probiyotik kaynakları

EN İYİ PROBİYOTİK KAYNAKLARI

Dec 4, 2020 | BESLENME

Sindirim sisteminin sağlığı tüm vücudunun sağlığını etkiler. Probiyotik gıdalarla alabileceğin faydalı bakteriler bu konuda sana yardım edecek!

Sağlıklı bir sindirim sistemine sahip olmak tüm vücudunun sağlığını etkileyen en önemli faktörlerden biri. Bu konuda en büyük yardımcın probiyotik dediğimiz faydalı bakteriler. Bu bakteriler sindirim sisteminde bulunuyor ve bağırsak mikrobiyal dengesini düzenliyor. Probiyotikler sindirim sisteminde doğal bir denge sağlıyor.

Havanın soğumaya başladığı bugünlerde bağışıklığını güçlendirecek, kolesterol ve tansiyonunu dengeleyecek, hatta daha rahat kilo vermeni sağlayıp ruh halini de yükseltecek probiyotik besinleri daha yakından tanımaya ne dersin?

Kefir

probiyotik kaynakları

Kefir probiyotik dendiğinde akla ilk gelen besinlerden biri. Faydalı bakteriler içermesi sayesinde sindirim sistemiyle ilgili yaşadığın sorunları düzenlemenin yanı sıra, tokluk hissinin uzun sürmesini sağlayarak kan şekerinin daha yavaş yükselmesine yardımcı oluyor. Diğer probiyotik besinler gibi kefir de hastalığa yol açan mikroorganizmaların çoğalmasına engel olup bakteri ve mantar enfeksiyonlarına karşı koruyucu etki gösteriyor. İçerdiği kalsiyum ile de kemik sağlığını desteklemeye yardımcı oluyor. Kefirle kahvaltıda ya da ara öğün olarak çeşit çeşit smoothie’ler hazırlayabilirsin.

Kombucha

probiyotik kaynakları

Kombucha çayının hem probiyotik özelliği yüksek hem de bol bol antioksidan ve C vitamini içeriyor. Fermente edilerek yapılan bir çeşit mayalı çay olan kombucha, bağışıklık sistemini güçlendirmenin yanı sıra, hasar görmüş hücreleri onarıyor ve detoks etkisi de yaratıyor. Evde kombucha çayı hazırlamak için önce bir kombucha kültürü edinmen gerekiyor. Ardından su, siyah ya da yeşil çay ve şeker kullanılan özel bir tarifle, kombucha çayını hazırlayabilirsin.

Boza

probiyotik kaynakları

Kışla özdeşleşen bir içecek olan boza aynı zamanda tam bir vitamin ve mineral deposu. Boza içerdiği vitaminlerle minerallerin yanı sıra probiyotik özellikleriyle de tam bir şifa kaynağı. Gribal enfeksiyonlara sık rastlanan kış mevsiminde metabolizmanın güçlenmesi için boza tüketebilirsin. Bir bardak boza, içerdiği besin değerleri, kalori ve vitaminleriyle günlük enerji ihtiyacını karşılayacak.

Turşu

probiyotik kaynakları

Probiyotik özelliği ile sindirim sisteminin sağlığını garantileyen geleneksel bir gıda da turşular. Ancak turşu tüketirken seri üretim olanlar yerine ev yapımı olanları tercih etmen öneriliyor. Çünkü fabrikada üretilen turşular ısıl işleme tabii tutuluyor ve bu da probiyotik özelliklerini yok ediyor. Ayrıca tuz oranı yüksek bir besin olan turşuyu tüketirken aşırıya kaçmadığından da emin olmalısın.