sonbahar detoksu

SONBAHARA TAZELENEREK GİR: 1 GÜNLÜK SONBAHAR DETOKSU

Oct 14, 2020 | BESLENME

Sadece bir gününü ayırarak bedenini ve ruhunu arındırabilirsin.

Bu sonbahara arınarak girmeye ne dersin? Uzun bir hafta sonundan veya tatilden sonra bir günlük detoks yapmak vücudunun yoluna devam etmek için ihtiyaç duyduğu şey olabilir. Alerji, şişkinlik, kabızlık, kilo alımı (özellikle karın bölgesinde), uykusuzluk, eklem ağrıları, yorgunluk ve düşük enerji gibi yaygın rahatsızlıkların herhangi birinden şikayetçiysen, vücudun sıfırlanmaya, yani iyi bir sonbahar detoksuna ihtiyaç duyuyor demektir.

Neden Sonbahar Detoksu?

Mevsim geçişleri, alışkanlıklarımızı yeniden değerlendirmek ve bedenlerimizi, evlerimizi ve zihnimizi temizlemek için mükemmel fırsatlardır. Bu ay kendine bir gün belirle ve onu kendi sağlığına ayır. Bedensel detoksu, telefonu, bilgisayarı ve televizyonu kapatarak dijital detoks ile birleştirmeye çalış ve yalnız başına ya da ailenle geçirdiğin zamanın tadını çıkar. Bir adım daha ileri giderek bu sonbahar detoksu gününün bir bölümünü temizlenmesi gereken bir dolap veya çekmeceye de ayırabilirsin.

Bir Günlük Sonbahar Detoksu Rehberi

Sabah

Uyandığında önce bir bardak ılık, limonlu su iç. Bir bardak ılık suya (sıcak değil) ekleyeceğin taze sıkılmış yarım limon suyu, vücudunun su ihtiyacını karşılamak ve sindirimi canlandırmak için harika olacak.

 Şimdi meditasyon zamanı. Kendini başarıya odakla ve 10 dakikalık bir meditasyonla zihnini sakinleştir. Başlamadan önce sakinleşmek için 10 derin nefes al. Meditasyona nasıl başlayacağından emin değil misin? Her ruh hali için rehberli meditasyonlar içeren mobil uygulamaları deneyebilirsin.

sonbahar detoksu

Sıra geldi detoks kahvaltısına. Yeşil bir smoothie sayesinde vücudunu antioksidanlarla doldurarak güne başlayabilirsin. Bunu yapmanın pek çok lezzetli yolu var, ama kullandığın meyve oranına dikkat etmelisin. Bu işin en basit kuralı her meyve parçası için üç porsiyon sebze kullanmak. İşte senin için bir smoothie tarifi:

• Bir avuç ıspanak

• Salatalık

• Yarım avokado

• 2-3 santimetre kadar taze soyulmuş zencefil

• Armut

• Su veya hindistan cevizi suyu ekle, ardından hepsini 30 saniye blenderdan geçir.

Öğleden önce bir fincan matcha çayı ve bir avuç çiğ, tuzsuz bademin tadını çıkarabilirsin. Bu, tüm açlık isteklerini yatıştıracak, ayrıca matcha çayı günün geri kalanında sana sakin bir uyanıklık hali verecek.

Öğleden sonra

Hafif bir öğle yemeği yiyerek öğleden sonra bedeninin yorgunluktan çökmesini engelleyebilirsin. Bir kase zencefilli havuç çorbasının yanında marine edilmiş kale salatası yiyebilirsin. Salatana avokado gibi sağlıklı bir yağ kaynağı da dahil olmak üzere mümkün olduğunca farklı renk eklemeyi unutma. Genellikle koruyucular ve gizli şekerlerle dolu oldukları için marketten satın alınan hazır sosları kullanmaktan kaçın. Salatanı sızma zeytinyağı ve sabahtan kalan limonunun diğer yarısıyla lezzetlendirebilirsin.

sonbahar detoksu

Hafif bir egzersiz yapmak için öğle yemeğinden sonra yanına telefonunu almadan 20 dakikalık bir yürüyüşe çık. 

Acıktıysan öğleden sonra atıştırması için bir bardak su ile yarım fincan goji meyvesi yiyebilirsin. Eğer mümkünse 20 dakika boyunca bir şekerleme yapmayı da unutma.

Akşam

Vücudunun toksinleri atmasına yardımcı olmak için sıcak taş masajı veya sauna gibi bir uygulamayla gevşe. Bu, ağrılı eklemler ve kaslar için rahatlama sağlarken aynı zamanda zihninin de rahatlamasına yardımcı olur. 

Akşam yemeğinde işlenmemiş gıdalara odaklan ve menünü olabildiğince basit tut. Brüksel lahanası ile fırında tavuğu deneyebilirsin; turpgiller de karaciğerdeki toksinleri atmak için harikadır.

Yemekten sonra bir bardak ebegümeci çayı iç. Bu antioksidanlarla dolu çay, kan basıncını ve kolesterolü düşürürken sindirim sistemini de destekler. Çayı satın alırken kafein içermediğinden emin ol.

sonbahar detoksu

Günün üzerine biraz düşünmeye vakit ayır ve bugün en çok minnettar olduğun üç şeyi bir deftere veya bir kağıt parçasına yaz. Yazma pratiği, beynimizdeki ödül merkezlerini harekete geçirmek için sadece düşünmekten çok daha iyi bir yöntemdir. Güzel bir uykuya dalmadan önce gününü 20 dakikalık bir meditasyonla bitirebilirsin.

Vücudunun gluten, mısır, süt ürünleri, kafein ve şeker gibi tetikleyicilerden uzak durduktan sadece bir gün sonra bile nasıl iyi hissettiğini fark et. İşte şimdi harika bir sonbahar seni bekliyor!