hafızayı güçlendiren besinler

HAFIZAYI GÜÇLENDİREN BESİNLER

Nov 5, 2021 | BESLENME

Güçlü bir hafızaya sahip olmak için beynin daha iyi çalışmasını destekleyen 7 besin.

Beynimiz tüm vücudumuzu yöneten organımızdır. Beyin ne kadar iyi çalışırsa hafızamız da o kadar güçlenir. Hafızanın gücünü genetik ve psikolojik sebepler de etkiler, ancak tükettiğin besinlerle sen de onun gücünü destekleyebilirsin. İşte mutlaka menülerine eklemen gereken hafızayı güçlendiren besinler!

Yumurta

hafızayı güçlendiren besinler

Özellikle de yumurtanın sarısı bol miktarda B vitamini, folik asit ve kolin içerir. Bu besin maddeleri beyin fonksiyonlarının gelişimini destekleme özelliğiyle bilindiklerinden, hafızanın da güçlü olmasını sağlar. Yumurtanın bir başka faydalı özelliği daha bulunuyor; mutluluk hormonu üreten kimyasalların üretimini aktive etmesi sayesinde, kendini daha mutlu ve ruh halini daha yüksek hissetmeni sağlıyor.

Kakao

hafızayı güçlendiren besinler

Çikolata yemenin seni mutlu etmesinin sebebi kakaonun serotonin üretimini artırması. Çikolatanın hammaddesi olan kakaonun bir başka faydası da beynin işlevlerini destekleyen maddeler içermesi. Böylece beyninin öğrenme ve hafıza işlevleri gelişiyor ve kısa süreli belleğin güçleniyor.

Yeşil Yapraklı Sebzeler

hafızayı güçlendiren besinler

Ispanak, kara lahana, roka, dereotu, pazı, brokoli, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler bol miktarda A, C ve K vitamini içeriyor. Ayrıca posa ve antioksidan bakımından da zenginler. Eğer bu saydığımız yeşil yapraklı besinlerden bir kase tüketirsen, günlük C ve K vitamini ihtiyacını karşılamış olursun. Ancak yeşil yapraklı sebzeleri çiğ ya da buharda biraz yumuşatarak tüketmen öneriliyor, bu şekilde içerdiği vitaminleri eksiksiz olarak alabilirsin. Bu besinler anti-inflamatuar özelliğe de sahip, bu da beyin hücrelerinin hasar alma riskini azaltıyor.

Zerdeçal

hafızayı güçlendiren besinler

Zerdeçal, geçmişten bugüne tedavi amaçlı kullanılan güçlü bir antioksidan baharat. İçerdiği kurkumin adlı madde, beynin daha fazla oksijen almasını sağlıyor. Bu sayede beynin öğrenmesine ve öğrendiğini işlemesine destek oluyor. Zerdeçalı az miktar yağda hafifçe ısıtırsan bu özelliğinden faydalanabilirsin. Örneğin onu sebze veya etlerle soteleyerek kullanabilirsin.

Kuruyemişler

hafızayı güçlendiren besinler

Ceviz, badem ve fındık ve gibi yemişler, sağlıklı yağ asitleri, antioksidan, mineral ve E vitamini içerirler. E vitamini, hücre zarlarını koruyarak zihinsel gerilemeyi engelleyen bir besin maddesidir. Sağlıklı bir ara öğün olarak çiğ şekilde tüketebileceğin kuruyemişler hem seni tok tutacak hem de beyin fonksiyonlarını güçlendirecek.

Yağlı Balıklar

hafızayı güçlendiren besinler

Hafızayı geliştiren ve beynin gücünü artıran en önemli besin maddelerinden biri Omega-3. Omega-3 yağ asitleri beynin daha hızlı ve iyi bir şekilde iletişim kurmasını sağlıyor, zihinsel konsantrasyonu ve hafızayı iyileştirmeye yardımcı oluyor. Yeterli miktarda Omega-3 aldığından emin olmak için haftada 2-3 porsiyon balık tüketmelisin. Ama burada da dikkat etmen gereken bir nokta var; eğer balıkları çok yüksek ısıda pişirirsen içerdikleri Omega-3’ün etkisi azaldığını unutmamalısın. Eğer bitkisel besleniyorsan avokado da senin için çok iyi bir Omega-3 kaynağıdır.

Yaban Mersini

hafızayı güçlendiren besinler

Antioksidan bakımından zengin yaban mersini de beynin yaşlanmasını engelleyen bir meyve. Antioksidanlar ayrıca beyin hücrelerinin arasındaki sinyal iletimini de hızlandırır. Yaban mersinini mevsiminde taze olarak ya da yıl boyu dondurulmuş ya da kurutulmuş olarak tüketebilirsin.