sporun bağışıklık sistemine faydaları

BAĞIŞIKLIĞINI DÜZENLİ EGZERSİZLE GÜÇLENDİR

May 11, 2021 | FITNESS

Doğru bir seviyede, düzenli egzersiz yapmak bağışıklık sistemini güçlendirip seni hastalıklardan koruyor.

Güçlü bir bağışıklık sisteminin ne kadar önemli olduğunu pandemi sırasında bir kez daha çok iyi anladık. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için doğru beslenmek kadar önemli olan bir alışkanlık da düzenli olarak egzersiz yapmak. İşte bu nedenle, Dünya Sağlık Örgütü de dahil olmak üzere birçok uzman ve kuruluş, özellikle spor salonlarının kapalı olduğu dönemlerde düzenli egzersizden vazgeçilmemesi gerektiğini söylüyor.

Peki daha fazla hareket etmek nasıl oluyor da bağışıklık sistemini güçlendiriyor? Egzersiz ve bağışıklık arasında nasıl bir bağlantı var?

sporun bağışıklık sistemine faydaları

Vücudumuzda dolaşan bağışıklık hücreleri bulunur. Egzersiz sırasında kan ve lenf akışını arttığından, bağışıklık hücrelerinin de hem dolaşımı hem de sayısı artar. Egzersiz yaptığında bağışıklık sistemi buna böyle olumlu bir yanıt verir ancak bunun etkisi bir süre sonra ortadan kalkar. Bu nedenle düzenli egzersiz yapmaya devam etmen gerekir.

Egzersizin bir başka faydası da vücuttaki enflamasyonu azaltmasıdır, bu da bağışıklığı iyileştiren bir durumdur. Araştırmalar, daha sık egzersiz yapan ve daha yüksek fitness seviyesine sahip olan kişilerin vücudunda daha az enflamasyon olduğunu ortaya koyuyor. Bağışıklık hücreleri ise daha az enflamasyon olan vücutlarda çeşitli enfeksiyonlarla daha verimli bir biçimde savaşabiliyor.

sporun bağışıklık sistemine faydaları

Bağışıklığı Artırmak İçin En İyi Egzersiz Türü Nedir?

Hızlı yürüyüş, koşu veya bisiklete binmek gibi aerobik egzersizler yapmak, eğer maksimum kalp atış hızının yaklaşık % 70’ine ulaşıyorsan, bağışıklık hücrelerini dolaşıma sokmak için yeterli olur.

Öte yandan aşırı egzersizle kendini uzun süre çok zorlarsan bu bağışıklık sistemini olumsuz etkileyebilir. Daha uzun, daha yoğun sportif aktiviteler vücutta bağışıklık fonksiyonunun azalmasına neden olabilecek strese neden olabilir. Güçlü bir bağışıklık için bir saatten uzun süren, yüksek yoğunluklu bir egzersizden kaçınman en iyi olabilir.

sporun bağışıklık sistemine faydaları

Eğer spora yeni başlıyorsan günde 20 dakikalık bir yürüyüş bile çok şey değiştirecek, ardından bu süreyi kademeli olarak artırmaya çalışabilirsin. Dışarı çıkmak için daha az fırsatın varsa, evde düşük yoğunluklu bir egzersiz yapmayı tercih edebilirsin.

MACFit’in Instagram hesabını takip edip canlı ders programını incelersen mutlaka kendi fitness seviyene uygun bir ders bulabilir ve evde spor yaparak bağışıklığını güçlendirmeye devam edebilirsin.