en etkili spor salonu aletleri

EN ETKİLİ SPOR SALONU ALETLERİ

Mar 13, 2022 | FITNESS

Farklı kas gruplarını etkili bir biçimde çalıştırarak antrenmanından daha fazla faydalanmanı sağlayan spor salonu aletleri.

Spor salonunda geçirdiğimiz dakikalarımızı en iyi şekilde değerlendirmek isteriz. Bu nedenle de vücudun yalnızca bir bölümünü veya tek bir kas grubunu çalıştıran egzersiz aletleri yerine, serbest ağırlıkları ya da kendi vücut ağırlığımızı kullanarak, daha fazla bölgeyi aynı anda çalıştırmayı tercih ederiz. Ancak spor salonundaki egzersiz aletleri sabit olduklarından ve genellikle bir veya en fazla birkaç harekete sahip olduklarından, serbest ağırlık kullanarak odaklanması zor olan çeşitli kas gruplarını çalıştırma avantajına sahiptir. İşte sırt, kol ve bacak kaslarını daha da güçlendirmen için spor salonunda antrenman rutinlerine dahil etmeni önerdiğimiz, en etkili 6 spor salonu aleti!

Lat Pulldown

en etkili spor salonu aletleri

Güçlü bir sırta kavuşmana, daha dik durmana ve sakatlanma riskini azaltmana yardımcı olan Lat Pulldown aleti, sırtında bulunan ve göğüs kafesinin arkasını saran kaslarını çalıştırır. Lat pulldown’ın en iyi yönü, en etkili üst vücut kuvvet egzersizlerinden biri olan, ancak yapması pek de kolay olmayan barfiks egzersizine benzemesidir. Spor salonundaki en etkili aletlerden olan Lat Pulldown ile güç kazanınca barfiks hareketini de yapabilirsin. Bu sırt egzersiz aletini kullanarak 8 ila 12 tekrardan oluşan 3 set yapabilirsin.

Seated Row

en etkili spor salonu aletleri

Seated Row da Lat Pulldown gibi sırt kaslarını çalıştırır, ancak bu sefer ağırlığı yatay olarak kendine doğru çektiğin için daha çok sırtın ortasına odaklanır. Bu egzersiz aleti aynı zamanda omuzlarının arka tarafını ve bicepsleri de çalıştırır. Eğer bütün gün masa başında oturuyorsan Seated Row güçsüzleşmiş kaslarını çalıştırarak duruş bozukluğundan meydana gelen ağrıları önleyebilir. 8 ila 12 tekrardan oluşan 3 set yapabilirsin.

Göğüs Presi

en etkili spor salonu aletleri

Bu fitness aleti aynı anda birkaç kası çalıştırmanın çok etkili bir yoludur. Göğüs pres makinesi, omuzlarının önündeki ve göğsündeki kasları izole ederek, şınavın aksine, bileklerini ve omuzlarını çok fazla zorlamadan çalıştırır. Karpal tünel veya el/bilek sorunların varsa, göğüs pres makinesi, bench press veya şınav için harika bir alternatiftir. Göğüs presini 8 ila 12 tekrardan oluşan 3 set halinde yapabilirsin.

Seated Leg Press

en etkili spor salonu aletleri

Seated Leg Press sırt desteği sayesinde kalça kaslarını, hamstring’lerini ve dörtlü kaslarını değiştirilmiş bir squat pozisyonunda çalıştırır. Ne kadar derin bir pres/çömelme yapmak istediğine göre ayarları ve ağırlığı değiştirebilirsin. Bu egzersiz, büyük kas gruplarını çalıştırdığı için spor salonunda mutlaka yapmanı önerdiğimiz alt vücut egzersizlerinden biri. 10 ila 15 tekrardan oluşan 3 set halinde yapabilirsin.

Hamstring Curl

en etkili spor salonu aletleri

Hamstrings kasları izole edilmesi, güvenli ve etkili bir şekilde çalışması en zor kaslardandır. Hamstring curl aleti ise bunu yapabilmeni sağlar. Yani bacaklarının arkasının da çalıştığını hissettiğinden emin olmak için, bu ekipmanı kullanarak Hamstring Curl egzersizini mutlaka antrenmanına dahil etmelisin. 8 ila 12 tekrardan oluşan 3 set halinde yapabilirsin.

Kablo Aleti

en etkili spor salonu aletleri

Spor salonunda sadece bir makine seçmek zorunda kaldıysan bunu kullan! Bunun nedeni, farklı ağırlıklar, ayarlanabilir kablolar ve bir dizi farklı ek parça içeren kablo aletinin, tüm ana kaslarını hedef almak için sana düzinelerce egzersiz sunmasıdır. Sadece birkaç ayar değiştirerek aynı egzersiz makinesinde curl’den row’a ve daha birçok egzersize kolayca geçiş yapabilirsin. Bu çok amaçlı istasyon, dumbbell ile yapılamayan açılarda da egzersiz yapmana izin verir. Çünkü yerçekimi nedeniyle, serbest ağırlıklarla aşağı doğru çeken bir dirence karşı çalışırken, bir kablo aleti ile yatay veya çapraz bir dirence karşı çalışma seçeneğin olur.