yağ yakma egzersizi

EN İYİ 4 YAĞ YAKMA EGZERSİZİ

Jan 29, 2021 | FITNESS

Hedefin yağ yakmak ise bu egzersizleri deneyebilirsin!

Sana hızlı bir biçimde yağ yaktıracak bu egzersizlerle metabolizmanı hızlandırıp kaslarını geliştirebilirsin. İşte antrenman rutinine mutla eklemen gereken dört yağ yakma egzersizi.

1. Dumbbell Squat Press – (10-12 tekrar)

yağ yakma egzersizi

Squat ve baş üstü press kombinasyonlarından oluşur, aynı zamanda “thruster” olarak da bilinir. Bir araya getirilmiş bu bileşik egzersiz, omuzların, bacak ve kalça kasların gibi büyük yağ yakıcı kas gruplarını oluşturmaya yardımcı olur.

Bu egzersiz yalnızca bir çift dumbbell ile tüm vücudu çalıştırır. Dumbbelları omuzlarının yanında tutarak harekete başlayabilirsin. Ayaklarının omuz genişliğinde açık olmasına dikkat etmende fayda var. Topuklarını yere doğru bastırarak rahat hissettiğin yere kadar çömeldikten sonra tekrar yukarı kalkerken dumbbelları başının üstüne doğru kaldır.Bu şekilde 1 tekrar sayılır.

2. Mountain Climbers – (10-12 tekrar)

yağ yakma egzersizi

Her yerde yapılabilecek harika bir egzersizdir. Mountain climbers hareketi tüm vücudu çalıştıracak ve kalori yakımı sağlamana yardımcı olacaktır. Unutma, egzersiz ne kadar yoğun olursa o kadar fazla kalori yakarsın.

Harekete ellerin yerde, dizlerin de yerden biraz hava durarak başlayabilirsin; omuz, kalça ve ayak bileklerinden düz bir çizgi oluşturmalı. Ellerin ve ayak parmaklarınla ağırlığını destekle ve yükü eşit dağıt. Bu pozisyondan dizlerini göğsüne doğru core bölgeni sıkı tutarak çek ve ardından göğsüne çektiğin ayağını değiştir. Hareketin temposunu kendine göre belirleyebilirsin.

3. Burpees – (10-12 tekrar)

yağ yakma egzersizi

Burpee birçok farklı kas grubunu çalıştıran yoğun bir egzersiz olduğu için bolca kalori yakmanın etkili bir yoludur. Ayrıca metabolizmanı hızlandırır, böylece gün boyu kalori yakmanı sağlar.

Ayakta dururken squat pozisyonuna indikten sonra ellerini ayaklarının hemen önünde yere koy. El üstünde plank pozisyonunu oluşturmak için bacaklarınla geriye doğru zıpla ve şınav pozisyonu al. Daha sonra bacaklarını göğsüne geri getir ve ardından hareketi bitirmek için kuvvetli bir şekilde zıpla.

4. Kettlebell Swings – (10-12 tekrar)

yağ yakma egzersizi

Bu egzersiz diğer kardiyo yöntemlerinden daha kısa sürede daha fazla kalori yakar ve en iyi yanı ise yağ yakarken aynı zamanda kas kazanmana da yardımcı olmasıdır.

Kettlebell’i iki elinle sıkıca kavra, ayaklarını omuz genişliğinden biraz daha geniş olacak şekilde açabilirsin. Başını yukarıda ve göğsünü de dik tutarak kalçandan öne doğru eğil. Kollarını düz tutarak, kettlebell’i omuz hizana getir. Bu esnada kettlebell’i kalça kuvvetinle ittiğinden emin ol, kettlebell omuz hizana geldiğinde kalçanı sık.