bel ağrısını azaltan yoga pozu

BEL AĞRISINI AZALTMAYA YARDIMCI 5 YOGA POZU

Oct 21, 2021 | FITNESS

Uzun süre oturmaktan dolayı belinde ağrı hissedenler için 5 rahatlatıcı yoga pozu!

Bel ağrısı yaygın bir problem, çünkü ana nedenlerinden biri uzun süre oturmak veya ayakta durmak. Ne kadar uzun süre oturursan dengeleyici kaslarını o kadar az kullanırsın, bu da onların zayıflamasına neden olur. Kasların güçsüzleşmesi de ağrıya yol açar. Bu beş yoga pozu gergin kaslarını gevşetmeni, zayıf kaslarını güçlendirmeni ve böylece bel ağrısı riskini önlemeni sağlayacak!

Kedi-İnek Pozu

bel ağrısını azaltan yoga pozu

Ellerin ve dizlerinin üzerinde başla. Dizlerinin doğrudan kalçalarının altında olduğundan ve bileklerinin, dirseklerinin ve omuzlarının aynı hizada ve zemine dik olduğundan emin ol. Başını nötr bir pozisyonda ortala, gözlerin yere baksın. Nefes al, başını, oturma kemiklerini ve göğsünü yukarı kaldırırken karnının yere doğru inmesine izin ver. Nefes verirken omuzlarını ve dizlerini sabit tuttuğundan emin olarak omurganı yukarı kaldır. Bakışların yerde olsun ancak çeneni göğsüne bastırma. Bunu 10-20 tekrar arası yapabilirsin.

Aşağıya Bakan Köpek Pozu

bel ağrısını azaltan yoga pozu

Yine ellerinin ve dizlerinin üzerinde başla. Ayak parmaklarını aşağıya doğru kıvır, omuzlarını bastırırken kalçalarını yukarı kaldırıp ve geriye doğru götür. Parmak uçların ve avuç içlerinle yere sıkıca bastır, bu sırada omuzlarınızı birleştir, kürek kemiklerinin dışarı doğru dönmesine izin ver. Ayakların kalça genişliğinde açık ve birbirine paralel olmalı, boynunda gerginlik olmaması için de başını serbest bırakmalısın. Bu pozda birkaç nefes durduktan sonra tekrar ellerin ve dizlerinin üzerine veya çocuk pozuna geçebilirsin.

Çocuk Pozu

bel ağrısını azaltan yoga pozu

Bu poz hem dinlendirici veya sakinleştiricidir hem de sırtın ve kalçaların için harika bir esneme sağlar. Yere diz çök. Ayak baş parmakların birbirine değecek şekilde topuklarının üzerine otur, ardından dizlerini kalça genişliğinde aç. Nefes ver ve gövdeni uyluklarının arasına yerleştir. Ardından avuç içlerin aşağı bakacak şekilde ve parmaklarını genişçe açarak kollarını öne doğru uzat, alnını mindere yasla. Burada ister birkaç nefes ister birkaç dakika kalabilirsin.

Sfenks Pozu

bel ağrısını azaltan yoga pozu

Yüz üstü yat, bacakların yan yana olsun. Dirseklerin omuzlarının altına gelecek şekilde ön kollarını birbirine paralel olarak yere yerleştir. Nefes al, üst gövdenizi kaldırarak hafifçe arkaya doğru eğil. Kalçalarını sıkı tuttuğundan emin olarak karnının alt bölgesini de yerden kaldırmaya çalış. Burada 5-10 nefes kal ve ardından gövdeni yere indir.

Sırt Üstü Omurga Dönüşü Pozu

Sırt üstü uzan ve kollarını omuz hizasında yanlara doğru açarak bir T şekli oluştur. Dizlerini bük ve ayaklarını yerden kaldırırken nefes al, bacaklarınla dik bir açı oluşturmak için dizlerini doğrudan kalçalarının üzerine getir. Nefes ver ve dizlerini sağ tarafına düşür. Omuzlarını minderin üzerinde tutarken 1-2 dakika bu şekilde dur. Ardından bacaklarını tekrar merkeze getir ve bu kez sol tarafa esne.

bel ağrısını azaltan yoga pozu