süper gıdalar

YENİ NESİL SÜPER GIDALAR

Mar 18, 2021 | BESLENME

Diyetine ekleyebileceğin, çok besleyici 5 yeni nesil süper gıda!

Süper gıda terimi yakın zamanda popüler bir hale geldi. Bir besini ‘süper’ kılan özelliği, işlenmemiş haliyle yüksek besin yoğunluğuna sahip olması. Genellikle bitki bazlı olan süper besinler, antioksidanlar, vitaminler ve mineraller açısından çok zengin oluyor. Zencefil, zerdeçal gibi baharatlar, badem gibi yemişler ve somon gibi deniz ürünlerini süper gıdalar arasında saymak mümkün.

Bu süper gıdalar arasında bir de diyetlerimize son yıllarda girmeye başlayan bir de yeni nesil süper gıdalar bulunuyor. Aslında yeni nesil desek de bunlar yeni ortaya çıkan besinler değil; genellikle kökenleri eski kültürlerin mutfaklarına dayanıyor.

Diyetine ekleyebileceğin 5 yeni nesil süper gıdaya geçmeden önce şunu da belirtelim; süper gıda demek mucize yaratan, sihirli bir besin demek değil. Dolayısıyla bol çeşitli meyve ve sebzeler, tam tahıllar ve sağlıklı hayvansal ürünler içeren dengeli ve eksiksiz bir beslenme programını sürdürmeye de devam etmelisin.

Chia Tohumu

süper gıdalar

Chia tohumu hem Omega-3 ve Omega-6 yağ asitleri içermesiyle çok sağlıklı hem de yüksek protein oranıyla bitkisel beslenenler için sağlam bir protein kaynağı. Maya ve Aztekler için de zamanında çok önemli bir besin kaynağı olan Chia tohumu üzerine su ekleyerek kolay bir biçimde jöle kıvamına geldiğinden onunla pratik pudingler hazırlayabilirsin. Ayrıca onu yoğurt ya da salataların üzerine serperek de tüketebilirsin.

Goji Berry

süper gıdalar

Goji Berry ya da Türkçe ismiyle Kurt üzümünün ana vatanı Tibet. Bu lezzetli süper gıda bağışıklığı artırmak için hayati önem taşıyor. Antioksidan bakımından da çok zengin olan Goji Berry’i daha sağlıklı bir cilde kavuşmak ve yaşlanma etkilerini geciktirmek için de tüketebilirsin. Goji Berry atıştırmalık olarak ara öğünlerde meyve ya da kuruyemişlerle tüketilebileceği gibi müsli ya da salataların içine de eklenebilir.

Kinoa

süper gıdalar

Kinoa artık sağlıklı beslenen herkesin öğünlerinde kendine yer buluyor diyebiliriz. Karbonhidrat yerine tüketebileceğin harika bir alternatif olan kinoa, yüksek miktarda magnezyum, B vitamini ve demir içeriyor. En iyi bitkisel protein kaynakları arasında yer alan kinoayı haşladıktan sonra sayısız tarifte kullanabilirsin.

Keten Tohumu

Keten tohumu da marketlerde kolayca ulaşabileceğin bir başka süper gıda. Omega-3’ün yanı sıra lif ve antioksidan bakımından da zengin olan keten tohumunu ideal kılan bir diğer özelliği ise beslenmeye kolayca dahil edilebilmesi. Onu ister smoothie’lerine katabilir, istersen salatalarına serpebilirsin. Hatta sağlıklı ekmekler yapmak için bile keten tohumu kullanmak mümkün.

Tatlı Patates

süper gıdalar

Yeni nesil süper gıdalar arasında yerini alan tatlı patates, nişasta ve karbonhidrat içeren normal patatesin aksine, bir vitamin ve potasyum kaynağı olarak öne çıkıyor. Ayrıca tatlı patatesli tariflerde seçenek çok bol. Tatlı patatesten püre yapabilir, ince ince doğrayıp fırınlayarak patates kızartmasına sağlıklı bir alternatif yaratabilirsin. Hatta daha da yaratıcı davranıp tatlı patatesli cheesecake veya kek gibi hem sağlıklı hem de hafif tatlılar bile yapabilirsin!