.

Ağırlık Antrenmanı Nedir?

Ağırlık antrenmanı ya da diğer adıyla güç antrenmanı anaerobik bir aktivitedir. Serbest ağırlıklar veya ağırlık makineleri kullanarak yapılır. Anaerobik egzersizler, kardiyo gibi oksijene ihtiyaç duymaz. Kısa sürede daha fazla enerji kullanılır.

Ağırlık Antrenmanının Faydaları Nelerdir?

Kas inşa etmeni sağlar

Ağırlık çalışması kas inşa etmek için idealdir. Kardiyo kilo vermede daha etkili olsa da güç antrenmanı da yağsız kas kütlesini arttırır.

kardiyo mu ağırlık mı

Bütün gün kalori yakarsın

Kardiyo antrenmanı ter atarken daha fazla kalori yakmaya yardımcı olurken, kuvvet antrenmanı bu kalorileri gün boyunca yakmaya devam etmeni sağlar. Bu inşa ettiğin kas sayesinde olur, çünkü dinlenme metabolizman hızlanır ve bir deyişle televizyon karşısında bile kalori yakarsın.

Yaralanmayı önler

Ağırlık kaldırmak kemiklerinin gücünü etkileyen kemik yoğunluğunu artırmaya yardımcı olur. Daha güçlü kemikler ise kırık gibi sakatlıklar yaşamanı önlemeye yardımcı olur. Ayrıca daha güçlü kaslar eklemlerini destekleyerek, diz veya omuz yaralanmaları gibi riskleri de azaltır.

kardiyo mu ağırlık mı

Fitness Hedefine Ulaşmak İçin En İyi Yöntem: Hem Kardiyo Hem Ağırlık Antrenmanı

Kardiyo mu ağırlık mı sorusunun net bir cevabı yok çünkü biri diğerinden daha iyi değil. Bu iki egzersiz türü farklı faydalar sunduğundan onları bir araya getirmelisin.

Kardiyo ve Ağırlık Antrenmanını Bir Arada Yapmanın Faydaları Nelerdir?

Kuvvet antrenmanı ve kardiyoyu birleştirerek her iki türün de en iyi faydalarını elde edebilirsin: yağ kaybı ve kas kazanımı. Her ikisini birleştirmek biraz daha zaman alabilir, ancak daha az yağ ve daha fazla kas istiyorsan buna değer! Ayrıca ağırlık antrenmanı ve kardiyo kombinasyonu yaptığında kalp hastalığı riski azalır.