Omega-3'ün faydaları

OMEGA-3’ÜN FAYDALARINI YAKINDAN TANI!

Nov 11, 2021 | BESLENME

Adını en sık duyduğumuz besin maddelerinden biri olan Omega-3’ün sağlığına olan faydalarını biliyor musun?

Omega-3 yağ asitleri sağlık için yüksek derecede önem taşır ve hem vücudumuz hem zihnimiz için birçok faydaya sahiptir. Haydi gel, Omega-3’ün türlerine, faydalarına ve onu hangi gıdalardan alabileceğine daha detaylı bakalım.

Omega-3 Nedir?

Omega 3 doğada yaygın olarak bulunan bir yağ asidi türüdür, hayvanlardaki işlevi vücudun yağı enerjiye çevrilmesini sağlayan bileşenlerden biri olmasıdır. Omega-3 insan bünyesi için de çok önemli bir role sahiptir ve metabolizmamızın sağlıklı çalışması için gereklidir. Ancak insan vücudunda sentezlenemediklerinden gıda yoluyla alınmaları gerekir.

Omega-3'ün faydaları

Bitksel ve hayvansal olmak üzere farklı Omega-3 türleri vardır. Bitkisel besinlerden alınan Omega-3’ün vücutta kullanılabilmesi için dönüştürülmesi gerekir. Bu nedenle tek Omega-3 kaynağı olarak kullanılması yeterli olmaz, çeşitli deniz ürünleri tüketerek diğer Omega-3 türlerini de almamız gerekir.

Omega-3’ün Faydaları Nelerdir?

1. Kaygı ve Depresyonla Savaşabilir

Depresyon, dünyadaki en yaygın psikolojik sorunlardan biridir. Araştırmalar, düzenli olarak Omega-3 tüketen kişilerin depresyona girme olasılığının daha düşük olduğunu gösteriyor.

2. Göz Sağlığını İyileştirebilir

Omega-3, göz retinasının önemli bir bileşenidir, bu da yeterli miktarda almadığımızda görme sorunlarının ortaya çıkmasına yol açar.

3. Enflamasyonu Önler

Enflamasyon, vücudumuzun enfeksiyonlara ve hasarlara karşı verdiği doğal bir tepkidir. Bu nedenle sağlık için de önemi büyüktür. Yapılan bilimsel çalışmalarda, daha yüksek Omega-3 alımı ile enflamasyonun azalması arasında bir bağlantı olduğu ortaya çıkarıldı. Yani Omega-3 yağ asitlerinin enflamasyonla bağlantılı etkileri azalttığı söylenebilir.

Omega-3'ün faydaları

4. Kemik ve Eklem Sağlığını İyileştirebilir

Omega-3 kemiklerdeki kalsiyum miktarını artırarak kemik gücünü iyileştirebilir, eklem ağrılarını azaltıp eklemlerin kavrama gücünü artırır.

5. Uykuyu Düzenler

Düşük Omega-3 seviyeleri uykuya dalmamıza yardımcı olan melatonin hormonunu seviyesinin düşmesine neden olur. Yani yeterli Omega-3 almak uyku süresini ve kalitesini artırır.

6. Cilt İçin İyidir

Omega-3 cildin yapısal bir bileşenidir ve cildin büyük bir bölümünü oluşturan hücre zarlarının sağlığından sorumludur. Sağlıklı bir hücre zarı ise nemli ve esnek bir cilde sahip olmayı sağlar. Omega-3’ler ayrıca cildi güneşin zararlarından da koruyabilir. Güneşe maruz kaldıktan sonra ciltteki kolajeni tüketen maddelerin salınımını engellemeye yardımcı olur.

Omega-3'ün faydaları

Omega-3 İçeren Gıdalar

Uzmanlar sağlıklı yetişkin bireylerin günde ortalama 250 ile 500 mg arası Omega-3 tüketmesi gerektiğini söylüyor. İşte yeterli miktarda Omega-3 alabilmen için düzenli tüketmen gereken besinler:

• Somon, uskumru, ton, sardalye, alabalık gibi balıklar

• Keten tohumu ve yağı

• Chia tohumu

• Ceviz

• Brokoli

• Avokado

• Semizotu