glütensiz beslenerek kas geliştirmek

GLÜTENSİZ BESLENEREK KAS GELİŞTİREBİLİR MİSİN?

Aug 19, 2021 | BESLENME

Eğer glütensiz beslenmen gerekiyorsa, kas gelişimini sürdürmek için nelere dikkat etmelisin?

Glütensiz beslenmeye yönelen kişilerin sayısı giderek artıyor, buna paralel olarak da glütensiz ürün çeşitlerinin sayısı da artık daha fazla. Ancak, geçerli bir sebep olmadan glütensiz bir diyete başlamak sana fayda getirmez ve gereken bazı besinleri almanı önleyebilir. Hatta birçok insan glütensiz diyete başladıktan sonra kilo aldıklarını bile fark edebiliyor.

Ama çölyak hastalığın veya glüten duyarlılığın varsa, elbette glütensiz beslenmeye başlamalısın. Sadece, glütensiz beslenirken spor performansından ödün vermemek ve kas geliştirmeye devam etmek için bazı noktalara dikkat etmeli ve bazı gıdaları beslenmene eklemelisin.

İşte kas geliştirirken glütensiz beslenmende bilmen gereken bazı noktalar…

glütensiz beslenerek kas geliştirmek

Glüten Nedir?

Muhtemelen glütenin birçok tahılda yaygın olarak bulunan bir protein türü olduğunu zaten biliyorsun. Glüten sıklıkla tüketilen buğday, irmik, çavdar, arpa gibi tahıllarda bulunur. Glüten, tahıl bazlı olmayan birçok gıdada da bulunabilir. Çünkü bu madde, çorbaları koyulaştırmak gibi çeşitli pişirme tekniklerinde de bağlayıcı olarak kullanılır; işlenmiş et ürünleri glüten içerir. Unlu mamuller de büyük çoğunlukla glüten içerir, çünkü glüten, malzemeleri bir arada tutmaya yardımcı olur ve hamurun kabarmasını sağlar.

Dünya genelinde glüteni tolere edemeyen kişilerin sayısı giderek artıyor. Sen de glütenli ürün tükettikten sonra şişkinlik, baş ağrısı, mide bulantısı, karın krampları gibi semptomlar gösteriyorsan glüten intoleransı olan kişilerden biri olabilirsin.

glütensiz beslenerek kas geliştirmek

Çölyak Hastalığı Nedir?

Çölyak hastalığı ile glüten intoleransı birbirine sıkça karıştırılan sağlık problemleridir. Glüten intoleransı bir çeşit besin alerjisiyken ve doğru beslenme ile 3-5 yılda geçebiliyorken, çölyak hastalığı ömür boyu sürebilen bir ince bağırsak sorunudur. Çölyakın teşhisi, belirtilerinin başka hastalıklarla benzeşmesi nedeniyle çok kolay değildir.

glütensiz beslenerek kas geliştirmek

Glütensiz Beslenme ile Kas Yapmak İçin Nelere Dikkat Etmelisin?

Eğer sen de çölyak hastasıysan ya da glütene duyarlıysan glütensiz beslenmeye yönelmen gerekir. Ama glütensiz beslenmek zorunda olmak demek kas geliştiremeyeceğin anlamına gelmez. Hedeflerine ulaşmak için sadece, gereken besinlerden ödün vermeden farklı diyet seçimleri yapman gerekir. Kas yapmak isteyen herkes için protein açısından zengin birçok glütensiz gıda bulunur.

Kas inşa etmeye çalışıyorsan, bildiğin gibi yeterince protein tüketmek özellikle önemlidir ve kinoa bunun için mükemmel bir kaynaktır. Karabuğday, esmer ve beyaz pirinç, glüten içermeyen diğer tahıllardır.

glütensiz beslenerek kas geliştirmek

Ayrıca ​​yaban mersini, yoğurt, ıspanak, tavuk, hindi, deniz ürünleri, badem, tatlı patates, avokado, muz ve brokoli de glütensiz beslenmene ekleyebileceğin diğer faydalı gıdalar arasında yer alıyor.