Figen Y Ugur

FITNESS YOLCULUĞUNLA İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİ FİGEN UĞUR CEVAPLIYOR!

Oct 7, 2021 | FITNESS

MAC Akmerkez eğitmenlerinden Nike Master Trainer Figen Y. Uğur, spora yeni başlayanlar ve düzenli spor alışkanlığı kazanmak isteyenlerin merak ettiği soruları cevapladı.

Kişiler genelde kuvvet antrenmanlarını mı daha çok seviyor yoksa yüksek nabızlı antrenmanları mı?

Açıkçası ben HIIT antrenmanların daha çok sevildiğini gözlemliyorum çünkü toplumumuzda “Çok zorlanırsan, çok terlersen harika bir antrenman yapmışsındır” algısı var. Fakat kendi şahsi sayfamdan bu konu hakkında küçük bir anket yaptığımda kuvvet antrenmanlarının daha çok sevildiği sonucunu aldım.

Figen Y. Ugur

Nike ekipmanlarından favori parçaların neler? Ekipmanlarla ilgili neleri seviyorsun? Hangi antrenmana hangi ayakkabıyı önerirsin?

Benim en sevdiğim ekipmanlardan biri Nike’ın matı. Dersin amacına uygun farklı çeşitlerde matları var, mat çeşitleri gerçekten egzersiz sırasında önemli farklılıklar gösteriyor. Matın varsa her yer de egzersiz yaparsın.

Yapacağın antrenman türüne göre ayakkabı seçmek çok önemli. Koşu ve yürüyüş için dizayn edilmiş ayakkabılarla HIIT antrenman yapılmasını tavsiye etmiyoruz. Antrenman ayakkabın mutlaka yandan ayak destekli, tabanı koşu ayakkabılarına göre daha sert olmalı. HIIT antrenman için “Superrep” modeli özellikle darbe azaltıcı taban ve sıçrama desteği ile çok güzel bir seçim. Crossfit ve kuvvet antrenmanları için “Metcon” serilerini önerebilirim. Koşu ve yürüyüş için, ayağı saran teknolojisi ve yumuşak tabanı ile “React infinity flyknit” modelini öneriyorum.

Ayrıca antrenmanın amacına uygun kıyafet seçimi de çok önemli, hava alan esnek, çabuk kuruyan ürünleri seçmek önem taşıyor. Koşu- yürüyüş ve antrenman taytları da yine amaca özel tasarlanmış olarak sunuluyor. Antrenman taytları daha yüksek belli, hareket esnasında rahat kullanıma uygun dizayn ediliyor.

Antrenman yapmaya motivasyonun olmadığında kendini nasıl motive ediyorsun?

Belirli bir disiplinde spor yapmak zordur ama bu biraz da kişinin karakteriyle alakalı bir durum aynı zamanda. Dönemsel yapılan antrenmanlar için motivasyon olarak hep bir araç kullanılır; “Yaz geliyor”, “Kayağa gideceğim”, “Sakatlığım var mecburum”, “İddiaya girdim kilo vermem lazım” gibi… Dönem geçince motivasyon biter ve kişi normal hareketsiz hayatına geri döner. Antrenman yapmak benim için her gün duş almak, yemek yemek gibi normal ve rutin bir durum. Her gün belirli bir zamanımı antrenmana ayırırım, bu benim rahatlama ve zinde kalma metodum. Tabi bazı günler çok isteksiz veya yorgunsam, o gün vücudum dinlenmek istemiş demektir ve dinlenirim.

Figen Y. Ugur

Antrenmanını hangi saatlerde yapmayı tercih ediyorsun? Bu saatlere göre beslenmeni nasıl organize ediyorsun?

Kardiyomu sabahları yapmayı seviyorum, evimde bisikletim var. Uyanıp kahvemi içip 30-50 dakika arası kardiyo yapıyorum. Ağırlık antrenmanlarımı grup derslerim ve özel derslerimin saatlerine göre ayarlıyorum. Sabahlar kardiyo sonrası kahvaltımı yapıp, öğlen genellikle küçük bir öğün yiyip, akşam yediyi çok geçirmeden akşam yemeğimi yemiş oluyorum.

Fiziksel görüntün için mi yoksa zinde olmak için mi düzenli spor yapıyorsun?

Açıkçası bu benim mesleğim olduğu için ikisi de benim için çok önemli.

Figen Y. Ugur

Sporda sürdürülebilirliği nasıl sağlayabiliriz?

Motivasyonla ilgili bahsettiğim konular aslında bu soruda da geçerli. Hedefler dönemsel değil, hayatın parçası olarak hayata yerleştirilmeli. Bu açıkçası biraz da alışkanlık olmalı. Çocukluğundan itibaren spor yapan bireyler yaşları ilerlese de sporu asla bırakmıyor. Kendimiz için faydasını gördükçe hayatımızın içine sporu daha çok dahil etmeliyiz. Özellikle de son yıllarda online olarak ulaşılabilirlik ve evde egzersiz yapma popüler olmuşken, hiç zamanım yok dememeliyiz.

Spora yeni başlayacaklara önerilerin nelerdir?

Spora başlarken sürdürülebilir bir tempo bulmak çok önemli; haftada üç gün 60-75 dakika arası bir süre içinde hem kardiyo hem kuvvet antrenmanları olmasını tavsiye ediyorum. Uyku, beslenme ve egzersiz üçlüsü birbirini tamamlayan öğelerdir. Dengeli bir hayat için bu üçlüyü hayatlarının merkezine koymaya çalışmalılar. Kısa süreli veya dönemsel hedefler yerine uzun süreli, hayatın içine yerleşmiş olarak egzersiz planı yapılmalı. Yürüyüş veya koşuya başlamak isteyenlere NRC app’i indirmelerini ve yeni başlayan koşuları programını seçmelerini öneririm. Evde veya ofiste antrenman yapmak isteyenler NTC app’ini indirip videolu ve anlatımlı egzersiz videolarını görebilir. Sadece başlangıç adımını at yeter, gerisi zaten gelecek!

Nike Master Trainer Figen Y. Uğur’un önerdiği ekipmanları kolayca satın almak için Nike uygulamasını hemen telefonuna indirebilirsin. Nike Training Club uygulaması ile dilediğin yerde dilediğin ekipman ile antrenman yapabilir, Nike Running Clug uygulaması ile koşu antrenmanlarını geliştirebilirsin!