kolajen üretimini artıran besinler

KOLAJEN ÜRETİMİNİ NASIL ARTIRABİLİRSİN?

Dec 10, 2021 | BESLENME

Vücudun en önemli yapı taşlarından olan kolajenin üretim seviyesini artıran besinler.

Son zamanlarda kolajen içeren kozmetik ürünleri ve besin takviyeleri kullanma trendini sen de mutlaka duymuş olmalısın. Özellikle kozmetik sektöründe çok popülerleşen kolajenin cildi gençleştirdiği bir gerçek, ancak kolajen sadece cildin değil, tüm vücudun sağlıklı olmasında da büyük bir rol oynuyor.

Peki kolajen nedir? Yetişkin bir bireyin vücudunun ortalama yüzde 60-70’i sudur. Suyu ikinci sırada, yüzde 20 oranıyla proteinler izler. Vücudumuzdaki toplam protein miktarının yüzde 30’u ise bağ dokusunun en önemli yapı taşı olan kolajenlerdir. Yani kolajen, cilt, tendonlar, bağlar, kıkırdak ve kemikler dahil tüm bağ dokularımızın bütünlüğünü, elastikiyetini ve yenilenmesini sağlayan bir yapısal proteindir. Bu nedenle de sağlık için vazgeçilmez bir besin maddesidir.

Ancak vücudumuzun kolajen üretme kapasitesinin belirli bir yaştan sonra azalmaya başlaması kolajen seviyesinin düşmesine yol açar. Bu da cildimizi, kas, kemik, eklem ve bağ dokularımızı yeniden güçlendirmek için kolajen üretimini destekleme ihtiyacını doğurur.

Sağlık için bu denli önemli bir protein olan kolajeni oluşturacak besinlerin neler olduğunu biliyor musun?

kolajen üretimini artıran besinler

Hayvansal kolajen takviyeleri arasında şu sıralar en popüler besin kemik suyu. Kemik suyunu en basit şekilde çorbalarda kullanabilirsin. Ayrıca tavuk, balıklar ve kabuklu deniz hayvanları da koljen üretimini destekler. Yumurta akının bol miktarda içerdiği prolin adlı madde de kolajen üretimi için gerekli amino asitlerden biridir.

kolajen üretimini artıran besinler

Kolajen üretimini artırmak için bitkisel besinlere de yönelebilirsin. Örneğin C vitamini, vücudun kolajen üretiminde önemli bir rol oynadığından yeterli C vitamini almak için portakal, greyfurt, mandalina, limon gibi turunçgilleri tüketmelisin. Turunçgiller gibi C vitamini bakımından zengin diğer meyve grupları ise çilek, yaban mersini, ahududu ve böğürtlen gibi kırmızı-mor meyveler ile ananas, mango gibi tropikal meyvelerdir. Bunlar aynı zamanda cildi hasardan koruyan antioksidan bakımından da zengindirler.

kolajen üretimini artıran besinler

Yemeklerine lezzet katan sarımsak, kükürt bakımından zengindir; kükürt ise kolajenin sentezlenmesine yardımcı bir mineral olduğundan sarımsak da kolajen seviyeni artıran besinlerdendir. Brüksel lahanası sağlıklı bir cilt için çok önemli olan A vitamini ile C vitamini içerir, bu nedenle onu da mevsiminde bol bol tüketebilirsin.

kolajen üretimini artıran besinler