bel çevrendeki yağlanmayı azaltmak

BEL ÇEVRENDEKİ YAĞLANMAYI AZALTMAK İÇİN EN İYİ EGZERSİZLER

Jun 11, 2021 | FITNESS

Bel bölgendeki yağları hızlı bir şekilde eritmek için en iyi 5 egzersiz.

Eğer bel çevrenden rahatsızsan ve egzersiz yaparak bel çevrendeki yağlanmayı azaltmak istersen spor salonu bunun için en mükemmel yerdir. Yağ yakmak için doğru egzersizlerden bahsetmeden önce sana fayda sağlayacak birkaç bilgi:

– Tüm vücuduna odaklan: Konu kilo vermek olduğunda vücudunun belirli bölgelerini hedeflemek zor olabilir, ancak tüm vücudunu düzenli olarak çalıştırırsan genel olarak olumlu bir fark görebilirsin.

– Bileşik hareketlerden en iyi şekilde yararlan: Aynı anda birden fazla kas grubunu çalıştırmak için antrenmanına squat, deadlift ve bench press gibi bileşik hareketler eklediğinden emin ol. Bu hem karın bölgene odaklanmana hem de genel güç kazanmana yardımcı olacaktır.

bel çevrendeki yağlanmayı azaltmak

– Kardiyonun ötesine geç: Kalori yakmak için kardiyo yapmak ne kadar cazip gelse de, kilo verirken kas kütlesi oluşturmak ve bunu korumak için güç antrenmanına odaklanan seanslar da eklemelisin.

– Kalorilere dikkat et: Fazla kilondan kurtulmak için vücudunun kalori açığı vermesi gerekir. Spor salonunda geçirdiğin süreyi artırdıkça, beslenmene daha da dikkat etmelisin.

– Yaşam tarzını değiştir: Unutma ki hayatındaki diğer etkenler de senin kilo vermende etkili olabilir. Ne kadar uyuduğun, ne kadar stresli olduğun, yılın hangi zamanı olduğu ve bunlar gibi daha birçok şey kilo vermende etkilidir.

Şimdi de yağ ve kalori yakmak için en iyi 5 egzersiz önerimiz:

bel çevrendeki yağlanmayı azaltmak

1. Sabit Bisiklet

Kilo kaybı için tek bir en iyi kardiyo formu yoktur; genellikle en iyi yöntem hangi tür egzersizlerden hoşlandıysan ve bağlı kalmışsan onu yapmandır. Ancak egzersiz planının bir parçası olarak sabit bisiklet, kalori yakmanın mükemmel, çok zorlamasa da etkili bir yoludur. Başlangıç kilona bağlı olarak, yarım saatte yaklaşık 200-300 kalori yakmayı bekleyebilirsin. Farklı hızları, zorluk seviyelerini deneyebilir ve hatta HIIT bisiklet antrenmanları yapabilirsin.

2. Deadlift

Tüm alt vücudunu çalıştırmak için deadlift mükemmel bir harekettir. Ayrıca karın bölgeni, sırtını ve bacaklarını hedef alarak kalori yakmana ve kas kazanmana yardımcı olmak için idealdir. Avuç içlerin birbirine bakacak şekilde dumbbelları veya tam önünde duran halteri al. Ayaklarını omuz genişliğinde aç, daha sonra dizlerini biraz kırıp sırtın düz olacak şekilde yere doğru eğil. Eğilirken ağırlıkları vücuduna yakın tut. Son olarak başladığın pozisyona yavaşa geri dön, bu sırada kalça kaslarını sıkmayı unutma.

bel çevrendeki yağlanmayı azaltmak

3. Dumbell Overhead Lunge

Zorluk seviyesini iki katına çıkarmak için dumbell overhead lunge yapabilirsin. Bu hareket sırtının ve kalça kaslarının yanı sıra, gövdendeki tüm kasları da çalıştıracaktır. Yani hem güçleneceksin hem de metabolizman hızlanacak. Avuç içlerin birbirine bakacak şekilde orta ağırlıkta dumbbel’ları eline al. Daha sonra lunge için bir adım at, arka dizini yerle arasında az bir mesafe olacak şekilde yaklaştır. 1 saniye kadar durduktan sonra tekrar dikleşip ters ayakla aynı hareketi tekrarlayabilirsin.

4. Mountain Climbers

Mountain climbers hareketi kalp atış hızını artıracak, kalori yakmanı sağlayacak ve bacaklarından karın bölgene, sırtına ve omuzlarına kadar güç kazanmanı sağlayacak. Hareketi dizlerini mümkün olduğunca hızlı bir şekilde göğüs hizana kadar çekerek ve o sırada ellerinde yere dik bir şekilde baskı uyguluyarak yapabilirsin. Hareket kardiyo sayılsa da aynı zamanda vücudunu da güçlendirir.

bel çevrendeki yağlanmayı azaltmak

5. Farklı Egzersizleri Birleştir

Bir antrenmandan maksimum fayda görmek istersen antrenmanında farklı egzersizler yap. Örneğin, burpees ile lunge’ı birlikte yapmak hem kalori yakmanı sağlar hem de güçlenmek için de uygulayabileceğin bir egzersizdir.