yaz salataları

YAZ MEYVELERİYLE HAZIRLAYABİLECEĞİN 3 SALATA

May 28, 2021 | BESLENME

Yaz meyveleri ile salatalarına farklı bir tat kat!

Bu salata tarifleri ile hem yaz meyvelerini ana öğünlerde değerlendirebileceksin hem de sıcak yemek yemekten sıkıldıysan sana mutfakta ilham verecek. Üstelik salatalarda kullanılan meyve ve kuruyemişler salatanın besin kalitesini artırır, böylece yeşillikle birlikte alınan lif kaynaklarının yanına, sağlıklı karbonhidrat, yağ ve protein grubu da eklemiş oluruz.

İşte Diyetisyen & Şef Ecem Naz Genç’in sofralarını renklendirecek güzellikte üç yaz salatası tarifi önerisi…

Benekli Semizotu Salatası

yaz salataları

1 demet semizotunu yıka ve ellerinle bölerek kaseye koy. 250 gr çileği sirkeli suda beklet, yıka ve ayıkla. Çilekleri doğrayıp onları da aynı kaseye al. Üzerine keçi peyniri veya ezine peynirinden 60-80 gram ekle. Ardından 8-10 adet cevizi parçala ve ekle. Sosu için 2 yemek kaşığı nar ekşisi, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve balzamik sirkesi ile arzu ettiğin kadar tuz kullanabilirsin.

Kırmızı Rüya

yaz salataları

Çekirdeklerini ayıkladığınız 5 dilim karpuzu küçük küpler halinde doğra. 300 gram cherry domatesi büyüklüklerine göre iki ya da dört eşit parçaya böl. 150 gram dil peynirini küçük küpler halinde doğra. 1/4 demet nane ya da fesleğenin yapraklarını ayıkla. Salatanın sosu için; 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 yemek kaşığı limon suyu, rendelenmiş limon kabuğu, 1 tatlı kaşığı sumak, tuz ve dilediğin diğer baharatları küçük bir kapta karıştır. Salatanın üzerine döküp homojen olacak şekilde dağıt.

Böğürtlen Rüyası

yaz salataları

Dilediğin yeşillikleri elinle bölerek kaseye koy. 6-8 adet kajuyu elinizle ufala. Geniş bir kasenin içerisinde yarım su bardağı file badem ile birlikte karıştır. Üzerine 1 adet limon suyu, zeytinyağı ve tuz dilediğin baharatları ekleyin. Son olarak 1 su bardağı böğürtleni serpiştirerek servis et.

Yazar: Diyetisyen & Şef Ecem Naz Genç