EN LEZZETLİ ZAYIFLAMA YÖNTEMİ: YAZ MEYVE VE SEBZELERİ İLE FORMA GİR

Jun 16, 2020 | BESLENME

Diyetisyen Ali Dereli senin için en faydalı yaz meyve ve sebzelerini sıraladı.

Daha ince kıyafetler, daha açık renkler yaz aylarında kilo verme isteğini bir nebze daha artırıyor. Aslında keşke sağlıklı beslenmeyi tüm yıla ve hayatımıza yansıtsak ve bu dönemsel bir alışkanlık olmasa. Ama madem yaz geldi, o halde biraz kilo vermek gerektiğini kabul ediyoruz. Rengarenk yaz meyve ve sebzeleri hem çok sağlıklılar hem de kilo vermene yardımcı oluyorlar.

Haydi, lezzetli sağlıklı bir zayıflama yöntemiyle kilo vermene yardımcı olacak, yaz aylarına özel sebze ve meyvelere göz atalım.

Enginar

Artık bilmeyen yoktur. Vücudun kendi detoks merkezi olan karaciğerin en sevdiği besinlerin başında geliyor enginar. Taze enginar bulabildiğimiz bu dönemlerde bolca tüketmekte fayda var.

Semizotu

Bu aylarda senin de vücudunda şişlikler oluyor mu? Eğer sıklıkla şişlik ve ödem sorunu yaşıyorsan, semizotu tam senlik. Semizotu ödemlerinden kurtulmanıza yardım eder. Yoğurtla birleştiğinde muhteşem bir besin deposu haline gelir. Akşam yemeğini doyurucu ve hafif geçirmen için bire bir.

Domates

Taze taze kokusunu alarak yiyeceğin domatesi sofrandan eksik etme. Domates ona kırmızı rengini veren antioksidan olan likopen bakımından çok zengindir. Likopen ise kalp sağlığını korumaya yardımcı en güçlü antioksidanların başında geliyor.

Kabak

İşte yaz aylarında hafiflemene yardımcı bir besin daha. Kansere karşı koruyucudur. Bunun yanı sıra kabakla çok pratik ve sağlıklı lezzetler hazırlayabilirsin. Mesela, dilimlediğin kabakları, üzerlerine çok az zeytinyağı gezdirerek fırına verip yarım saat sonra sarımsaklı yoğurt ile afiyetle tüketebileceğin çok sağlıklı bir öğünü kolayca hazırlayabilirsin.

Karpuz

Kırmızı renkli tüm besinler gibi karpuz da iyi bir likopen kaynağı. Fakat, bunun yanı sıra karpuz, günlük sıvı ihtiyacının karşılanmasında da sağlıklı bir destekçi. Karpuzu yerken miktarına dikkat et. Kan şekerini kısa zamanda düşürüp alçaltan bir glisemik indekse sahip 1-2 dilim karpuz ve yanında biraz peynir, harika bir öğün alternatifi olacak.

Erik

Sınırsız yiyebileceğin nadir meyvelerden biri. Bu yönüyle özellikle iştah kontrolünde sana çok faydalı olabilir. Eriği ara öğünlerinde bol bol tüketebilirsin.

Kiraz

Kirazın sadece sapı değil kendi de idrar söktürücü etkiye sahip. Bu arada hazır sözü geçmişken, kiraz sapını çok sık, hatta belki de hiç tüketmemelisin. Bu böbreklerini yorabilir. Kiraz, içerisindeki fosfor ile sinirlerinin güçlenmesini sağlar. Daha iyi reflekslere ve daha iyi antrenmanlara kavuşmak için kirazdan faydalanabilirsin.

Düzenli Diyetle, Sağlıklı Bir Yaşam Dilerim.

Diyetisyen Ali Dereli