gizli şeker kaynakları

GİZLİ ŞEKER KAYNAKLARINI TANI

Sep 30, 2021 | BESLENME

Şeker alımını azaltmak istiyorsan, sağlıklı görünen ancak gizli şeker kaynağı olan gıdaları tüketmeyi de azaltmalısın.

Şeker alımını azaltmak metabolik dengeyi iyileştirmek gibi birçok faydayı beraberinde getirir. Ancak bazen ne kadar iyi yemeye dikkat edersek edelim, şeker gizlice beslenmemize girer. Bunun kaynağı ise çoğunlukla sağlıklı görünen ancak aslında yüksek miktarda şeker içeren gıdalardır.

İşte satın alırken ve tüketirken dikkat etmen gereken olası gizli şeker kaynakları:

1. Soslar ve Çeşniler

gizli seker kaynakları

Yemeklerine lezzet katmak için kullandığın sos ve çeşniler en tehlikeli gizli şeker kaynaklarındandır. Örneğin marketlerde bulabileceğin balzamik sirkelerin çoğu karamelle renklendirilir. Barbekü sosu, ballı hardal ve ketçap da yüksek oranda şeker içerebilen tatlandırıcılardır. Yağsız diye sunulan salata ve hazır makarna sosları da yine aynı şekilde içinde şeker bulunduran soslar arasındadır. Makarna ya da salata soslarını evde kendin de basitçe hazırlayabilirsin. Ketçap ve barbekü sosu gibi diğer ürünleri ise mümkün olduğunca az miktarda tüketmelisin.

2. Fındık, Fıstık Ezmesi

gizli seker kaynakları

İşte satın alırken etiketini dikkatle okuman gereken bir başka gıda çeşidi. Market raflarında bulunan birçok fındık ya da fıstık ezmesi hem sağlıksız yağlarla hem de şekerle yüklüdür. Ya bunları içermeyen markaları tercih et ya da güçlü bir mutfak robotu edin ve kendi fındık veya fıstık ezmeni şekersiz bir şekilde evde hazırla. 

3. Buğday Ekmeği

gizli seker kaynakları

Beyaz ekmekten uzak durup daha sağlıklı ekmek çeşitlerine yönelsek de pek çok ticari markanın ekmekleri aslında bağırsak sağlığını iyileştiren liflerden arındırılmış olarak gelir ve işlenmiş beyaz ekmekle neredeyse aynı ilave şeker oranıyla yüklüdür. Bundan kaçınabilmek için nasıl üretildiğinden emin olduğun, daha butik fırınların ekmeklerine yönelebilirsin.

4. Hazır İçecekler

gizli seker kaynakları

Elbette gazlı içecekler ya da kutulu meyve sularının içerdiği şeker miktarından bahsetmeye gerek bile yok. Ancak bazen sağlıklı görünümü verilmiş içecekler de gizli şeker depoları olabiliyor. Örneğin şişelenmiş bir soğuk yeşil çayı ya da kombuchayı içmek gazlı bir içeceği içmeye göre çok daha sağlıklı gibi hissettirse de, bunu yapmadan önce mutlaka etiketini oku ve şeker içermediğinden emin ol.

5. Protein Tozları

gizli seker kaynakları

Spor yapan kişilerin protein alımlarını artırmak için smoothie’lerine eklediği bu ürünler ilave şeker ya da yapay tatlandırıcılar gibi zararlı maddeler içerebilir. Aynı şekilde atıştırmalık olarak tükettiğin protein barları da yüksek bir şeker oranına sahip olabilir.

Sana gereken miktarda proteini tamamlayıcı ürünlerle almak yerine doğal kaynakları tercih etmen her zaman çok daha faydalı olacak. Örneğin hem iyi bir protein kaynağı olan hem de seni daha uzun süre tok tutan yulafı smoothie’ne ekleyebilirsin.

Privacy Preference Center