yemek alışkanlıkları

YEMEĞE BAKIŞ AÇINI DEĞİŞTİRMEN MÜMKÜN!

Jun 24, 2021 | BESLENME

Diyetisyen Ecem Naz Genç’ten yemek yemeye dair algılarını değiştirmene yardımcı olacak birkaç tüyoya ne dersin?

Kimi zaman kendimizi formda hissetmeyebiliriz. Bunun nedeni bir sağlık sorunu da olabilir, kullandığımız bir ilacın yan etkisi de, hatta sadece modumuzun düşük olması bile bize kendimizi formda değilmiş gibi hissettirebilir.

Peki duygularımızın beslenmemizle olan ilişkisi hakkında ne düşünüyorsun? Kilo almamak için istediğin şeyi yemekten hiç vazgeçtin mi? Bunun bir kuralı olsaydı daha rahat etmez miydin? Aslında kuralı var; yanlış bilinen bilgiler arasında en çok tekrarlananlardan biri ‘yemek yemezsen kilo verirsin’ bilgisidir. Oysaki yemek yememek uzun vadede metabolizma hızını düşürmene sebep olacaktır ve bir sonraki fazla tüketimin direkt depolanmaya gidecektir. Buna vücudun kendini savunma sistemi denir.

yemek alışkanlıkları

Örneğin gece geç saatte mutfağa girdin ve yemek yemek istiyorsun. Bu sana kendini iradesiz mi hissettirmeli? Hayır… Haydi gel sosyal medyadaki hatalı bilgilerden doğan ve yemezsen kilo verirsin algısı sebebiyle yönetilen düşüncelerini değiştirelim. Kendimizi iradesiz hissetmek yerine ‘Akşam yemeğinde yeterince yemek yemiş miydim? Gece o saatlerde beynim aktif olarak çalışıyor muydu?’ diye kendimize sormalıyız. Belki bir iş toplantısına ya da bir sınava hazırlanıyordun. Ya da en önemlisi, bir sıkıntını yemek yiyerek mi bastırmaya çalışıyordun? İşte bu soruların cevabı seni doğru yola sokacak. Bazı günler önceki gün yediğinden daha çok yemek isteyebilirsin. Sonuçta her gün aynı derecede mutlu olmuyorsun veya üzülmüyorsun. Aynı derecede kalori harcadığını varsaymak da yanlış olacaktır.

yemek alışkanlıkları

Egzersiz yapmak her zaman sağlıklı bir yaşam için en iyi formüldür. Fakat bazı günler sadece koltukta uzanmakta da zarar yoktur. Sebze ve meyveler bağırsaklarımıza, karaciğerimize ve kalbimize en iyi gelen besin gruplarıdır. Fakat bazı günler kurabiye veya kek de yiyebiliriz, bunda da zarar yoktur. Canın pizza yemek istediğinde, kendini durdurmana gerek yok. Yemeğinle eğlen ve hayatına devam et.

yemek alışkanlıkları

Senin vücudun sana özel; vücut tipin, ölçümlerin ve kan tahlillerinin kombinasyonu ile sen teksin, özelsin. Çevrendeki diğer insanlardan daha fazla ya da daha az yiyor olabilirsin, ama unutma önemli olan senin ihtiyaçların. Nasıl beslenmen gerektiğinin oranlarını bildikten sonra basmakalıp bilgilerle kendini yıpratmana gerek yok. Sağlığın ile ilgili bir endişen varsa bir profesyonele danışmalısın.

Sağlıkla kal…

Yazar: Diyetisyen Ecem Naz Genç