doğrı sıvı tüketimi

SUYU DOĞRU TÜKETMENİN ÖNEMİ

Jul 20, 2020 | BESLENME

Vücudunun sıvı ihtiyacını doğru bir biçimde karşılamanın sana sağlayacağı faydalar ve doğru sıvı alımı ipuçları bu ay yazımızda…

Sağlıklı bir bünye için vücuduna doğru miktarda ve doğru şekilde sıvı aldığından emin olman gerekir. Vücudumuzun yaklaşık %60’i sudur. Sıvı kaybı ise önemli bir problemdir çünkü vücudun işlevlerini gerçekleştirmek için yeterli sıvı miktarına sahip olmaz. Hafif bir dehidrasyon bile uyuşukluğa sebep olabilir ve atletik performansını düşürebilir.

Öte yandan optimal bir sıvı seviyesi metabolik fonksiyonların düzgün çalışmasına izin verir. Ayrıca su, besinleri hücrelere, atık maddeleri ise hücrelerin dışına taşır. Böylece antrenmanı ve genel olarak günlük hayatını çok daha rahat geçirmene olanak verir. İyi bir sıvı seviyesi seni fiziksel ve zihinsel olarak esnek ve uyanık tutar. Dokuların susuz kalırsa esnekliklerini kaybeder ve sertleşirler; bu da sakatlık olasılığını artırır.

doğrı sıvı tüketimi

Ne Kadar Sıvı Tüketmelisin?

Günlük olarak terleme, boşaltım ve hatta nefesle su kaybettiğiniz için sıvı alımını takip etmek çok önemlidir. Ama herhangi bir sıvı alımından bahsetmiyoruz. Meşrubat, buzlu kahve veya enerji içecekleri vücuduna gerçekten sıvı kazandırmaz. Aksine hücrelerinin su kaybetmesine neden olabilir ve şekerle tatlandırılmış oldukları için kardiyovasküler rahatsızlık riskini artırabilirler.

Bunları sıkça tüketmek yerine günde 8 ila 10 bardak arası su içmeyi bir alışkanlık haline getirmen önemli. Ancak egzersiz ve bulunduğun ortam gibi çeşitli faktörler ihtiyacın olan su miktarını etkiler. Hava sıcak ve nemliyse ve normalden daha fazla terliyorsan, içtiğin su miktarını artırmalısın. Burada işin temel kuralı vücudunu dinlemeyi öğrenmen ve böylece sıvı alım işini daha içgüdüsel bir hale getirmendir.

Yeterli Sıvı Tüketmen İçin İpuçları

Eğer aromalı olmayan içecekler sana serinletici gibi gelmiyorsa suyunu tatlandırmayı düşünebilirsin. Narenciye aromalı bir karışımı için limon ve portakalları dilimle ya da ferah bir lezzet için salatalık ile nane karışımını dene.

Yeterli sıvı tüketimi için diğer iyi seçenekler arasında düşük şekerli meyve ve sebze suları sayılabilir. Ayrıca çorbalar ve nektarin, greyfurt, portakal, salatalık ve domates gibi sulu meyvelerle sebzeler de vücuduna sıvı sağlayan diğer tercihler olabilir.

doğrı sıvı tüketimi

Uzmanların vücuduna doğru ve etkili bir biçimde sıvı almanın bir diğer yöntemi olaraksa bir tutam deniz tuzu ve biraz limon suyu ile yapılan karışımı öneriyor. Çünkü bu iki bileşen dehidrasyonu hızlandıran elektrolit ve minerallerle dolu.

Bir diğer öneri ise su ve hareketi birleştirmek. İçtiğin her yudumu olabildiğince yararlı hale getirmek için kendine her iki saatte bir en az 250 mililitre su içme hedefi koy. Suyu içtikten sonra 10-15 dakika bekle ve ardından ofisin etrafında bir tur at ya da biraz merdiven çık. Çünkü uzmanların belirttiğine göre vücudun hareket halindeyken, durağan halinden daha fazla sıvı emer. Yani eğer su içip birkaç saat oturursan veya yatmadan hemen önce bir bardak su içersen, H2O alımını optimize etmezsin. Ancak hareket edersen, dokularına daha fazla sıvı girer.