SANA GÜN BOYU ENERJİ VERECEK BESİNLER

Apr 29, 2020 | BESLENME

Daha uzun süre tok kalmanı sağlayacak ve enerji seviyeni yükseltecek 6 besin.

Bir besinin seni daha uzun süre tok tutması demek, o besinin sindirim kanalında daha yavaş emilerek kana karışması ve kan şekeri ile insülin seviyelerini dengede tutması demek. Özellikle de Ramazan ayında oruç tutuyorsan gün goyu enerjinin yüksek olmasına çok ihtiyacın var. Aynı şekilde aralıklı oruç diyeti uyguluyorsan da sana gereken günlük kalori miktarını 4-6 saatlik bir süreçte alman gerekiyor.

Tabi öte yandan oruç tutuyorsan sahurda yediklerine ekstra özen göstermen önemli , çünkü bu öğünde tükettiğin besinlerin kaliteli bir uyku uyumanı engellememesi de gerekiyor.

İşte şimdi sana sayacağımız bu besinler hem uyku kaliteni düşürmeyecek hem de sana daha uzun saatler boyu enerji sağlayacak.

1. Yumurta

Yumurta hem senin için harika bir protein kaynağı olacak hem de birçok farklı pişirme yöntemi ile öğünlerine çeşitlilik katacak. Kahvaltına ya da oruç tutuyorsan sahur öğününe yumurtayı mutlaka eklemelisin. Sebzeli bir omleti, çırpılmış veya haşlanmış yumurtayı bol tahıllı bir dilim ekmekle yiyebilirsin.

2. Yulaf

Yulaf da hem protein hem de vitaminler, mineraller ve amino asitler bakımından zengin bir besin. Üstelik doyurucu bir karbonhidrat kaynağıdır, böylece tokluk ve enerji seviyeni yüksek tutar. Uykudan önce yulaf ezmesi tüketmen mideni ve seni rahatsız etmez. Örneğin muzlu, sütlü ve yulaflı bir smoothie hem güzel uyumanı sağlar hem de sana enerji verir. Çünkü muzda kaslarını gevşeten magnezyum ile uykuyu teşvik eden serotonin ve melatonin hormonları bulunur.

Yulaf dışında, yine uzun süre tok kalmanı sağlayacak, lif, vitamin ve mineral bakımından zengin farklı kompleks karbonhidratları da öğünlerine ekleyebilirsin. Bunlara örnek olarak tam tahıllı ekmekler, esmer pirinç ve tam buğdaylı makarnayı sayabiliriz.

3. Balık, Tavuk ya da Hindi

Balık ya da beyaz et de enerjinin yükseltip seni tok tutan besinler arasında ancak burada dikkat etmen gereken en önemli nokta bunları kızartma olarak değil yağsız, ızgara şeklinde pişirerek tüketmek olmalı. Yağlı kızartmalar hem vücutta şişkinliğe yol açarak uyku kalitesini düşürür hem de gün içinde seni gereğinden fazla susatır. Örneğin haşlanmış sebzeler ile ızgara tavuk ya da balık güzel bir öğün tercihi olabilir. Çeşitli sebzelerle birlikte hazırlayacağın bir tavuk çorbası, sana sadece gerekli proteinleri, vitaminleri ve mineralleri vermekle kalmaz, vücudunun biraz daha fazla sıvı almasını sağlar ve seni daha uzun süre tok tutar.

4. Meyve ve Sebzeler

Meyveler ve sebzeler mineraller ve vitaminler bakımından zengin olduğundan aralıklı oruç diyeti gibi uzun süreli açlık dönemlerine girdiğin beslenme biçimlerinde mutlaka öğününe eklemen gereken besinler arasındadır. Bunun yanı sıra sana ekstra sıvı da sağlarlar. Örneğin meyvelerden karpuz, çilek, şeftali, portakal; sebzelerdense domates, salatalık, marul, ıspanak ve kereviz oruç öncesi öğünün için ideal olabilir.

5. Kuruyemişler

Doğanın bize armağanı olan kuruyemişler de sağlıklı yağları alabilmen ve vücuduna gereken enerjiyi sağlayabilmen için harika seçeneklerdir. Örneğin süt ve muzla hazırladığın yulaf ezmene fındık ve badem ekleyebilirsin. Ayrıca fıstık ezmesi ve badem ezmesi gibi sürülebilir ürünleri tam tahıllı ekmekle tüketebilirsin. Bademin bir diğer faydası da kalp ritmini sabitleyen ve kas ile sinir fonksiyonlarını dengeleyerek uykuya daha kolay dalmanı sağlayan triptofan ve magnezyum içermesidir.

6. Bol su iç

Aslında bunu söylememize bile gerek yok, ancak eğer yeterince su tüketmez ve vücudunu susuz bırakırsan kendini hem daha az enerjik hem de daha fazla aç hissedersin.