dansın pozitif etkisi

DANSIN POZİTİF ETKİSİ

Oct 14, 2020 | FITNESS

Müzik ve hareketin mükemmel buluşması olan dansın 10 pozitif etkisi…  

Dans etmek formda kalmanın en eğlenceli yollarından biridir. Bazı günler, spor salonuna gidip her zamanki kardiyo ve güç egzersiz rutinini uygulamak sana zevk vermeyecekse dans etmeyi tercih edebilirsin. Dans, daha sağlıklı ve aktif bir yaşam tarzını destekleyen, iyimser ve yaratıcı hisler sağlayan bir egzersizdir. Ayrıca seni sosyalleştirir ve enerji verir. Dansın daha birçok farklı pozitif etkisi de var. İşte spor salonuna gidip ilk zumba dersine yazılman için 10 harika sebep!

Kas Dayanıklılığını Artırır

Kendini yorgun hissetmekten bıktın mı? Sabah uyandığında hala yorgun musun? Dans buna bir çözüm sunabilir. Düzenli dans egzersizi vücut kaslarının dayanıklılığını artırır, böylece yorgunluk hissetmeden daha uzun süre, daha iyi çalışmalarını sağlar. Dans etmek aynı zamanda vücudun kalp atış hızını da yükseltir. Bir de bakmışsın ki her sabah yataktan hemen kalkabiliyorsun!

Vücudunun Esnekliğini Artırır

Sağlıklı bir vücudun esnekliği eklemlere ve kaslara bağlıdır. Çoğu dans stili büyük kas gruplarının esnetilmesine ve düzgün bir şekilde çalışmasına olanak veren büyük bir hareket aralığı içerir. Sonuç olarak düzenli dans edersen vücudun kısa sürede daha çevik hale gelir.

dansın pozitif etkisi

Hem Üst Hem Alt Vücudu Güçlendirir

Dans başlangıçta vücudunun güç seviyesini artırmanın en iyi yollarından biri gibi görünmeyebilir. Bununla birlikte dans içeren egzersizler üst ve alt vücut gücünü artırmak için çok iyi yöntemlerdir. Pek çok dans stilinde kaldırma, sıçrama ve zıplama gibi hareketler vardır, bunların hepsi tüm vücudunu eşit bir biçimde çalıştırıp güçlendiren hareketlerdir.

Kendini Daha Mutlu Hissedersin

Düzenli dans egzersizi yapmak, vücudunu daha zinde ve sağlıklı hissettirmenin yanı sıra, gerginliğini de azaltır ve sana stresten uzak bir zihin kazandırır. Dans, beyindeki mutluluk endorfinlerini uyararak günlük endişeleri ve kaygıları hafifletir.

Dans Sosyalleştirir

İster spor salonundaki grup dans dersleri, ister bir dans atölyesinde katıldığın dersler, hepsi yeni insanlarla tanışmak için harika yollar sunar. Arkadaş edinmene ve sosyal becerilerini geliştirmene olanak tanır. Dans etmek özgüvenini artırarak yepyeni sosyalleşme fırsatları doğurabilir.

Kalori Yakmanın En İyi Yöntemlerinden Biridir

Hangi dans türüne yönelirsen yönel, bu istenmeyen kalorileri yakmanın en kolay ve en eğlenceli yollarından biri olacaktır. Araştırmalar dans pistindeki her yarım saatte 300 kalori harcayabildiğini gösteriyor. Bu da hafif bir koşu veya yüzme seansında yaktığın kalori miktarıyla aynıdır. Daha yavaş dans türleri bile bisiklete binmekle eşit kalori yakmanı sağlar.

Kemik Yoğunluğunu Artırır

Kemik yoğunluğunu korumak ve iyileştirmek istiyorsan bunun çözümünü dansta bulabilirsin. Dans, osteoporoz gibi kemik problemlerinin önlenmesine yardımcı olabilir. Ayrıca dans egzersizi kemiklerin kalsiyum emilimini de artırır.

Ruh Sağlığına İyi Gelir

Kaç yaşında olursun ol, dans etmek zihnini daha genç ve daha uyanık tutmak için harika bir çözümdür. Dansın faydaları arasında hafızayı güçlendirmesi de vardır. Çünkü adımları, figürleri hatırlaman ve ayrıntılı rutinler oluşturman gerektiğinden bu hafızanın gelişmesini sağlar.

dansın pozitif etkisi

Dans Dengeni Geliştirir

Dans vücudun esnekliğini ve kemik yapısını iyileştirmenin yanı sıra, vücudu dengelemek ve kaslarla tendonları yaralanmaya karşı daha az duyarlı hale getirmek için core kaslarını da güçlendirir. Düzenli dans antrenmanları ile koordinasyonun ve reflekslerin de güçlenir.

Kan Değerlerini İyileştirir

Dans egzersizi kandaki kolesterol seviyelerini kontrol etmenin yanı sıra, kan şekeri seviyelerinin düzenlenmesine de yardımcı olur. Yüksek tansiyon gibi sorunlar yaşayanlar için dans en iyi egzersizlerden biridir.

Fit kalmanın en eğlenceli yollarından biri olan dansın faydalarını MACFit grup derslerinde deneyimleyebilirsin. Zumba ve Fit Dance gibi grup dans dersleri hem MACFit kulüplerinde hem de sosyal medya kanallarında seni bekliyor!