yaza fit girmek

YAZA FİT BİR GİRİŞ YAP!

May 20, 2021 | BESLENME

Yaklaşan yaz mevsimine daha fit girmeni sağlayacak beslenme ipuçları!

Haziran ayına, yani takvimlerin artık yaz mevsimini göstermesine çok az kaldı! Geride bıraktığımız haftalarda bayram ve kapanma nedeniyle biraz kilo aldığını düşünüyorsan üzülme, yalnız değilsin. Tek yapman gereken beslenmene ve fiziksel aktivitene biraz dikkat etmek.

Yaza fit girmek için yapman gereken en önemli şey, öncelikle gerçekçi bir hedef ve bu hedefe ulaşmayı planladığın süreyi belirlemek.

Haftada en az üç gün kaliteli protein içerecek şekilde beslenmen önemli. Balık ve diğer deniz ürünleri, yağsız kırmızı ve beyaz et, yumurta gibi seni hem daha uzun süre tok tutacak hem de metabolizmanı hızlandıracak kaliteli protein kaynaklarını tercih etmelisin.

yaza fit girmek

Bir diğer önemli nokta su tüketimi. Günde yaklaşık 2,5 litre su tüketmeyi unutma. Yeterince su içmek vücudun su tutmasını engeller, toksinlerin atılmasını sağlar, tokluk ve doygunluk hissi yaratır. Aynı zamanda yeterli miktarda su içmek hızlı yağ yakmaya yardımcı olur. 

Fazla tuz tüketmek dokularda ödeme neden olur, bu nedenle de vücudunda şişkinlik hissi yaratabilir. Tuzu yemekleri pişirirken ölçülü bir biçimde kullanmak ve yediklerini tuz yerine farklı baharatlarla lezzetlendirmek tuz tüketimini limitlemeni sağlayacak. 

Metabolizmanın hızlı çalışması için uyku düzenine de mutlaka dikkat etmelisin; uykusuzluk veya aşırı uyumak metabolizmayı yavaşlatır.

Tabii ki beslenmene dikkat ettiğin gibi günlük fiziksel aktivitene de özen göstermelisin. Günde iki kez yarım saatliğine yürüyüşe çıkabilir ya da evde spor yapabilirsin. Ne kadar sık ve ne kadar yoğun egzersiz yaparsan o kadar fazla enerji harcarsın. Evde egzersiz yaparken MACFit’in Instagram hesabındaki canlı yayınları takip edebilir, kardiyo’dan pilates’e kadar birçok farklı derse katılabilirsin.

yaza fit girmek

Yaza fit girmene yardım edecek diğer bazı püf noktaları ise şöyle:

– Çok fazla kahve içmek kilo vermeni olumsuz etkiler. Bu nedenle kahveyi maksimum iki fincanda tutman daha iyi olur.

– Vücutta su toplanmasını önlemek için maydanoz, soğan, marul, biber, roka gibi sebze ve yeşilliklerle salatalar hazırlayabilirsin. Bunları hazır soslar yerine zeytinyağı, limon ve baharatlarla lezzetlendirebilirsin.

yaza fit girmek

– Kan şekerinin dengede olması da önemli. Çok aç olmamalısın, az ama sık yemelisin ve kesinlikle öğün atlamamalısın. Ara öğünler sayesinde hem metabolizmanı hızlandırabilir hem de bir sonraki öğünde daha fazla yemeyi engelleyebilirsin.

– Akşam yemeğini saat 20.00’dan önce bitirmiş olmaya dikkat etmelisin.

– Sabah uyandığında güne içine taze limon sıktığın 1 bardak su ile başlayabilirsin.

– Aralarda kahve ya da çay yerine metabolizmanı hızlandıracak yeşil çay içebilirsin.

– Kalsiyumdan zengin beslenen kişilerin yağ yüzdeleri de daha düşük olur. Bu nedenle günde üç porsiyon olmak şartıyla süt, ayran, yoğurt, kefir, probiyotik yoğurt gibi süt ve süt ürünleri tüketebilirsin.

– Kendini daha uzun süre tok hissetmek için gün içinde yaklaşık 30 gram posa almalısın. Posa bakımından en zengin besinler arasında mercimek, nohut, kuru fasulye gibi baklagilleri sayabiliriz.

– Yağ yakımına katkıda bulunan lif içeriği yüksek besinleri de düzenli olarak tüketmelisin.