tok tutacak öneriler

KENDİNİ DAHA UZUN SÜRE TOK HİSSET

May 7, 2021 | BESLENME

Senin için listelediğimiz bu 6 yöntemle evdeyken gereğinden fazla yemenin önüne geçebilirsin.

Hareketimizin azaldığı ve evde uzun zaman geçirdiğimiz bu günlerde, gereksiz kalori almamız kilo almamızla sonuçlanabilir. Bu nedenle, sağlıksız ve düzensiz beslenme riskimizi azaltmak için bizi uzun süre tok tutacak şekilde beslenmeliyiz. İşte açlık hissini azaltmanın ve iştahı bastırmanın altı yöntemi!

Daha Fazla Protein Tüket

Diyetine daha fazla protein eklemek tokluk hissini artırabilir ve bir sonraki öğünde daha az yemeni sağlayabilir. Bir günde alacağın ideal protein miktarını, vücut ağırlığının her bir kilogramı başına 1 gram olarak hesaplayabilirsin. Yeterli protein alımı hem kas kaybını önlemeye yardımcı olur hem de iştahını azaltarak seni uzun süre tok tutabilir.

tok tutacak öneriler

Lif Bakımından Zengin Besinleri Tercih Et

Yüksek lif almak mideyi esnetir, midenin boşalma hızını yavaşlatır ve tokluk hormonlarının salınımını etkiler. Öğünlerine lif bakımından zengin olan fasulye, bezelye, nohut ve mercimek eklemen tokluk hissini artırır. Lif bakımından zengin tam tahıllar da açlığı azaltmaya ve kendini tok hissetmene yardımcı olabilir.

tok tutacak öneriler

Bol Bol Su İç

Su içmek, yemeklerden önce hissettiğin açlığı azaltır. Çeşitli araştırmalar, yemekten hemen önce iki bardak su içenlerin hiç su içmeyenlere göre daha az yediğini gösteriyor. Yaklaşık 500 ml su içmek mideni, beyne tokluk sinyalleri göndermeye yetecek kadar doldurur. Bununla birlikte su mideden hızla boşaldığından, suyu yemeğe mümkün olduğunca yakın bir zamanda içmen daha iyi olabilir.

Omega-3 Almayı Unutma

Omega-3 yağları özellikle balıklarda bulunur ve tokluk hormonu seviyesini artırma özelliğine sahiptir. Eğer beslenmen Omega-3 yağlarından bakımından zengin olursa yemeklerden sonra hissettiğin tokluk seviyen de artar.

tok tutacak öneriler

Stres Seviyeni Azalt

Aşırı stresin kortizol hormonunun seviyesini yükselttiği biliniyor, yüksek kortizol ise genellikle yeme dürtüsünü artırıyor. Dolayısıyla stres seviyeni düşürmek tokluk hissini artırmaya ve iştahını azaltmaya yardımcı olur.

Yeterince Uyuduğundan Emin Ol

Yeterince kaliteli uyku almak da açlık hissini azaltabilir. Araştırmalar, çok az uykunun açlığı ve iştahı artırabileceğini gösteriyor. Araştırmalarda ayrıca, gece başına yedi saatten az uyuyan bireylerin kahvaltı sonrası tokluk seviyelerinin, daha fazla uyuyanlara göre düşük olduğunu da gösteriyor. Kısacası, her gece en az yedi saat uyumak gün boyunca hissettiğin açlık seviyeni azaltabilir.