yemek planı

HAFTALIK YEMEK PLANI NASIL OLUŞTURULUR?

Mar 7, 2022 | BESLENME

Öğünlerini önceden planlamanın püf noktaları ve faydaları!

Yemek planı yapmak, günlük, haftalık veya hatta aylık olarak öğünlerinde ne yiyeceğine dair sana bir genel bakış sağlar. Yemek planlaması ayrıca, diyetini bütçene, yoğunluğuna ve sağlık hedeflerine uygun hale getirmenin de etkili bir yoludur.

Öğün planını sadece akşam yemeklerin için bile yaptığında, “Bu akşam ne yiyeceğim?” sorusundan kurtulmuş ve zihinsel yükünü hafifletmiş olursun.

yemek planı

Yemek Planı Yaparken Nelere Dikkat Etmelisin?

1. Planın ajandana uyduğundan emin ol: Etkili bir yemek planı yapmanın ilk kuralı bunun günlük hayatına uygun olması. Bu nedenle planlamaya başlamadan önce haftalık ajandana göz atmalısın.

2. Elindeki malzemelere bak: Planlamaya başlamadan önce buzdolabında, derin dondurucunda ve dolaplarında bulunanları kontrol et. Böylece alışveriş listeni yazarken elindeki şeyleri tekrar satın almamış olursun.

yemek planı

3. Basit tut: Yemek planlamasında yeniysen yeni tariflerde aşırıya kaçma. Örneğin her hafta yeni bir tarif deneyebilirsin. Böylece hem rutinden kaçınabilir hem de zorlu yeni tariflerle kendini bunaltmamış olursun.

4. Doğru araçları kullan: Tabii istersen sadece bir not defteri ve kalemden başka bir şey olmadan da yemeklerini planlayabilirsin. Ancak sana yardımcı olacağını düşünüyorsan yemek planı yapmak için tasarlanmış çeşitli çevrimiçi araçlardan ya da mobil uygulamalardan faydalanman da mümkün.

5. Mükemmel olmaya çalışma: Öğün planlaması hayatını daha kolaylaştırır ancak bir gün planına bağlı kalmadığında, bu çok da büyük bir sorun değildir. Örneğin o gün gerçekten yemek yapamayacak kadar yorgunsan, sağlıklı bir öğün sipariş etmende bir sorun yoktur.

yemek planı

Yemek Planlamanın Faydaları Nedir?

Hepimiz yoğun hayatlar sürdüğümüzden her gün akşam yemeği için ne yapacağımıza karar vermek zihinsel olarak yorucu olabiliyor. Sadece akşam yemekleri için bile olsa yemek planlaması yapmak bu zihinsel yükü hafifletmeye yardımcı olabilir.

Buna ek olarak ihtiyacın olan malzemeleri önceden bilmek alışverişte sana zaman kazandırır. Ayrıca malzemeleri önceden almak da akşam yemeğini çok daha hızlı hazırlayabileceğin anlamına gelir.

Yemek planları diyetindeki çeşitliliği artırır, çünkü belirli besin maddeleri içeren gıdaları stratejik olarak beslenmene eklemene olanak tanır .

yemek planı

Yemeklerini planlamak, sahip olduğun sağlık hedeflerine bağlı kalmana yardımcı olabilir. Örneğin daha fazla yeşil sebze yemek veya daha fazla bitkisel protein kaynakları tüketmek gibi ​​bir hedefin varsa, planına bunu eklediğinde, bu kararını uygulaman da kolaylaşır.

Yalnızca ihtiyacın olanı satın almak, yiyeceklerin israf olma olasılığını düşürür ve daha düzenli besleneceğinden abur cubur yemeyi bırakmana yardımcı olabilir .

Privacy Preference Center